گزارش دفاع پرس از آخرین تحولات یمن؛

موشک باران مواضع نظامی عربستان/حمله جنگنده‌های سعودی به کامیون‌های مواد غذایی و سوختی در یمن

جنگنده‌های عربستان سعودی 12 کامیون حمل مواد غذایی و سوختی را در بندر المخا واقع در استان تعز یمن هدف قرار دادند که بر اثر آن تعدادی شهید و زخمی شدند.
کد خبر: ۵۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ - 08September 2015

موشک باران مواضع نظامی عربستان/حمله جنگنده‌های سعودی به کامیون‌های مواد غذایی و سوختی در یمن

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، پایگاه خبری روسیه الیوم به نقل از منابع محلی در استان مأرب نوشت: یگانهایی از نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان از پادگان تیپ 107 در صافر به سمت شهرهای حریب و بیحان حرکت کردهاند. این اولین تحرک نظامی زمینی ائتلاف عربی در خاک یمن محسوب میشود که پس از کشته شدن 92 سرباز از جمله 45 اماراتی و 10 سرباز عربستانی در حمله به انبار مهمات در مارب آغاز شده است.

به گفته منابع نظامی یمن، کشورهای عضو ائتلاف با اعزام یگانهای نظامی برای مشارکت در عملیات زمینی در استانهای شمالی و جنوب غربی یمن، موافقت کردهاند و توافقنامهای را درباره تعداد نیروهای زمینی هر کشور که در عملیات یمن حضور خواهند داشت، امضا کردهاند.

بنا به گفته این منابع جنگ در یمن به نقطه عطف خود رسیده و کشورهای مصر، اردن، مراکش، سودان، قطر و کویت ظرف چند روز آینده یگانهایی را با ادوات نظامی کامل برای مشارکت در جنگ زمینی یمن به مأرب، عدن، الحدیده و تعز اعزام میکنند.

موشک باران مواضع نظامی عربستان

نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی پایگاه «الممعود» را هدف حملات موشکی خود قرار دادند که برج مراقبت و سه خودروی نظامی سعودی در این حمله موشکی منهدم شدند. پایگاه نظامی «الحضیر» در منطقه علب شهر ظهران استان عسیر عربستان نیز موشک باران شد. دو خودروی زرهی ارتش عربستان نیز در پایگاه نظامی «الردیف» استان جیزان منهدم شد و در پی آن تعدادی از سربازان کشته شدند.

12 شهید و 39 مجروح در حمله جدید جنگندههای سعودی

جنگندههای رژیم سعودی منازل مسکونی را در «بریم» در استان «اب» یمن بمباران کردند که این حمله هوایی به شهادت 12 شهروند غیرنظامی از جمله تعدادی از زنان و کودکان منجر شد. همچنین در این بمباران 39 شهروند یمنی مجروح شدند که به دلیل شدت جراحات مجروحین، احتمال افزایش تعداد شهدای این جنایت میرود.

 حمله جنگندههای سعودی به کامیونهای مواد غذایی و سوختی 

پایگاه خبری العهد گزارش داد که جنگندههای عربستان سعودی 12 کامیون حمل مواد غذایی و سوختی را در بندر المخا واقع در استان تعز یمن هدف قرار دادند که بر اثر آن تعدادی شهید و زخمی شدند. این جنگندهها همچنین در چندین نوبت در شهر بندری المخا منازل شهروندان یمنی و همچنین فروشگاههای این شهر را هدف قرار دادند.

جنگندههای عربستان سعودی منطقه «الزور» در استان مأرب  را در 10 نوبت بمباران کردند. از سوی دیگر ارتش و کمیتههای مردمی یمن شهر خوبه عربستان را در منطقه جیزان و منطقه نظامی الحضیر واقع در علب در ظهران را با دهها موشک هدف قرار دادند.

گفتنی است؛ عربستان سعودی با ائتلاف نه کشور عربی منطقه (به جز عمان) از ششم فروردین سالجاری حملات گستردهای را علیه ملت مظلوم یمن آغاز کردهاست؛ بیش از به پنج ماه است که این کشور تحت محاصره همه جانبه عربستان سعودی قرار گرفته و روند کمک رسانی به جنگ زدگان و نیازمندان یمنی با دشواری مواجه شدهاست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار