ولایتی:

هوشیاری بیشتر در قبال رفت و آمدهای به ظاهر علمی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در زمینه رفت و آمدهای به ظاهر علمی به کشور باید همانگونه که رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» هم هشدار دادند، وزارت علوم و نهادهای مسئول هوشیارتر عمل کنند.
کد خبر: ۱۰۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ - 09October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، دکتر علی‌اکبر ولایتی در دویست و پنجمین جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، که به ریاست وی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد با اشاره به اینکه حوزه علوم پایه یکی از مواردی بوده که در تمدن اسلام و ایران و تاریخ علوم اسلامی بسیار مورد توجه قرار گرفته، ولی در تاریخ نگاری علم چندان به این وجه از تمدن توجه نشده است، گفت: ابن هیثم در زمینه روش‌شناسی علوم و آنچه که امروز روش تحقیق و فلسفه علم، خوانده می‌شود، دارای نظرات بدیع و قابل توجهی است.
 
 ولایتی با اشاره به درج مطلبی در مورد رشد علمی کشور در مجله ساینس (science) ، گفت: چندی پیش یکی از اعضای تحریریه این مجله در سفر به ایران گزارشی از برخی تخلفات علمی در زمینه انتشار مقالات پژوهشی و خرید و فروش پایان‌نامه‌ها در کشورمان در این نشریه منتشر کرد که حاوی سیاه ‌نمایی و بی انصافی بود و مسلم است که هدف از انتشار این مقالات به ظاهر بی طرف و علمی تخریب پیشرفت های علمی کشورمان است.
 
بر اساس گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی وی افزود: هر چند این تخلفات در کشورمان متأسفانه اتفاق می‌افتد، اما غربی ها در این سرقت ‌های علمی کارنامه به مراتب سیاه‌تری دارند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: البته در زمینه رفت و آمدهای به ظاهر علمی به کشور باید همانگونه که رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» هم هشدار دادند، وزارت علوم و نهادهای مسئول هوشیارتر عمل کنند.
 
 ولایتی با اشاره به انگیزه درج این گونه مطالب گفت: هدف از این تلاش‌ها القای حس بی هویتی به ملت بزرگ ایران است که توانسته آمریکا و متحدانش را در رسیدن به اهداف نامشروع خود ناکام سازد.
 
وی افزود: غربی‌ها بر سر سفره تلاش‌های دانشمندان مسلمان نشسته و ارتزاق کرده‌اند ولی به این موضوع هیچگاه اشاره نکرده‌اند.
 
رئیس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران با اشاره به لزوم حفظ میراث فرهنگی تمدن اسلام و ایران ادامه داد: باید طرح جامعی در زمینه حفاظت از اماکن فرهنگی و میراث تمدنی کشور تهیه و اجرا شود.
منبع: ایسنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار