حجت الاسلام صفایی:

یاران امام حسین(ع) افرادی بصیر و موقعیت‌شناس بودند

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اگر بخواهیم مکتب اسلام را در دو کلمه توصیف کنیم، آیه «لا تظلمون و لا تظلمون» یعنی نه ظلم کنید و نه زیر بار ظلم بروید؛ کفایت می‌کند و امام حسین(ع) و یاران باوفایش چنین روحیه‌ای داشتند. ضمن اینکه اصحاب حضرت دارای بصیرت و موقعیت‌شناسی هم بودند.
کد خبر: ۱۰۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱ - 15October 2016
فعالیت‌های «سازمان عقیدتی سیاسی ارتش» ارزشمند و تاثیرگذار بوده استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین «غلامرضا صفایی» رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در مراسم گرامی‌داشت سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که در سال 1358 به فرمان حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد؛ گستره فعالیت‌ها و دستاوردهای این سازمان از ابتدا تا امروز را بسیار ارزشمند و اثرگذار توصیف کرد و افزود: همه دست‌آوردها و امنیت امروز کشور به برکت خون شهداست و امیدواریم همه ما به گونه‌ای عمل کنیم که فردای قیامت شرمنده امام(ره) و شهدا نباشیم.

وی در ادامه با اشاره به نهضت عاشورا، یکی از مهمترین اهداف این نهضت را اقامه عدل توصیف کرد و گفت: امام حسین(ع) چون ظلم حکومت یزید را می‌دیدند، مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح دادند و با قیام کردن علیه حکوت ظلم و فساد به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام صفایی در ادامه با اشاره به ضرورت بصیرت و بصیرت افزایی در جامعه اسلامی، تصریح کرد: اگر بخواهیم مکتب اسلام را در دو کلمه توصیف کنیم، آیه «لا تظلمون و لا تظلمون» یعنی نه ظلم کنید و نه زیر بار ظلم بروید؛ کفایت می‌کند و امام حسین(ع) و یاران باوفایش چنین روحیه‌ای داشتند. ضمن اینکه اصحاب حضرت دارای بصیرت و موقعیت‌شناسی هم بودند. اما کسانی هم در آن زمان بودند که دوست نداشتند ظلم کنند و زیربار ظلم بروند؛ اما فاقد بصیرت لازم بوده و در موقع ضرورت نتوانستند به یاری امام بشتابند؛ لذا در کنار عدالت‌طلبی و ظلم‌گریزی داشتن بصیرت امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها