الشرفی در نشست خبری آخرین تحولات یمن:

مسئول اصلی محاصره یمن آمریکا و رژیم صهیونیستی است/یمن پس از جنگ قوی‌تر از گذشته خواهد شد

الشرفی گفت: مسئول اصلی محاصره یمن آمریکا و رژیم صهیونیستی است چرا که ناوهای این دو کشور در مقابل سواحل یمن حضور دارند و مانع ورود کمک‌های انسان دوستانه به یمن می شوند.
کد خبر: ۵۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ - 22July 2015

مسئول اصلی محاصره یمن آمریکا و رژیم صهیونیستی است/یمن پس از جنگ قوی‌تر از گذشته خواهد شد

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، نشست خبری آخرین تحولات یمن با حضور صادق الشرفی، رئیس ائتلاف جوانان یمن و نماینده جبهه مردمی مواجهه با تجاوز نظامی عربستان و حسن المطری، فعال انقلاب یمن در در مرکز اطلاع رسانی دانا برگزار شد.

در این نشست صادق الشرفی، ضمن تشکر از ایران در خصوص حمایت از مستضعفین جهان بویژه مردم یمن گفت: یمن طی 50 سال گذشته از سوی کشورهای محور استکبار و عاملان آنها در معرض خطر و جنگ دائمی قرار گرفته است.

نماینده جبهه مردمی مواجهه با تجاوز نظامی عربستان در ادامه افزود: چون یمن از لحاظ جغرافیایی در یک موقعیت استراتژیکی قرار دارد، لذا استعمارگران همیشه چشم طمع به آن دوختهاند. از طرف دیگر حکومتهای سابق یمن نیز ادامه دهنده راه و تامین کننده منافع رژیم صهیونیستی و استعمارگران در یمن بودند.

وی جنایتهای رژیم سعودی علیه مردم یمن را ناشی از کینه این رژیم به خاطر متلاشی شدن و به خطر افتادن منافع خود و عاملانشان در یمن دانست.

الشرفی در خصوص نقش رسانهها در پوشش جنایت آل سعود علیه یمن تصریح کرد: در رسانههای رژیم سعودی و مزدوران آن گفته می شود که ما از مردم یمن دعوت به حکومت مشروع می کنیم، درحالیکه ادعا آنها کذب محض است. چون آنهایی که دعوت به حکومت مشروع میکنند، خودشان در کشورشان برای مردم مشروعیت ندارند. لذا ادعای عربستان مبنی بر حمایت و دفاع از مشروعیت هادی پوچ و دروغین است و اهداف پشت پرده دیگری در میان است.

رئیس ائتلاف جوانان یمن گفت: براساس طرح شورای امنیت و قوانین موجود دوره ریاست جمهوری منصور هادی تمام شده است. مردم یمن حق دارند که خودشان انتخاب کنند که چه کسی بر مردم حکومت کنند. آمریکا و کشورهایی که مدعی هستند که مردم باید حکومت را خودشان انتخاب کنند، چرا در یمن میخواهند رئیس جمهوری را بر سر قدرت بیاورند که مردم یمن انتخاب این فرد را به ریاست جمهوری قبول ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش اساسی امارات در حمله به عدن اشاره کرد و افزود: در عدن بندری وجود دارد که از لحاظ استراتژیک دومین بندر مهم جهان محسوب می شود. امارات با رایزنیهایی که قبلا با رژیم سابق داشت، قصد داشت هرگونه فعالیت در این بندر را متوقف کند و به تصرف کامل خود در آورد.

الشرفی با بیان اینکه عربستان به استان حضرموت چشم طمع دوخته است افزود: آل سعود میخواهد از طریق دریای عرب وارد حضرموت شده و بر ثروتهای موجود در این استان دست یابد.

نماینده جبهه مردمی مواجهه با تجاوز نظامی عربستان در خصوص تشریح وضعیت میدانی در استانهای مختلف یمن خاطرنشان کرد: علی الرغم بمبارانهای شدید از سوی جنگندههای عربستان سعودی ما به پیروزیهای بزرگی در استانهای مختلف دست پیدا کردهایم. این در حالی است که عربستان با شکستهای بزرگی مواجه شده است و مهمترین پادگانهای نظامی که تکفیریها در این پادگانها در حال آموزش بودند به دست ارتش و کمیتههای مردمی افتاده است.

الشرفی گفت: چند روز پیش عربستان نیروهایی را از طریق دریا وارد عدن کرد که علیه ارتش و کمیتههای مردمی جنگ کنند اما خوشبختانه ارتش و کمیتههای مردمی توانستند آنها را شکست دهند و صدها نفر را به هلاکت و تعدادی را نیز به اسارت در آورند. در استان معرب میلیشیات خارجی نیز حضور دارند که مورد محاصره ارتش و کمیتههای مردمی قرار گرفتهاند.

وی ادامه داد: در بسیاری از مناطق یمنی که سالها توسط آل سعود اشغال شده بود مثل جیزان و نجران موفقیتهای بزرگی کسب شده است. با آزادیهای این استانها صدای استقلال خواهی مردم بلند شده و مردم با اتحاد و همدلی در مقابل حملات آل سعود ایستادگی میکنند.

نماینده جبهه مردمی مواجهه با تجاوز نظامی عربستان مسوؤل واقعی محاصره یمن را آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و خاطر نشان کرد: ناوهای آمریکایی و صهیونیستی در مقابل سواحل یمن حضور دارند که مانع ورود کمکهای انسان دوستانه به یمن می شوند. از سازمانهای بین المللی و فعالان حقوق بشر و دولتهای مستقل درخواست می کنیم که نقششان را در شکستن محاصره یمن ایفا کنند.

الشرفی با بیان اینکه ارتش و کمیتههای مردمی یمن هم اکنون در همه جا حضور دارند خاطرنشان کرد: یمنیها آماده هستند پس از پایان جنگ دولت مستقلی را تشکیل دهند. یمن پس از این جنگ قوی تر از گذشته خواهد شد.

انتهای پیام/ف

نظر شما
پربیننده ها