سردار دکتر کارگر در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

ثبت «روز مقاومت مردم گیلانغرب» در تقویم رسمی کشور

رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور از تلاش برای ثبت روز مقاومت مردم گیلانغرب در تقویم رسمی کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ - 28September 2016
تلاش برای ثبت روز مقاومت مردم گیلانغرب در تقویم رسمی کشور
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حاشیه مراسم افتتاح یادمان شهدای عملیات مطلع الفجر در استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آخرین روز از هفته دفاع مقدس، افتخار حضور در شهر گیلانغرب را داشتیم و مرکز فرهنگی دفاع مقدس این شهر را که مصوبه سفر مقام معظم رهبری در سال 1390 به استان کرمانشاه بود، افتتاح کردیم.
 
وی افزود: یادمان شهدای عملیات مطلع الفجر نیز امروز افتتاح و به بهره‌برداری رسید. امیدواریم که بتوانیم یادمان شهدای ثلاث باباجانی را هم به زودی تکمیل کنیم؛ که با افتتاح یادمان شهدای ثلاث باباجانی مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه در سال 1390 در حوزه دفاع مقدس تکمیل خواهد شد. احداث یک مرکز فرهنگی دفاع مقدس و 10 یادمان شهدا از مصوبات سفر ایشان به این استان بوده است.
 
سردار دکتر کارگر در خصوص اهمیت یادمان‌های شهدا به ویژه یادمان‌ شهدای استان کرمانشاه که سال گذشته پذیرای بیش از 50 هزار نفر از کاروان‌های راهیان نور بوده است، گفت: موضوع یادمان‌ها در راهیان نور به هم پیوسته است؛ لذا چند یادمانی که در این استان ساخته شده دارای امکانات و تجهیزاتی برای شب‌مانی کاروان‌های راهیان نور است.
 
رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه در سطح کشور 57 یادمان شهدا داریم، خاطرنشان کرد: این یادمان‌ها به عنوان نقاط شاخص دفاع مقدسی هستند که در جنگ تحمیلی حوادث و رخ‌دادهای بزرگی را به خود دیده است. علاوه بر یادمان‌های شهدا، نقاط یادمانی نیز داریم که ممکن است این نقاط در سراسر کشور به بیش از هزار عدد برسد. یادمان شهدای عملیات مطلع الفجر که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت، محل وقوع عملیات پیروزمندانه مطلع الفجر است که به واسطه آن مناطق گسترده‌ای توسط رزمندگان اسلام آزاد شد و به ما آموخت که می‌توان در برابر ارتش تا بن دندان مسلح بعثی ایستاد و آن را شکست داد.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ثبت روز چهارم مهر به عنوان روز ملی مقاومت مردم گیلانغرب، بیان کرد: این موضوع نخست باید در شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه به تصویب برسد و سپس به شورای فرهنگی عمومی کشور ارسال شود. از آنجایی که بنده عضو شورای فرهنگ عمومی کشور هستم تلاش خواهم کرد تا این موضوع به تصویب برسد. ضمن اینکه طی مکاتباتی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار