آیت‌الله معلمی در یادواره 33 شهید نیروگاه شهید سلیمی نکا اظهار کرد؛

منهای ولایت بودن، دین و دنیای ما را در مخاطره قرار می‌دهد/ مسئولان از غرور جلوگیری کرده و مطیع امر ولایت باشند

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه وحدت، در مسیر ولایت بودن و تبعیت از ولی فقیه از مسائل مهمی است که باید در جامعه اسلامی ما مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید مسئولان از غرور جلوگیری کرده و مطیع امر ولایت باشند که ولایت دین و دنیا را آباد می‌کند و منهای ولایت بودن، دین و دنیای ما در مخاطره قرار می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵ - 29September 2016

به گزارش دفاع پرس از مازندران، آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت 33 تن از شهدای نیروگاه شهید سلیمی نکا اظهار داشت: همه آحاد ملت باید التزام به ولایت فقیه باشند و این التزام باید در رده‌های مختلف مسئولان از رئیس جمهور، دولت، وزرا و بقیه مسئولان و مردم وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه التزام به ولایت فقیه، در مقاطع مختلف آسیب دیده و باید آسیب‌ شناسی شود، افزود: باید بدانیم که در زمان امام خمینی(ره) آن عبد صالح خدا که نظام 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی با رهبری پیامبرگونه ایشان شکست خورد و انقلاب ما پیروز شد، امام در جایگاهی بود که اقتدار این نظام را به جهانیان نشان داد و التزام به ولایت، مردم را به میدان کشاند.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری گفت: در برخی از موارد مشاهده شده است که افراد وقتی مقام و جایگاهی ندارند، مخلص به امامت و ولایت هستند اما وقتی به جایگاهی می‌رسند بصیرت خود را از دست داده و مغرور می‌شوند و التزامی به ولایت ندارند که این مساله آسیب‌آفرین است.

این مسئول با اشاره به اینکه وحدت، در مسیر ولایت بودن و تبعیت از ولی فقیه از مسائل مهمی است که باید در جامعه اسلامی ما مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: باید مسئولان از غرور جلوگیری کرده و مطیع امر ولایت باشند که ولایت دین و دنیا را آباد می‌کند و منهای ولایت بودن، دین و دنیای ما در مخاطره قرار می‌دهد.

آیت الله معلمی با بیان اینکه جنگ‌های مختلف روانی توسط دشمن طراحی می‌شود که باید مراقب این توطئه‌ها و ترفندهای دشمن باشیم، خاطرنشان کرد: برخی از افراد کم خرد و نادان در داخل کشور، نیروی پیاده دشمن در جنگ روانی می‌شوند که باید از این همراهی پرهیز شود و بدانیم این جنگ روانی از صدر اسلام بوده و همچنان ادامه دارد.

وی گفت:‌ در جنگ احد مسلمانان شکست خوردند؛ اما دشمن هم به هدف خود نرسید، در سپاه مسلمانان، بیش از 70 نفر کشته و به بیش از 70 نفر جراحت وارد شد و تعدادی هم فرار کردند و این مسأله سبب شکست مسلمانان شد، ولی دشمن چون می‌خواست امام علی(ع) و حضرت رسول(ص) را از بین ببرد و چنین هدفی برای دشمن ایجاد نشد، شکست خورد.

امام جمعه قائم‌شهر بیان کرد: همه شهدای ما عزیز هستند و در بزرگداشت نام و یادشان همواره در جامعه شاهد برگزاری یادواره‌های مختلف شهدا هستیم و پس از 30 سال همچنان مراسم‌های بزرگداشت با شور و شعور برگزار می‌شود و انگار همان یادواره سال اول است اما دشمنان ما در این جنگ ذلیل شدند و نامی ندارند.

این مسئول ادامه داد: شهدای ما برای اسلام و خدا و دفاع از مملکت و ناموس وارد جنگ نابرابر با دشمن و دفاع از انقلاب و نظام شدند و چون در راه خدا سختی‌ها را تحمل کردند، اکنون در اوج شکوه و ایستادگی هستند و با دوری از طاغوت به لقاءالله رسیدند و اقتدار همه‌جانبه را برای کشور به ارمغان آوردند.

آیت الله معلمی در ادامه سخنان خود گفت: دشمن با انواع توطئه وارد میدان شده است و ترفندهای مختلف در دستور کار دارد و باید با وحدت و همدلی برای مقابله با دشمن وارد شویم و بدانیم که امام راحل از دشمن بیرونی نمی‌ترسید، از کارشکنی‌های داخل می‌ترسید.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی، بیکاری و... در همه دوران بوده است و نباید این مسائل به پای امامت و ولایت گذاشت که اگر امام امت اجازه مذاکره می‌داد مشکلات ما حل می‌شد و چون اجازه ندادند، مشکلات باقی مانده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود:  تشابه و فرقی در زمان ما و امام علی(ع) است، ایشان هم گرفتار اطرافیان ناسازگار که طبل ناموزون می‌زدند بودند که امام و رهبری هم گرفتار هستند و این مشکلات را کم و بیش داشتند و اما فرق آن در این است که اطرافیان امام علی(ع) اگر سازی موزون می‌کردند، عامه مردم همراه آنان حرکت می‌کردند و دنباله‌رو داشتند اما امروز مردم آگاهانه وارد می‌شوند.

این مسئول اظهار کرد: عامه مردم جامعه ما از بصیرت و آگاهی لازم برخوردارند و دارای ایمان و اخلاص ویژه هستند و این پشتوانه عظیم نتیجه اخلاص شهدا و امام راحل است.

آیت الله معلمی در پایان سخنان خود گفت: نعمت امامت، مسأله مهمی است که برای ما عزت و افتخار آفرید که باید در مسیر ولایت و امامت ثابت قدم باشیم و بدانیم ملت ما در صحنه‌های مختلف این انقلاب شکوه و جلوه خاصی برای نظام ما آفریدند و در ادامه راه هم باید با تبعیت از ولایت فقیه تلاش کنیم تا انقلاب ما در مسیر رشد قرار گرفته و شر دشمنان به خودشان برگردد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار