سردار دکتر کارگر:

شهدا با انجام کارهای ساده به مدارج عالی دست یافتند/ تشکیل کاروان‌های راهیان نور با مدیریت مردمی

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ترویج «فرهنگ دفاع مقدس» را عامل نجات کشورهای منطقه دانست و گفت: امروز هرچه داریم از فرهنگ دفاع مقدس است.
کد خبر: ۱۰۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ - 27September 2016
فرهنگ دفاع مقدس عامل نجات کشورهای منطقه است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه 6 مهرماه) با حضور در برنامه «طلیعه» شبکه قرآن سیما، به حضور همیشگی مردم در مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته که پیکر شهدای غواص را به کشور آوردند مردم جلوتر از مسئولین پای کار آمدند و شهدا را بدرقه کردند.

وی در ادامه با اشاره به میزان بالای استقبال مردم از راهیان نور افزود: ما مسئولان شرمنده هستیم که با وجود تلاش هایی که می کنیم پاسخ‌گوی نیاز مردم برای سفر به راهیان نور نیستیم. سال گذشته قریب به شش میلیون نفر از مناطق عملیاتی دیدن کردند؛ که 80 درصد آنها افراد 15 تا 30 سال بودند؛ کسانی که حتی دفاع مقدس را ندیده و تجربه نکرده بودند.

سردار دکتر کارگر به ویژگی های اخلاقی شهدا اشاره کرد و گفت: وقتی نگاه می کنیم که شهدا چطور به این درجه رسیده و مدارج عالی را طی کرده‌اند، می بینیم که کارهای ساده ای انجام دادند، لقمه حلال خوردند، دروغ نگفتند و تهمت نزدند. امروز هرچه داریم از فرهنگ دفاع مقدس است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس عنوان کرد: شبکه های غربی اعتراف کرده‌اند که حریف پیشرفت‌های موشکی ایران نمی‌شوند و تنها کاری که می‌توانند انجام دهند تفرقه‌افکنی میان مردم است؛ از این رو مقام معظم رهبری تاکید داشته اند که ملت یکصدا و همدل باشند.

وی با بیان این نکته که پیشرفت های امروز ما در سایه دفاع مقدس به دست آمده است، بیان کرد: زمانی ما سیم خاردار از کشورهای دیگر وارد می کردیم؛ ولی امروز جزو چند کشوری هستیم که در علوم نانو، هسته ای و غیره حرفی برای گفتن داریم.

سردار دکتر کارگر ترویج فرهنگ دفاع مقدس را عامل نجات کشورهای منطقه دانست و افزود: جوانانی که در سوریه و عراق به شهادت می رسند دنباله‌رو راه شهدای دفاع مقدس هستند. جوانان امروز ما بهتر از جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس هستند. جوانانی که زرق و برق زندگی را رها کرده و برای دفاع از دین و قرآن به غربت می روند.

وی ادامه داد: اگر این جوانان نبودند همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز باید با همین دشمن در کرمانشاه و همدان می جنگیدیم.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به شکل‌گیری گروه‌های تکفیری وهابی گفت: اینها تربیت‌یافته غرب و مکتب ساخته شده توسط انگلیس و اروپا یعنی وهابیت هستند. وقایعی که امروز در سوریه رقم می زنند، قبلا در بوسنی هم رقم زدند و نشان دادند پیرو شیطانند و از انسانیت به دور هستند.

ریس ستاد راهیان نور کشور با اشاره به سفرهای راهیان نور گفت: توفیقی است که توانستیم آثار شهدا را حفظ کنیم و مردم به محلی که شهدا در آن حضور داشتند، بروند. همه کسانی که در مناطق عملیاتی زحمت می کشند و جمعیت 250 هزار نفری که در 57 یادمان در 7 استان کشور خدمت می کنند هیچ کدام مبلغی دریافت نمی کنند.

وی با اشاره به ظرفیت های حضور زائرین راهیان نور در مناطق عملیاتی عنوان کرد: 40 درصد از شش میلیون زائر ما با ماشین‌های شخصی به این سفرها می روند که امکانات لازم را برای آنان فراهم کرده ایم، اما سفارش ما این است که خود مردم کاروان هایی را از طریق بسیج و شهرداری ایجاد کنند؛ تا از برکت وجود خادمان و راویان بهره‌مند شوند.

سردار دکتر کارگر با اشاره به اشتیاق وافر مردم برای حضور در اردوهای راهیان نور بیان کرد: در سفر به یکی از شهرستان ها به منزل خانمی که هم همسر و هم فرزند شهید تقدیم انقلاب کرده بود، رفتیم؛ تنها درخواست این خانواده، رفتن به راهیان نور بود؛ چرا که مدتی می شد ثبت نام کرده بودند، اما نوبتشان نرسیده بود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار