بروجردی:

شرط برکناری «بشار اسد» در ادبیات سیاسی کشورهای تند ضد «بشار» مانند گذشته وجود ندارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امشب در برنامه متن و حاشیه به بررسی مسائل روز منطقه و کشور پرداخت.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶ - 16October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مسائل روز منطقه و کشور امشب 25 مهر در برنامه متن و حاشیه با "حضور علأ الدین بروجردی" مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بروجردي در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون اجلاس لوزان درباره سوریه گفت: جلسه لوزان جلسه ای بسته بود به طوری که تصمیم گرفته شد تا در آینده نزدیک نشست دیگری برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه، فضای حاکم بر جلسه نشان دهنده اراده کشورها برای خروج از بحران است ادامه داد: نوعی اراده در جهت گذراندن نقطه پایان بر بحران وجود دارد البته در توافق قبلی آمریکا با روسیه شاهد نقض عهد آمریکا بودیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه، بحران سوریه راه حل  نظامی ندارد بلکه سیاسی است افزود: شرط برکناری بشار اسد در ادبیات سیاسی کشورهای تند ضد بشار مانند گذشته وجود ندارد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تصمیمی برای شرکت در اجلاس لوزان نداشت و حضور خود را مشروط به شرکت عراق کرد که مورد پذیرش قرار گرفت.

بروجردی با اشاره به اینکه، حضور ایران در سوریه به صورت مستشاري است خاطرنشان کرد: ارتش سوریه در برابر مردم خود احساس مسئولیت می کند و لذا ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران رابطه ویژه ای با سوریه و روسیه داریم  و از مواضع سوریه در این اجلاس دفاع کردیم.

وی با اشاره به اینکه، نخست وزیر ترکیه بیش از 2 بار اعلام کرد که باید صفحه جدیدی در رابطه خود با سوریه باز کند گفت: ترکیه ضرر های متعددی را از قبل سیاستهای پنج سال گذشته خود در قبال سوریه متحمل شده است.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه، ترکیه راجع به منطقه موصل و بخش شمالی عراق ادعا دارد گفت: بحث آزاد سازی موصل جدی تر از گذشته است به طوری که ارتش عراق نقش اصلی را در آزادسازی ایفا می کند.


وی با بیان اینکه، ریسک جنگ میان  آمریکا و روسیه در آستانه انتخابات وجود ندارد افزود: حمله به ارتش سوریه حمله به ارتش روسیه است لذا ما شاهد رویارویی مستقیم آمریکا و روسیه در منطقه نخواهیم بود.

بروجردی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون گزارش مجلس درباره روند اجرای برجام ادامه داد: ظرف 48 ساعت گذشته گزارشمان را آماده کردیم و امروز میان اعضا پخش شد و روز چهارشنبه در کمیسیون با نظر اعضا مصوب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه، هر سه ماه یک بار وزیر امور خارجه گزارش خود را به مجلس ارائه می دهد گفت: پرونده هسته ای هیچ گاه در اختیار مجلس نبوده است و لذا شورای امنیت ملی مسولیت مذاکره را بر عهده دارد اما بنا به فرمان مقام معظم رهبری مجلس هم در این موضوع ورود پیدا کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه چالش ما با آمریکا ادامه دارد اظهار داشت: وضعیت کشور با گذشته فرق کرده است اما به نقطه مطلوب دست نیافته ایم .

بروجردی با اشاره به اینکه. اگر آمریکا بخواهد بازی را برهم بزند ما هم برهم می زنیم اما آغاز کننده نخواهیم بود افزود: در چالش با آمریکا بدترین شکل عقب نشینی یا تسلیم شدن است.

نوريان سرکنسول ایران در حیدر آباد هندوستان در ادامه برنامه پیرامون اخراج دانشجویان ایرانی از دانشگاه هندوستان گفت: دولت هند هیچ دانشجویی را اخراج نکرده، بلکه عدم پذیرش تقاضای تحصیل دانشجویان خارجی مطرح شده است.

وی با بیان اینکه,دانشجویان خارجی نمی توانند بدون کارنامه قبولی در آزمون نيد  در رشته های پزشکی عمومی و دندانپزشکی شرکت کنند.

وی افزود: با وزارت امور خارجه هند رایزنی شده اما پیشرفت قابل  قبولی حاصل نشده است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار