سرپرست خبرگزاری دفاع مقدس مطرح کرد؛

اخلاص و ایمان رزمندگان عامل تمایز دفاع مقدس با سایر جنگ‌ها در دنیا

سرپرست خبرگزاری دفاع مقدس با بیان اینکه ارتش های جهان در طول تاریخ جنگ های مختلفی را تجریه کرده اند اما هیچ کدام از این جنگها ماندگاری دفاع مقدس ایران را نداشت، گفت: اخلاص و ایمان رزمندگان عامل تمایز دفاع مقدس با سایر جنگ‌ها در دنیا است.
کد خبر: ۱۰۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ - 25September 2016
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «سید مجید هاشمی دانا»، سرپرست خبرگزاری دفاع مقدس صبح امروز در نشست صمیمی رؤسا و اعضاء ستاد راهیان نور، معاونت روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و خبرگزاری دفاع مقدس، با اشاره به اینکه دفاع شجاعانه هشت ساله نباید محدود به عملیات‌ها و بازگویی خاطرات شود، اظهار داشت: سبک زندگی رزمندگان و شهدا یکی از مهمترین بخش‌ها در دفاع مقدس به حساب می‌آید که تا کنون به آن کم‌توجهی شده است؛ درحالی‌که همین سبک و شیوه زندگی در این بزرگواران بود که ماندگاری دفاع مقدس را رقم زد.
 
وی با بیان اینکه ارتش های جهان در طول تاریخ جنگ های مختلفی را تجریه کرده اند، اما هیچ کدام از این جنگها ماندگاری دفاع مقدس ایران را نداشت، گفت: ما با دستان خالی با جنگ رو به رو شدیم و با تکیه بر اخلاق و اخلاص، عملیات های مختلف را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و همین روحیه باعث شد تا به امروز در حوزه دفاعی در جهان سرآمد بوده و حرفی برای گفتن داشته باشیم.
 
سرپرست خبرگزاری دفاع مقدس ادامه داد: جبهه دانشگاه بود، چرا که با وجود اقشار مختلف جامعه در خط مقدم مبارزه، ایثار، گذشت و مردانگی در بالاترین سطح خود به نمایش گذاشته می شد و آن فضا شرایط را برای تطهیر انسان فراهم می آورد.
 
وی با بیان اینکه غیبت و تهمت در جبهه های نبرد وجود خارجی نداشت، گفت: چیزی جز عشق و الفت را نمی شد در فضای جبهه ها پیدا کرد و تمام اقدامات برای رضای خدا بود. در جامعه امروز ما نیازمند چنین روحیاتی هستیم تا خدا را مقدم بر هر کار دیگری بدانیم.
 
هاشمی دانا با بیان اینکه جامعه امروز نیازمند خلوص نیت و از خودگذشتگی است، اظهار داشت: یکی از مهمترین خصوصیات دفاع مقدس که در دیگر جنگ های دنیا دیده نشد، این بود که فرماندهان ما می گفتند «بچه ها بیایید» یعنی خودشان جلوتر از نیروها بودند و هر دستوری را که می دادند، ابتدا خود به مرحله اجرا می گذاشتند. امروز در جامعه، ما نیازمند چنین روحیه ای هستیم؛ چرا که اگر مقام مسئول و یا فرمانده ای خود پیش قدم باشد دیگران نیز پشت او حرکت خواهند کرد.
 
وی با اشاره به این سخن امام راحل(ره) که فرمودند: «شما رزمندگان برای این مقطع زمانی انتخاب شدید تا در این انقلابی که در کشور ایجاد شده برای دفاع از اسلام و ولایت گام بردارید»، گفت: امروز برای اسلام و ولایت باید جان داد و اگر در اقدامات نگاه خدایی در نظر گرفته نشود متضرر اصلی تک تک ما خواهیم بود.
 
هاشمی دانا تاکید کرد: در این برهه زمانی خداوند این فرصت را در اختیار ما قرار داده که از عناصر موجود برای تعالی خود استفاده کنیم. ما نباید گرفتار مسائل روزمره و اداری شویم، چرا که جامعه دینی با سایر جوامع از نظر عناصر عملکردی دارای تفاوت های بسیاری است و ما باید به این تفاوت ها توجه لازم را داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه در واحدهای ارزشی باید با پرچمی که شهدا برفراشتند قدم برداریم، گفت: جای خالی تفکرات شهدا در ساختارهای اداری مشهود است و اگر این تفکر در ساختارهای اداری وارد شود پیشرفت های مناسبی در عرصه خدمت رسانی ایجاد خواهد شد.
 
انتهای پیام/ 311
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار