تحولات میدانی عراق؛

بازپس‌گیری بخش شمالی شهر «هیت» از دست داعشی‌ها/ هلاکت 29 فرمانده نظامی داعش

نیروهای عراقی توانستند بخش‌هایی از شهر هیت در غرب بغداد را از گروه تروریستی داعش پس گرفتند؛ در عملیاتی دیگر ارتش این کشور 29 فرمانده نظامی داعش را در دو حمله هوایی به هلاکت رساندند.
کد خبر: ۷۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲ - 04April 2016

بازپس‌گیری بخش شمالی شهر «هیت» از دست داعشی‌ها/ هلاکت 29 فرمانده نظامی داعش

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیروهای عراق در عملیاتی به رهبری نیروهای ویژه ضدتروریسم این کشور ضلع شمالی شهر «هیت»، واقع در غرب بغداد را از داعش پس گرفتند.

عملیات بازپس گیری «هیت»، در نزدیکی رود فرات و پایگاه عین الاسد هفته قبل آغاز شد و ارتش عراق درصورت آزادسازی این شهر داعش را هرچه بیشتر به سوی مرزهای سوریه عقب خواهد راند.

با این وجود، مین های جاده ای و احتیاط نیروهای عراقی برای محافظت از صدها غیرنظامی محصور شده در این شهر باعث کندی عملیات آزادسازی آن شده است.

آزادسازی شهر «هیت» که در 240 کیلومتری بغداد قرار دارد محور ارتباطی داعش با شهر سامرا را قطع کرده و باعث میشود شهر فلوجه تنها پایگاه داعش در نزدیکی پایتخت باشد.

از سوی دیگر رسانههای عراقی به نقل از ارتش این کشور اعلام کردند که ارتش در دو حمله هوایی جداگانه به نشست فرماندهان داعش در شهر قائم در غرب عراق و منطقه راودا، 29 فرمانده گروه تروریستی داعش را به هلاکت رسانده است.

بر این اساس در حمله هوایی نخست، هواپیماهای عراقی محل نشست فرماندهان داعش را در منطقه قائم در غرب عراق بمباران کردند که در این حمله 16 سرکرده گروه تروریستی داعش به هلاکت رسیدند.

در حمله دوم نیز نیروی هوای عراق به پایگاه نظامی ابو ایوب در شهرک راودا حمله کرد که در نتیجه این حمله 13 فرمانده داعش کشته و شماری زیادی زخمی شدند.

نظر شما
پربیننده ها