معاون دبیرکل حزب الله:

ایران تنها کشور منطقه است که روزبه روز پیشرفت می کند

شیخ« نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ایران تنها کشور منطقه است که روز به روز پیشرفت می کند، بنابراین ما از همه کشورهای منطقه می خواهیم با آن همکاری کنند زیرا این همکاری برای همه منطقه خیر و برکت دارد.
کد خبر: ۱۰۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ - 25September 2016
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، شیخ نعیم قاسم روز یکشنبه در مراسمی که در آستانه ماه محرم الحرام تحت عنوان « دیدار عاشورائی » در حسینیه شهرک حناویه در جنوب لبنان برگزار شد ، خاطرنشان کرد:همکاری نکردن با جمهوری اسلامی ایران برای همه حتی کسانی که این را نمی خواهند، خسارت بار است.
 
وی با تاکید به اینکه« با کمک ها وحمایت های ایران مقاومت لبنان و فلسطین پیروز شده اند»،
 
اظهارداشت: از جمهوری اسلامی ایران برای ارائه یک الگوی پیشرفته در منطقه تشکرمی کنیم.
 
معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد:ایران همواره خواستار همکاری با کشورهای شورای همکاری برای حمایت از امنیت خلیج فارس بدون دخالت خارجی بوده و به مدت هشت سال در مقابل جنگ تحمیلی صدام که یک جنگ جهانی بود، ایستادگی و پایداری کرده است.
 
شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه « ایران به هیچ کشور و طرفی تاکنون حمله نکرده بلکه همواره در موقعیت دفاع بوده است»، گفت: زمانی که ایران در کنار سوریه مقاوم ایستاد این کشور هم ایستادگی کرد و طرح خاورمیانه جدید ساقط شد.
 
وی افزود: ایران از حق یمنی ها درگزینه هایشان حمایت کرده و در کنار ملت های منطقه از
 جمله ملت بحران که خواستار آزادی و استقلال هستند، ایستاده و هیچ گزینه ای را بر این ملت ها تحمیل نکرده و از آنها چیزی درخواست نکرده است.
 
معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد: ایران در حال پیشرفت در همه زمینه ها مانند علمی و فرهنگی است و همچنین شاهد پیشرفت و حرکت های رو به جلوی آن در دیگر بخش ها از جمله اجرای طرح های عمرانی ، سد سازی و تولید برق هستیم.
 
** تکفیری ها درصدد ایجاد هرج و مرج در لبنان هستند
 
شیخ نعیم قاسم در ادامه سخنان خود اظهارداشت:بسیار روشن است که تکفیری ها بدون توجه به مذهب و طائفه درصدد تخریب و ویران کردن لبنان هستند و کشف شبکه های تروریستی تکفیری مختلف تاکنون روشن کرده که همه مناطق و اماکن مختلف لبنان هدف هستند و آنها برای ایجاد هرج و مرج و کشتار برنامه ریزی کرده اند.
 
وی با قدردانی از ارتش و نیروهای امنیتی لبنان برای مقابله با توطئه های تروریست های تکفیری خاطرنشان کرد: شناسائی و بازداشت « عماد یاسین» سرکرده داعش در اردوگاه عین الحلوه در شهر صیدا در جنوب لبنان یک « صید قیمتی» بود که به خنثی شدن بسیاری از جنایات تروریستی در لبنان منجر شد.
 
معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد: اما این به معنای بسته شدن پرونده تروریسم تکفیری در لبنان نیست زیرا تکفیری ها همواره در صدد اجرای جنایات تروریستی و تخریبی در لبنان هستند.
 
شیخ نعیم قاسم با تاکید به اینکه لبنانی ها باید همواره بیدار و هوشیار باشند، تصریح کرد: نبرد حزب الله با تکفیری ها بخصوص درمرزهای شرقی ، منطقه بقاع ، ارتفاعات القلمون و مناطق موازی با شهرک های سوری مانند القصیر، این مناطق را از وجود شر تکفیری ها نجات داده و به حمایت از امنیت و ثبات لبنان و ملت و مقاومت آن کمک کرده است.
 
وی گفت: معادله ارتش ، ملت و مقاومت از لبنان در مقابل موج تکفیری ها و جنایات آنها حمایت می کند و به همین دلیل حامیان تکفیری ها و کسانی که همچنان به این جنایتکاران دل بسته اند، سراسیمه و پریشان هستند به ویژه اینکه تاکنون به کمترین موفقیتی دست نیافته اند و در آینده هم موفق به کسب دستاوردی نخواهند شد.
 
معاون دبیرکل حزب الله با بیان اینکه « تکفیری ها و حامیان آنها شکست خواهند خورد»، افزود: همکاری همه جانبه اسرائیلی تکفیری در منطقه جولان و قنیطره سوریه برای همه روشن شده است.
 
شیخ نعیم قاسم اضافه کرد:آنها درصدد ایجاد کمربندی امن برای اسرائیل مانند آنچه در جنوب لبنان رخ داد، می باشند و اکنون قصد دارند تجربه ارتش آنتوان لحدی (ارتش مزدور اسرائیل در جنوب لبنان) را تکرار کنند.
 
وی با بیان اینکه«اهداف اسرائیلی ها وتکفیری ها یکی است»، تاکید کردکه اسرائیلی ها اکنون می خواهند با همکاری گروه های تروریستی تکفیری مانند جبهه النصره در منطقه جنوب سوریه برای خود یک کمربند امنیتی ایجاد کنند اما مهم این است ما برای مقابله با هرگونه شری که هدفش تجزیه کشورهای منطقه است، بیدار باشیم.
 
معاون دبیرکل حزب الله، آمریکا، اسرائیل، سعودی و تکفیری ها را چهار خطر جدی برای منطقه دانست و خاطرنشان کرد که این ها برای تجزیه و ویران کردن کشورهای منطقه همکاری می کنند و هدفشان یکی است.
 
شیخ نعیم قاسم تصریح کرد:مقاومت ، جهاد و تلاش ها و فداکاری های مستمر ما و همپیمانان و حامیان ما سهم بسزائی در جلوگیری از تحقق اهداف این محور خطرناک داشته است.
 
** حمایت حزب الله از گفت وگوهای دوجانبه و جمعی
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت که حزب الله از همه تلاش ها برای فعالیت موسسه های قانونی مانند دولت ، ریاست جمهوری ، پارلمان و وزارتخانه ها حمایت می کند زیرا این موسسه ها به ملت خدمت و به ثبات و امنیت کشور کمک می کنند تا لبنان بیش از این وارد بحران نشود.
 
معاون دبیرکل حزب الله با بیان اینکه « حزب الله از هرگونه گفت وگو دو جانبه و یا جمعی حمایت می کند و این یک نیاز ملی برای کسب موفقیت ها و دستاوردها است»، گفت: هیچ گروه و طرفی در لبنان نمی تواند دیگران را به حاشیه براند و کشور را به تنهائی در اختیار خود بگیرد پس ما چاره ای بجز همکاری و فشردن دست یکدیگرنداریم.
 
شیخ نعیم قاسم افزود:از همه گروه های سیاسی لبنانی می خواهیم برای حل مشکلات لبنان به ویژه آن دسته از مشکلات که با سلامتی مردم مانند آب آشامیدنی، صادرات تولیدات و سرنوشت نسل های آینده ارتباط دارند، همکاری و تلاش کنند.
 
منبع:ایرنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار