بزرگترین رویداد قرآنی دانشجویی در مشهد کلیدخورد

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: بزرگترین رویداد قرآنی دانشجویی کشور با حضور 25 هزار نفر در مشهد مقدس کلید می خورد.
کد خبر: ۱۰۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶ - 27September 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، محمدرضا فراهانی عصر سه شنبه در نشست خبری بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این جشنواره را یک رویداد بی نظیر و منحصر به فرد قرآنی عنوان کرد که از ویژگی های خاصی برخوردار است.
 
وی برگزاری مسابقات قرآن برای نسل های متفاوت دانشجویان، اساتید و کارکنان را اولین ویژگی این دوره جشنواره برشمرد.
 
فراهانی، پرداختن به سایر فعالیت های قرانی از جمله پژوهش، انجام فعالیت های هنری قرآنی بعلاوه تلاوت و حفظ قرآن را از دیگر ویژگی های این دوره جشنواره عنوان کرد.
 
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد که شرکت کنندگان در این جشنواره در رشته های کتبی، شفاهی، کتابخوانی، ادبی و هنری به رقابت خواهند پرداخت.
 
فراهانی با اشاره به اینکه این دوره مسابقات در هفت بخش برگزار می شود، از هنرهای آوایی، معارف قرآنی، سیره معصومین، کتابخوانی، پژوهش های قرانی، حفظ و تلاوت را از این بخش ها برشمرد.
 
وی همچنین با اشاره به شرکت بیش از 25 هزار نفر در این دوره جشنواره، از رشد حدود دو برابری شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته که 15 هزار نفر بوده خبر داد.
وی همچنین یاداور شد که بیش از یکهزار نفر از اعضای هیات علمی نیز در این دوره مسابقات شرکت کرده اند.
 
معاون وزیر بهداشت گفت: در طول برگزاری این جشنواره چند تکریم نیز از فعالان حوزه معارف و قرآنی خواهیم داشت که از آن جمله می توان به تکریم از مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد رسول الله (ص) اشاره کرد.
 
فراهانی گفت: آیین افتتاحیه این رویداد با حضور قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار خواهد شد.
 
بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاههای علوم پزشکی کشور 6 تا 9 مهر ماه در مشهد مقدس اغاز به کار کرد.
 
منبع:ایرنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار