سردار جلالی:

فضای سایبری افق جدیدی را در بخش‌های نظامی ایجاد کرده است/ تولید امنیت در فضای سایبری با بومی شدن ارتباط دارد

رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت: توسعه فضای سایبر در بخش‌های نظامی و دفاعی افق جدیدی را در استفاده از این فضا ایجاد کرده است، به نحوی که چندی پیش آمریکا فرماندهی سایبری نظامی را در ارتش ایجاد کرد.
کد خبر: ۱۰۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ - 24October 2016
فضای سایبری افق جدیدی را در بخش‌های نظامی ایجاد کرده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «غلامرضا جلالی» رییس سازمان پدافند غیرعامل در همایش ملی پدافند غیرعامل ICT که صبح امروز در وزارت ارتباطات برگزار شد، اظهار داشت: توسعه فضای سایبر در بخش‌های نظامی و دفاعی ارتش‌های سایبری را به وجود آورده، به شکلی که افق جدیدی برای استفاده بخش‌های نظامی از فضای سایبری با قابلیت نظامی ایجاد شده است. این موضوع از چنان اهمیتی برخوردار است که در همین راستا چندی پیش آمریکا فرماندهی سایبری نظامی را در ارتش ایجاد کرد.

وی افزود: اهمیت حوزه سایبری در حدی است که بخش سایبری از یک حوزه فرعی به حوزه اصلی تبدیل شده است اما در دولت قبل به دنبال ادغام وزارت ارتباطات با وزارت راه بودند که اگر این موضوع تحقق می‌یافت کشور در حوزه سایبری به 50 سال قبل باز می گشت.

سردار جلالی ادامه داد: وقتی با تهدیدات سایبری روبه‌رو هستیم، زیرساخت‌های نظامی نیز از این تهدیدات مصون باقی نمی‌ماند به همین خاطر زیرساخت های امن ارتباطی کشور اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند و شرکت زیرساخت ارتباطات هم نقش یک زیرساخت حاکمیتی پیدا می‌کند.

وی افزود: با توجه به کارکرد فناوری اطلاعات و نقش مهم آن در دفاع از همه حوزه‌های مشترک با سایبری، می‌توان وزارت ارتباطات را وزارت دفاع سیبری هم نامید.

رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت: آمریکایی‌ها عنوان می‌کنند شبکه‌های زیرساختی وابسته به سایبر را لایه لایه کردند و متناسب با هر لایه سناریویی را طراحی کردند به عنوان مثال شبکه‌های ارتباطی، ترابری، پدافند هوایی، برق، ارتباطات و رسانه‌های ما هر کدام برای آنها یک هدف محسوب می‌شود بنابراین به نظر می‌رسد محوری‌ترین کاری که در راستای مقابله با تهدیدات سایبری می‌توان انجام داد، تقویت و گسترش کارکرد شبکه ملی اطلاعات است که در این حالت نگاه‌مان به این شبکه یک نگاه دفاعی خواهد بود.

وی تاکید کرد: امنیت و پایداری در فضای سایبری ارتباط مستقیمی با بومی شدن دارد پس باید رویکرد ما حمایت از داخل با نگاه دفاعی باشد؛ بر این اساس می بایست هاستینگ‌های بیرونی را حذف کنیم و با افزایش سرعت در شبکه ملی اطلاعات، بتوانیم از فضای سایبری بی مرز کشورمان در برابر انواع تهاجم هایی که به آن صورت می گیرد، دفاع کنیم.

انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار