مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین:

رزمندگان دفاع مقدس خاطراتشان را بازگو کنند

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین گفت: رزمندگان دفاع مقدس خاطراتشان را بازگو کنند و تصاویر و اسناد دفاع مقدس را برای حفظ در مرکز فرهنگی دفاع مقدس در اختیار خادمین خود در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قرار دهند.
کد خبر: ۱۰۶۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ - 28September 2016
رزمندگان دفاع مقدس خاطراتشان را بازگو کنند
به گزارش دفاع پرس از قزوین، سرهنگ پاسدار مهدی طاهرخانی در همایش رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: پیشکسوتان و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس، بزرگ‌ترین گنجینه هشت سال جهاد و مقاومت هستند.

طاهرخانی با تشریح چرایی ضرورت حفظ آثار دفاع مقدس و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: پیشکسوتان و رزمندگان، مهم‌ترین رکن حفاظت از دست‌آوردها هستند، چرا‌که وجود این رزمندگان و پیشکسوتان دوران هشت سال دفاع مقدس، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، عنوان کرد: آگاهی دادن به نسل‌های آینده و نسل امروز یکی از موارد مهم، ضروری‌ و انکارناپذیر در راستای وظایف مسؤولان است که باید به‌کارگیری پیشکسوتان دوران هشت سال دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در دو سال اخیر به ترتیب 15 و 10 کتاب در حوزه خاطرات رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس چاپ کرده است که با مشارکت رزمندگان و پیشکسوتان این عرصه از سال‌های آینده می‌تواند، نقش قابل توجهی ایفا کند.

این مسؤول با اشاره به نقش رزمندگان و پیشکسوتان در دوران هشت دفاع مقدس، مطرح کرد: استان قزوین در دوران هشت سال دفاع مقدس افتخارات بسیاری داشت که شهیدان مهم و عظیم‌الشأنی همچون سرلشکر شهید عباس بابایی، شهید حسن‌پور و سید آزادگان شهید ابوترابی است که باید آن‌ها را نه تنها به مردم این استان بلکه به آزادی‌خواهان و جهادگران معرفی کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با اشاره به برنامه‌های این اداره‌کل، گفت: نشر و گسترش خاطرات دفاع مقدس در قالب چاپ کتب، تدوین دایرة المعارف دفاع مقدس استان و همچنین، تلاش برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین، تصریح کرد: رزمندگان دفاع مقدس خاطراتشان را بازگو کنند و تصاویر و اسناد دفاع مقدس را برای حفظ در مرکز فرهنگی دفاع مقدس، در اختیار خادمین خود در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قرار دهند.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: برای پیشبرد بهتر برنامه‌های هفته دفاع مقدس و اقدامات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین از تمام رزمندگان و پیشکسوتان برای مشارکت دعوت می‌شود.

وی ادامه داد: باید قدر رزمندگان و ایثارگران را به عنوان گنجینه‌های دفاع مقدس درک کرده و آن را برای عموم مردم تبیین کرد.

سرهنگ طاهرخانی در پایان خواستار مشارکت فعالان عرصه دفاع مقدس در حوزه معرفی آن دوران به نسل امروز و نسل‌های آینده شد.

انتهای پیام /
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار