سردار دکتر کارگر در حاشیه بازدید از آثار سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس؛

حوزه نشر دفاع مقدس نیازمند حرکت انقلابی است/ به تعداد شهدا و رزمندگان ظرفیت تولید کتاب وجود دارد

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه آثار ادبیات دفاع مقدس به لحاظ کیفی باید مورد تحلیل قرار بگیرد،‌ گفت: باید برای تحول در حوزه نشر یک حرکت انقلابی انجام شود.
کد خبر: ۱۰۵۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳ - 22September 2016
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر «بهمن کارگر»، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز از آثار استانی سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس جهت ارایه در هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس بازدید کرد.

وی با اشاره به چاپ قریب 200 عنوان کتاب در دفاتر استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: آثار ارایه شده در این نمایشگاه شروع آغاز خوبی برای ورود جدی به حوزه ادبیات دفاع مقدس است. همچنین باید آثار ادبیات دفاع مقدس به لحاظ کیفی هم مورد تحلیل قرار بگیرد.

سردار دکتر کارگر خاطر نشان کرد: مسئله کتاب و کتابخانی در کشور ما همچنان مغفول مانده است و باید برای جبران این کاستی‌ها تدابیر موثر اندیشیده شود.

حوزه نشر دفاع مقدس نیازمند حرکت انقلابی است/ به تعداد شهدا و رزمندگان ظرفیت تولید کتاب وجود دارد 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: حضرت آقا در سفری که به استان خراستان شمالی داشتند، فرمودند: «درباره جنگی که در شمال و جنوب آمریکا اتفاق افتاده 100هزار کتاب و رمان نوشته شده است چطور ما نمی‌توانیم از 8 سال دفاع مقدس آثار فاخر ادبی پدید بیاوریم؟».

وی با اشاره به لزوم تحول در حوزه نشر دفاع مقدس بیان داشت: برای تحول در این حوزه نیازمند یک حرکت انقلابی هستیم؛ خوشبختانه در حوزه ادبیات دفاع مقدس ظرفیت چاپ کتاب به اندازه تعداد شهدا و رزمندگان و خانواده‌های آن‌ها وجود دارد.

سردار دکتر کارگر با اشاره به استقبال عموم مردم از ادبیات فاخر دفاع مقدس گفت: بیشترین استقبال از کتاب در چند سال اخیر مربوط به آثار ادبیات دفاع مقدس بوده است که نمونه‌های آن کتاب «دا»، «من زنده‌ام» و «پایی که جا ماند» بوده است. 

 حوزه نشر دفاع مقدس نیازمند حرکت انقلابی است/ به تعداد شهدا و رزمندگان ظرفیت تولید کتاب وجود دارد

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: منظور از حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همین کارهایی است که بخش مهمی از آن به نوشتن کتاب و خاطرات مربوط می‌شود که ما باید انجام دهیم.

وی همچنین در پایان از زحمات «ایرج رسولی نژاد»، سرپرست سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس و دفاتر فعال استانی این بنیاد به خاطر انجام ماموریت‌های محوله  تقدیر کرد. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار