سردار دکتر «کارگر» در برنامه صبح بخیر ایران:

دفاع مقدس باید به مدد «هنر» منتقل شود

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و جشنواره فیلم مقاومت در هفته جاری گفت: باید به مدد هنر، دفاع مقدس را منتقل کرد.
کد خبر: ۱۰۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶ - 24September 2016
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر «بهمن کارگر»، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز شنبه سوم مهرماه در برنامه صبح بخیر ایران حضور یافت و به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت.

سردار دکتر کارگر به برنامه‌های برگزار شده در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: چهارشنبه اولین روز از هفته دفاع مقدس با برگزاری رژه نیروهای مسلح در تهران و سراسر کشور آغاز شد. روز پنجشنبه که متعلق به شهدا و خانواده شهدا بود، غبارروبی از مزار شهدا و تجلیل از خانواده ها را داشتیم. روز جمعه حضور مردم در نمازجمعه با سخنرانی سرداران و فرماندهان دفاع مقدس برگزار شد.

وی افزود: امروز همزمان با سوم مهر روز بازگشایی مدارس و دانشگاه ها «زنگ مقاومت» در همه مدارس به صدا در خواهد آمد و هفته دفاع مقدس تا روز چهارشنبه که به روز فرماندهان شهید دفاع مقدس نام‌گذاری شده است، ادامه خواهد داشت.

سردار دکتر کارگر تصریح کرد: روز 5 مهر مصادف با عملیات ثامن‌الائمه (ع) بزرگداشت این روز برگزار خواهد شد.

سردار دکتر کارگر با اشاره به نقش مردم در دفاع مقدس بیان کرد: هزاران برنامه در کشور ترتیب داده شده و سعی شده همانطور که مردم در جنگ نقش اصلی را ایفا کردند، مردم نیز در اجرای این برنامه‌ها مشارکت کنند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت دیشب آغاز شد که قرار است در اختتامیه، فیلم‌های منتخب این جشنواره معرفی شوند. این جشنواره شامل فیلم‌هایی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت در کشورهای منطقه است؛ که کارهای خوبی نیز ارائه شده و هرساله برگزار می‌شود.

سردار دکتر کارگر جوانان را مخاطبان اصلی برنامه‌های دفاع مقدس دانست و افزود: سعی شده است تا نمایشگاه ها متناسب با آگاهی و فهم جوانان باشد که در آن دفاع مقدس به خوبی معرفی شود. جوانان امروز آگاه و با سوادتر هستند و ما باید بتوانیم مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس را به خوبی به آنان منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: از امروز نمایشگاه کتاب دفاع مقدس تا نهم مهر ماه در مصلی برگزار می شود. یکی از مسائل مهم این است که به مدد هنر، دفاع مقدس را منتقل کنیم.

سردار دکتر کارگر به نقش مهم شبکه‌های مجازی در زندگی امروز اشاره کرد و افزود: یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های ما در فضای مجازی و شبکه‌های مجازی این است که در این فضا حضور فعال داشته باشیم. در دفاع مقدس زمانی که مردم مشارکت کردند، پیروز شدیم و نیروهای مسلح به تنهایی نمی‌توانستند کاری از پیش ببرند.

به گفته وی در نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز مردم باید در میدان کار حضور داشته باشند و دست نیاز و چشم امید ما به سوی مردم به خصوص جوانان باشد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به مغفول ماندن موضوع شهدای روحانی گفت: امسال به موضوع حضور روحانیت و اصناف در دوران دفاع مقدس توجه بیشتری شده است.

وی در پایان گفت: رونمایی از 32 فیلم کوتاه و مستند، شبیه‌سازی عملیات‌های دفاع مقدس در 32 استان کشور، 40 مراسم شب خاطره و 40 مراسم تجلیل از ایثارگران ازجمله برنامه‌های دیگر در هفته جاری است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها