برنامه‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در محرم و صفر

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برنامه های پیش بینی شده برای این مجموعه در ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) را معرفی کرد.
کد خبر: ۱۰۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ - 05October 2016
برنامه‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در محرم و صفربه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، کورش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ر برنامه های نمایشی این مجموعه در ایام محرم و صفر را اینگونه معرفی کرد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته از شب اول محرم تا تاسوعای حسینی نمایش «واگویه های گندابی» به کارگردانی محمدجواد کبودرآهنگی در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه می رود و بعد از پایان اجراهای این اثر، نمایش «دل آخته» به کارگردانی جلال خباز میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود.

وی ادامه داد: بعد از پایان اجراهای این دو اثر، نمایش «کربلای بی شمر» به نویسندگی و کارگردانی رضا صابری روی صحنه خواهد رفت که برای ما حضور این هنرمند پیشکسوت تئاتر افتخار و اتفاق بزرگی است و امیدوارم میزبان شایسته ای برای این گروه اجرایی باشیم. البته ما برای بعد از اجرای این دو اثر نمایشی نیز برنامه ویژه ای را تدارک دیده ایم که به محض نهایی شدن نسبت به اطلاع رسانی آن اقدام خواهیم کرد. علاوه بر اینها برنامه دیگری برای مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در نظر گرفته شده که برپایی یک جلسه نمایشنامه خوانی ویژه ایام محرم و صفر است و به احتمال فراوان از هفته آینده در تماشاخانه ماه حوزه هنری اجرای آن آغاز می شود.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به برنامه های دیگر این مرکز در ایام محرم و صفر بیان کرد: طبق مذاکراتی که صورت گرفته یک گروه تعزیه نمایشی طی روزهای آینده در دانشگاه های تهران، علامه طباطبایی، صنعتی شریف، شهید بهشتی و تعدادی دیگر از دانشگاه های برنامه ای را اجرا می کنند که من فکر می کنم با توجه به محتوای اثر می تواند برای دانشجویان عزیز در ایام مورد توجه قرار گیرد.

زارعی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: با توجه به اینکه فعالیت های هنری ستاد اربعین به حوزه هنری سازمان تبیلغات اسلامی واگذار شده تمامی بخش های مربوط به تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی ستاد اربعین با اجرای گروه هایی همراه خواهد بود که متولی آنها حوزه هنری است. به همین جهت طبق برنامه ریزی انجام شده چند گروه نمایشی صحنه ای و خیابانی همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی در مسیر پیاده روی زائران به اجرای برنامه هایی می پردازند که بر این اساس تعدادی از گروه ها در قبل از مرز و تعدادی دیگر از گروه ها در مسیر نجف به کربلا و در موکب ها به اجرای برنامه می پردازند. برخی از گروه های نمایشی که اغلب آنها از هنرمندان خوزستانی هستند در مسیر بعد از مرز به اجرای نمایش هایی به زبان عربی می پردازند که این موضوع در نوع خود می تواند جالب توجه باشد.  
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار