گزارش دفاع پرس از آخرین تحولات یمن/

دعوت مجدد سازمان ملل از احزاب یمنی برای شرکت در مذاکرات/ 10 غیرنظامی یمنی در حمله جنگنده‌های سعودی به شهادت رسیدند

در اثر حمله جنگنده‌های عربستان سعودی به شهر "الحزم" در استان جوف 10 شهروند غیر نظامی یمنی شهید و شمار دیگری زخمی شدند.
کد خبر: ۴۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ - 26June 2015

دعوت مجدد سازمان ملل از احزاب یمنی برای شرکت در مذاکرات/ 10 غیرنظامی یمنی در حمله جنگنده‌های سعودی به شهادت رسیدند

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، عربستان سعودی با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریکا از ششم فروردین سالجاری حملات گستردهای را علیه یمن آغاز کرد تا "عبد ربه منصور هادی" رییس جمهوری فراری و مستعفی این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

با آن که عربستان سعودی به هیچ یک از اهداف خود نرسید، 2 بار اعلام آتش بس یکجانبه کرد ولی با نقض آتش بسها، در سایه سکوت مجامع جهانی همچنان حمله به زیرساختهای یمن و مناطق مسکونی این کشور ادامه می دهد.

در همین راستا نشست ژنو اخیرا به منظور حل و فصل بحران یمن با مشارکت طرفهای یمنی - یمنی در کشور سوئیس برگزار شد ولی بدون اینکه نتیجهای داشته باشد، پایان یافت.

براساس اعلام وزارت بهداشت یمن، وضعیت بهداشتی و درمانی هم اکنون در یمن بسیار بحرانی است و به علت کمبود دارو و آلودگی محیطی، بیماری مالاریا در این کشور شیوع یافته و حدود 20 هزار نفر را مبتلا کرده است. چند کودک هم به دلیل مالاریا و عدم دسترسی به دارو جان خود را از دست دادهاند.

از سوی دیگر سخنگوی سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که بیش از 21 میلیون یمنی یعنی 80 درصد شهروندان این کشور که 9.3 میلیون نفر از آنها کودک هستند، نیاز به کمک های انسانی و حمایت دارند.

آخرین تحولات یمن:

** شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد که جنگندههای عربستان سعودی 6 بار به مجتمع دولتی در مرکز استان جوف در شمال یمن حمله کردند.

** همچنین هواپیماهای جنگی ارتش سعودی به شدت فرودگاه بین المللی عدن را بمباران کردند.

** منابع یمنی گزارش دادند که در اثر حمله جنگندههای سعودی به یک بازار مردمی در شهر الحزم در استان جوف 10 نفر شهید و شماری زخمی شدند.

** جنگندههای ارتش سعوی خانهها و مواضعی را در استان مارب بمباران کردند و مجتمع دولتی و مناطق مسکونی استان شبوه نیز از بمباران این جنگنده ها در امان نماند.

** استان لحج و خور مکسر و استان حجه یمن به همراه منطقه حرض و عبس و مناطق مرزی نیز شاهد حملات هوایی دوباره ارتش سعودی بود.

** یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد بیش از 100 موشک ارتش و کمیتههای مردمی یمن به مناطق نظامی جازان و نجران در عربستان اصابت کرده است.

** شبکه العربیه نیز گزارش داد که ارتش سعودی پنجشنبه شب در بیانیهای ضمن تائید خبر حمله موشکی ارتش یمن و کمیتههای مردمی وابسته به انصارالله به مواضع نظامی عربستان اعلام کرد که 2 سرباز سعودی در این حمله موشکی کشته شدند.

** بر اساس گزارش اسکای نیوز، سازمان ملل پس از آنکه مذاکرات قبلی احزاب یمنی در ژنو سوئیس به دلیل کارشکنیهای عربستان با شکست مواجه شده است، بار دیگر از احزاب یمنی خواست تا در دور بعدی مذاکرات بدون پیششرط حاضر شوند. این در حالی است که مذاکرات ژنو بین طرفهای درگیر در یمن با میانجگری سازمان ملل برای اعلام آتش بس موقت، بدون نتیجه پایان یافت.

** از سوی دیگر «محمد البخیتی» عضو ارشد جنبش انصارالله یمن، گفت: "با این که توازن قدرت در داخل به نفع انصارالله است اما این جنبش همچنان به توافق صلح پایبند بوده و نمی خواهد در تصمیم گیری به صورت یکجانبه عمل کند.

انتهای پیام/ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار