سردار رحیمی خبر داد:

تشدید برخورد با تخلفات شبانه رانندگان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزگ با اشاره به ثبت ۵۰۰ هزار تخلف شبانه و توقف ۱۳هزار خودرو متخلف در بزرگراه‌های تهران در نیمه دوم سال جای تاکنونُ، از تشدید برخورد با تخلفات شبانه برخی از رانندگان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷ - 27January 2014

تشدید برخورد با تخلفات شبانه رانندگان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "حسین رحیمی" رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه تمام اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای تامین امنیت رانندگانی است که به قانون احترام میگذارند، افزود: رانندگان متخلف باید بدانند که تخلفات آنها از دید پلیس به دور نیست و آنها را اعمال قانون خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پلیس تخلفات شبانه رانندگان را به صورت مستمر رصد کرده و در مقاطعی که با افزایش تخلف مواجه باشیم نسبت به تشدید برخورد با رانندگان متخلف اقدام میکند، افزود: آمارها نشان میدهد از اول مهر ماه سال جاری تا کنون حدود ۵۰۰ هزار تخلف شبانه در بزرگراههای پایتخت اعمال قانون شده است که در پی آن حدود ۱۳ هزار خودرویی که رانندگان آنها ۲ تخلف حادثهساز همزمان داشتند متوقف و روانه پارکینگ شدهاند.
 
وی بیشترین تخلفات شبانه را نقص در سیستم روشنایی شامل نداشتن چراغ، نقص چراغ و یا استفاده از چراغهای زنون عنوان کرد و گفت: بر این اساس با حدود ۳۴ هزار راننده متخلف در این خصوص برخورد شد. همچنین در بحث سرعت غیرمجاز نیز با حدود ۸۰۰۰، سبقت ۵۰۰۰ و حرکات مارپیچ با حدود ۲۲۰۰ راننده متخلف برخورد شد.
 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به برخورد با حدود ۴۵۰۰ خودروی سنگینی که در لاین سرعت بزرگراههای پایتخت میراندند افزود: در عین حال در این مدت و طی طرحهای شبانه با حدود ۸۳۰۰ مورد عبور از چراغ قرمز، بیش از ۷۰۰۰ مورد عبور از خطوط ویژه، حدود ۱۸ هزار مورد عبور از محل ممنوع و حدود ۱۰۰۰ مورد تخلیه غیرمجاز نخاله نیز برخورد شده است.
 
وی به آمار کشتهها و مجروحان حوادث رانندگی در ساعات شب در پایتخت اشاره کرد و گفت: آمارها نشان میدهد در نیمه دوم امسال بین ساعت ۴۵: ۲۱ تا ۶ بامداد شمار تصادفات فوتی ۱۱ درصد، جرحی ۱۴ درصد و خسارتی چهار درصد و در مجموع حدود ۷. ۳ درصد تصادفات رانندگی شبانه کاهش داشته است که این امر موید حضور پلیس و برخورد قاطع با تخلفات شبانه است.
 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به حادثه چند روز گذشته در اتوبان حکیم گفت: با توجه به این حادثه و چند حادثه دیگر در بزرگراههای پایتخت پلیس برخورد با تخلفات شبانه را تشدید کرده است که بر این اساس تنها طی دو شب گذشته حدود ۵۰۰ مورد خودروی متخلفان در بزرگراههای پایتخت توقیف و حدود ۱۰ هزار مورد نیز اعمال قانون شدهاند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار