عضو مجلس خبرگان رهبری:

اربعین٬ اسلام حقیقی را به تمام عالم می‌شناساند

«آیت‌الله حائری شیرازی» با بیان اینکه اربعین می‌خواهد اسلام حقیقی را در تمام عالم بشناساند، گفت: در اربعین حسینی بیش از ۳۰ میلیون نفر به وسیله عده‌ای مورد میزبانی قرار گرفته و سراسر جهان این واقعه را مشاهده و ارزیابی می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ - 28October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی»، عضو مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز، هفتم آبان‌ماه در نشست بزم‌اندیشه که تحت عنوان ظرفیت فرهنگی و تمدنی زیارت اربعین در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: اربعین یک نشانه راه حق بوده که در حال مطرح شدن در سراسر دنیا است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون پرچمی از سیدالشهدا(ع) در حال بلند شدن است که هرسال بلندتر از سال گذشته بوده، به گونه‌ای که همه عالم این پرچم را ببینند تا چهره واقعی اربعین و امام حسین(ع) برای همه روشن شود.

آیت‌الله حائری شیرازی با تاکید براینکه اربعین می‌خواهد اسلام حقیقی را در تمام عالم بشناساند، عنوان کرد: در اربعین حسینی بیش از ۳۰ میلیون نفر به وسیله عده‌ای مورد میزبانی قرار گرفته و سراسر جهان این واقعه را مشاهده و ارزیابی می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در ایامی که زائران امام حسین(ع) به کربلا مشرف می‌شوند، مسلمانان عراقی تمام امکاناتی که دارند را در اختیار زائران قرار داده و با عشق و محبت به این افراد خدمت‌رسانی می‌کنند، حتی بعضی از این خادمان پای زائران پیاده را می‌بوسیدند.  

وی با بیان اینکه عرب بودن در حزب بعث جزء اصول اصلی محسوب می‌شود، ابراز کرد: صدام نیز این اصول را پذیرفته و بر اساس اندیشه‌های این حزب عمل می‌کرد، به همین دلیل علما بزرگ نجف و کربلا را به دلیل ایرانی بودن از عراق اخراج و علاوه بر آزار و اذیت در زندان‌ها٬ خانواده‌های آن‌ها را آواره کردند.

آیت‌الله حائری شیرازی ادامه داد: همچنین این ادعا را کردند که خوزستان یکی از استان‌های عربی است که باید آزاد شود، در این راستا برای تصرف خوزستان به ایران حمله و یک جنگ هشت ساله را بر ملت ما تحمیل کردند اما امروز با پرچم امام حسین(ع) این عداوت‌ها و دشمنی‌ها پایان یافته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هم‌اکنون عصر تحقیق، کنجکاوری، بیرون زدن اراده‌ها، همت‌ها و تصمیمات است، گفت: به وجود آمدن داعش و وجود انسان‌هایی که بر اساس عقیده‌هایشان بمب به خود وصل کرده و علاوه بر خودشان چند نفر دیگر را به کشتن می‌دهند٬ محصول این عصر هستند.

وی اظهار کرد: حق به معنای ایثار، کمک به مظلومان، جنگیدن با ظالم بوده و باطل به معنای دنیا طلبی و قدرت طلبی است، افرادی که در گروه تکفیری داعش حضور دارند کسانی هستند که سال‌های طولانی بر روی اندیشه و تفکر آن‌ها کار کرده و خوانده‌اند که شیعیان بد بوده و بین مسلمانان جدایی می‌اندازند.

آیت‌الله حائری شیرازی اضافه کرد: افرادی که در داعش حضور دارند انسان واقعی نیستند بلکه یک انسان کوکی بوده که در یک محیط بسته تربیت شده‌اند، داعشی‌ها ایثار و صبر دارند اما دارای بصیرت نیستند، در واقع چیزی که سبب بالابردن ارزش انسان می‌شود بصیرت است که داعشی‌ها از داشتن این خصوصیت محروم هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امام حسین(ع) اصول دین یعنی توحید، معاد، نبوت، عدل و امامت را برای مردم به ارمغان آوردند، ایشان تکمیل کننده راه پدر و مادر و برادر بزرگوارشان بودند.

وی با بیان اینکه بهترین راه برای نشان دادن حقانیت، یک محبت از روی بصیرت است، عنوان کرد: در اربعین این شعله محبت٬ سراسر عالم را در بر می‌گیرد و همه جهان از این واقعه بزرگ مطلع می‌شوند.

منبع: ایکنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار