سفیر ایران در روسیه:

روابط تهران و مسکو ثبات منطقه‌ای در‌پی داشته است

«سنایی» تاکید کرد: توجه ویژه سران ایران و روسیه به گسترش روابط در عرصه‌های مختلف و ارتقای همکاری‌ها، سبب تحکیم صلح و ثبات منطقه‌ای و مقابله با تهدیدها شده است.
کد خبر: ۱۰۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ - 20October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «مهدی سنایی» سفیر جمهوری اسلامی در مسکو در پیامی به کنفرانس بین المللی «همکاری روسیه و ایران در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی؛ عامل تحکیم صلح و امنیت اوراسیا » که با حضور هیات های دانشگاهی از روسیه، جمهوری اسلامی، تاجیکستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان در دانشگاه دولتی زبان شناسی مسکو برگزار شد، گفت: اراده سران ایران و روسیه پیشرفت هرچه بیشتر روابط دو جانبه در عرصه های مختلف و همچنین منطقه ای است.
 
بنا به اعلام روز پنجشنبه بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی در مسکو،
 
وی افزود: ایران و روسیه به عنوان دو کشور بزرگ با همکاری های منطقه ای و بین المللی خود تاثیر بسرایی در تحکیم صلح و امنیت منطقه آسیای مرکزی و قفقاز دارند.
 
سفیر ایران اظهار کرد: آسیای مرکزی و قفقاز هدف گروه های تکفیری و افراط گرا می باشد و از این رو جلوگیری از اشاعه و توسعه تروریسم در منطقه از جمله موضوع های همکاری تهران و مسکو است.
 
سنایی همچنین برگزاری دومین همایش برنامه ریزی شده رئیسان دانشگاههای برتر ایران و روسیه در دانشگاه تهران را از جمله نتایج گسترش همکاری های علمی و دانشگاهی رو به پیشرفت دو کشور خواند.
 
در کنفرانس علمی و عملی بین المللی برگزار شده در دانشگاه زبانشناسی مسکو که هیات هایی از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاههای روسیه، آذربایجان، تاجیکستان و ترکمنستان شرکت داشتند، ابوالفضل دلاوری، محمد جواد و غلامرضا کاشی و دکتر مریم شفقی از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی مقاله های خود را ارائه کردند.
 
منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار