فاطمه آلیا مطرح کرد:

آپارتمان نشینی با زندگی ایرانی و اسلامی در تعارض است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در خانه های قدیمی اندرونی و بیرونی وجود داشت که منطبق با فرهنگ اسلامی بود و بحث محرم و نامحرم و احترام مهمان درآن به خوبی رعایت می شد.
کد خبر: ۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸ - 05November 2013

آپارتمان نشینی با زندگی ایرانی و اسلامی در تعارض است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، فاطمه آلیا نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از رشد و توسعه زندگی غربی و فراموشی سبک زندگی اسلامی و فرهنگ های بومی اظهار داشت: هنرمعماری تأثیر بسیار زیادی در سبک زندگی افراد جامعه دارد. در خانه های قدیمی اندرونی و بیرونی وجود داشت که منطبق با فرهنگ اسلامی بود و بحث محرم و نامحرم و احترام مهمان درآن به خوبی رعایت می شد.

وی افزود: متأسفانه معماری اصیل و اسلامی امان را رها کردیم و به سمت آپارتمان سازی با سبک و روش غربی رفتیم. زندگی آپارتمانی عوارض بسیار زیادی دارد که در دراز مدت خود را نشان می دهد. به عنوان مثال دیوارهای نزدیک و انعکاس نور در آپارتمان باعث می شود تا تعداد عینکی ها در جامعه افزایش یابد و تعدادی از شهروندان را به بیماری های روحی و روانی مبتلا کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در رابطه با پاک شدن فساد از جامعه تاکید بسیار زیادی داشته اند در همین راستا ما نیز باید تلاش خودمان را بکنیم تا فساد را ریشه کن کنیم. اگر فساد در جامعهای رواج پیدا کند روی روابط سالم اثر خواهد گذاشت و آدم های سالم را نیز آلوده خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی تاثیر بسیار نامطلوبی روی اداره زندگی و موفقیت خانواده ها می گذارد، نمی توان مشکلات اقتصادی موجود را نادیده گرفت یا آن را به کناری زد بلکه باید با تلاش و کوشش بر آن پیروز شد.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه حضرت خدیجه (س) فعالیت اقتصادی موفقی داشتند و پیامبر اسلام(ص) برای ایشان کار می کردند. درست است که مسائل اقتصادی خانوار مربوط به مرد است اما خانم ها نیز می توانند در بیرون از خانه کار کنند.

آلیا افزود: بحران خانواده در غرب بسیارجدی است. غرب در حال حاضر به نقطه ای از بحران و انحطاط رسیده که به رئیسجمهوریکی از کشورهایش اجازه می دهد در مراسم ازدواج دو مرد شرکت کند!

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار