محمد ودود حیدری:

آماده اعزام 500 هزار دانشجو به مناطق عملیاتی جنوب هستیم

رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: 500 هزار دانشجو به مناطق عملیاتی جنوب در ماه های بهمن و اسفند امسال اعزام می شوند.
کد خبر: ۱۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵ - 28January 2014

آماده اعزام 500 هزار دانشجو به مناطق عملیاتی جنوب هستیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نشست خبری محمد ودود حیدری رییس سازمان بسیج دانشجویی با محوریت کاروان های راهیان نور دانشجویی صبح امروز در محل لانه جاسوسی سابق برگزار شد.

حیدری با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور یکی از بسترهای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به دانشجویان است، اظهار داشت: از سال 70 دانشجویان جزو اولین کسانی بودند که اردوهای راهیان نور را برگزار کردند و در زمانی که زیر ساخت های اردویی در مناطق جنوب وجود نداشت با سختی و عدم حمایت از سوی نهادها کار اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی را آغاز کردند.

رییس سازمان بسیج دانشجویی افزود: اردوهای راهیان نور دانشجویی بستری برای کادرسازی و نخبه پروری است.

وی با بیان اینکه امسال از نظر اقتصادی سال سختی برای برگزاری اردوها است، تصریح کرد: امیدواریم با همراهی و همیاری موسسات کار اعزام دانشجویی به خوبی انجام شود. بسیج دانشجویی نیز با کمک مدیران دانشگاه ها توان اعزام 500 هزار دانشجو را به مناطق عملیاتی دارد.

حیدری عنوان کرد: دانشگاههای علوم پزشکی، سراسری، دانشگاههای آزاد، فنی حرفهای و پیام نور همکاری خوبی داشتند و نیز به مساعدت دیگر دستگاهها و برخی مجموعهها امیدواریم.

وی با بیان اینکه هرساله از راویان دفاع مقدس در طول اردوها بهره میبریم، گفت: امسال با همکاری سازمان بسیج پیشکسوتان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، از راویانی که پس از جنگ نیز عرصه فرهنگی را ترک نکرده و با فضای دانشجویی آشنا هستند، بهره خواهیم برد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه هر ساله با حجم زیادی از ثبت نام کنندهها رو به رو هستیم، افزود: مناطق عملیاتی خوزستان برای استقبال از کاروانهای دانشجویی آماده شده است. برنامهی روایتگری به ویژه در یادمان شهدای هویزه با روایتگری همرزمان شهید علم الهدی اجرا خواهد شد.

حیدری بیان کرد: همراهی راویان رزمنده با دانشجویان و اهدای بستههای فرهنگی از جمله فعالیت های فرهنگی در طول برگزاری اردوها می باشد که در صدد هستیم ارتباط با دانشجویان پس از اردوها نیز ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: هیچ گونه دسته بندی برای حضور در اردوهای راهیان نور وجود ندارد. دانشجوها با هر گرایش سیاسی و فرهنگی میتوانند در این اردوها شرکت کرده و مهمان شهدا باشند.

وی اولویت اعزام را با دانشجویان جدید الورود دانست و تصریح کرد: در برخی دانشگاهها به دلیل حجم بالای استقبال دانشجویان از حضور در اردوها، شاهد قرعه کشی هستیم. هر ساله بخش قابل توجه ثبت نام کنندهها، کسانی هستند که سال قبل در کاروان های راهیان نور حضور پیدا کردهاند.

حیدری در پایان گفت: رویکرد ما در اردوهای راهیان نور توجه به مطالبات مقام معظم رهبری از جمله آشنایی با سبک زندگی شهدا به عنوان سبک زندگی اسلامی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار