دفاع پرس گزارش می‌دهد/

شکست تروریست‌ها در اولین روز عملیات همه جانبه برای تصرف "درعا"+ نقشه

گروه‌های تروریستی در سوریه که از 5 تا 7 محور حملاتی را تحت عنوان "طوفان جنوب" برای سیطره درعا آغاز کرده بودند، در اولین روز از آغاز این عملیات با شکست مواجه شدند.
کد خبر: ۴۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ - 26June 2015

شکست تروریست‌ها در اولین روز عملیات همه جانبه برای تصرف

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، روز گذشته گروههای تروریستی ارتش آزاد، جبهه النصره، احرار الشام و تعدادی دیگر از گروهها از 5 تا 7 محور حملاتی را تحت عنوان "عاصفة الجنوب" (طوفان جنوب) برای سیطره درعا آغاز کردند که در اولین روز از آغاز این عملیات با شکست مواجه شدند.

مخالفان مسلح در جنوب سوریه، قصد داشتند با پیشروی در "درعا" جاده درعا به دمشق را قطع کنند که با مقاومت نیروهای ارتش سوریه مجبور به عقب نشینی شدند. تروریستها چند مرتبه اقدام به قطع مسیر امداد ارتش در “خربه غراله” و “نامر-قرفا” کردند که تاکنون موفق نبودند.

بر اساس این گزارش در جریان حملات خمپارهای گروههای تروریستی علیه مناطق مسکونی شهر درعا 7 غیر نظامی کشته و 27 نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین گروههای تروریستی علاوه بر مناطق مسکونی، بیمارستان دولتی درعا و موزه ملی این شهر را نیز گلوله باران کردند که موجب وارد آمدن خساراتی به آنها شد.

این عملیات برای تروریستها نیز تلفات زیادی بر جا گذاشته است بطوریکه پایگاه خبری العهد گزارش داد که 42 نفر از تروریستهای ارتش آزاد در این عملیات به هلاکت رسیدند.

جدیدترین گزارشهای میدانی رسیده از جبهه عملیاتی درعا تاکید میکند که نیروهای ارتش سوریه همچنان کنترل بیمارستان دولتی درعا، مقر اطلاعات هوایی و آسیاب یرموک را در دست دارند.

* جاده درعا ــ دمشق در کنترل ارتش است

از سوی دیگر یک منبع در فرماندهی پلیس درعا تأکید کرد ادعای رسانههای حامی گروههای تروریستی، مبنی بر سیطره گروههای تروریستی بر جاده درعا به دمشق کاملاً بیپایه و اساس است و این جاده در کنترل کامل نیروهای ارتش قرار دارد.

* درعا در امنیت کامل است

در همین راستا خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) به نقل از «محمد خالد الهنوس» استاندار درعا در سوریه اعلام کرد که عملیات تروریستها برای سیطره بر این شهر در روز آغازین این عملیات با شکست مواجه شده و به لطف تلاش ارتش سوریه تروریستها تاکنون نتوانسته اند وارد شهر درعا و روستاهای نزدیک آن شوند.

وی تاکید کرد که این شهر امن است و اوضاع تحت کنترل نیروهای امنیتی سوریه است.

از سوی دیگر «محمد زعال» استاندار الحسکه نیز در یک گفتگوی تلفنی با تلویزیون سوریه اعلام کرد که وضعیت میدانی در الحسکه لحظه به لحظه رو به بهبود است و نیروی نظامی کافی برای محافظت از الحسکه وجود دارد.

برخی از منابع خبری نیز اعلام کردند که جنگندههای ارتش سوریه مواضع داعش را در الحسکه بمباران کرده است و چندین داعشی کشته شدهاند.

تعدادی از عناصر داعش روز پنجشنبه توانسته بودند خود را به شهر مرزی کوبانی(عین العرب) و بخشهایی از شهر الحسکه برسانند و برخی مناطق تحت نفوذ نیروهای دولتی سوریه در این شهر را مورد هدف قرار دهند.

انتهای پیام/ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار