سردار دکتر کارگر عنوان کرد

حاکمیت تفکر بسیجی عامل پیروزی‌های بزرگ سوریه/ همه مردم ایران بسیجی هستند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: سوریه امروز برای حل مشکلات خود تفکر بسیج را به کار برده، نیروهای مردمی را وارد عرصه کرده و با این رویکرد پیروزی‌های بزرگی را به دست آورده است.
کد خبر: ۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰ - 02December 2013

حاکمیت تفکر بسیجی عامل پیروزی‌های بزرگ سوریه/ همه مردم ایران بسیجی هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر "بهمن کارگر" رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در مراسم تقدیر از برنامهسازان منتخب برنامههای هفته بسیج و دفاع مقدس شبکههای رادیویی که صبح امروز در آمفیتئاتر ساختمان شهدای رادیو رسانه ملی برگزار شد، اظهار داشت: کسانی که در رادیو هستند از زحمتکشان گمنام عرصه فرهنگ و هنر ایران عزیز به شمار میآیند، زیرا ما فقط صدای آنها را میشنویم و پس از سالها اگر به تلویزیون بیایند و تصویری از آنها پخش شود تازه با آنها آشنا شده و چهرهشان را میبینیم.

وی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس امکان دسترسی به تلویزیون برای رزمندهها و استفاده از برنامههای آن وجود نداشت، افزود: تعداد شبکههای تلویزیون هم بر خلاف امروز که بسیار زیاد است از دو یا سه شبکه فراتر نمیرفت و رزمندهها بیشتر از برنامههای رادیو استفاده میکردند.

سردار کارگر با بیان اینکه در دوران انقلاب نیز رادیو نقش بسیار مهمی را ایفا کرد، بیان داشت: لازم است که در برنامههای فرهنگی و هنری که تولید میشود نقش پر رنگ رادیو در دفاع مقدس و انقلاب به خوبی نشان داده شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: جنگهای زیادی که بسیاری از آنها بسیار بزرگتر از جنگ هشت ساله ما بوده است و ما در جنگ تحمیلی شباهتهای تاکتیکی و تکنیکی با بسیاری از آن جنگها داشتهایم، اما جنگ ما بخاطر ارزشهای که در آن وجود داشت و این ارزشهای برگرفته از روحیات جدی و مذهبی و عاشورایی ما بود "دفاع مقدس" نام گرفت.

وی تصریح کرد: در تمام جنگهایی که در طول تاریخ در ایران صورت گرفت کشور ایران مجبور شد که بخشی از جغرافیای خود و یا امتیازات دیگری را به دشمن واگذار کند، اما در جنگ 8 ساله ما با عراق مردم ایران غیرتمندانه جنگیدند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیافتد.

عضو شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه معادلات جنگ ما به شکلی رقم خورد که بدون در نظر گرفتن بسیج و مدیریت توانمند امام راحل به هیچ وجه نمیتوانیم آن را تجزیه و تحلیل کنیم، افزود: حضور بسیج و مدیریت امام(ره) آنقدر توانمند بود که به دیگر کشورها سرایت کرده و آنها نیز برای حل مشکلات خود از این روش بهره میگیرند.

سردار کارگر بر همین اساس به بحران سوریه اشاره کرد و گفت: سوریه امروز برای حل مشکلات خود تفکر بسیج را به کار برده، نیروهای مردمی را وارد عرصه کرده و با این رویکرد پیروزیهای بزرگی را به دست آورده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند بسیج با تمام مردم ایران معنا میگیرد. همه مردم ایران بسیجی هستند، حتی آنها که در سازمان بسیج ثبت نام نکردهاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار