کاشت ۱۰۰۰ اصله نهال به یاد ۱۰۰۰ شهید مسجدسلیمانی

کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ۱۰۰۰ اصله نهال را به یاد ۱۰۰۰ شهید این شهرستان غرس کردند.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ - 30October 2016
کاشت ۱۰۰۰ اصله نهال به یاد ۱۰۰۰ شهید مسجد سلیمانیبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در یک اقدام فرهنگی، کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ۱۰۰۰ اصله نهال را به یاد ۱۰۰۰ شهید گلگون کفن این شهرستان غرس کردند.
 
در این اقدام جالب توجه و کم نظیر که بر اهتمام مدیریت این شرکت و توجه به اصول زیست محیطی و مسائل فرهنگی تأکید دارد با کاشت۱۰۰۰ اصله نهال یاد و نام شهدای این شهرستان گرامی داشته شد.
 
طی آیینی که صبح امروز با حضور مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، رییس اداره حفاظت محیط زیست، رییس اداره ورزش و جوانان، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از ورزشکاران و ورزش دوستان این شهر در مجموعه ورزشی گلف نفت برگزار شد هر یک از حاضرین در این مراسم یک نهال را با مزین کردن به نام یک شهید والا مقام این شهر در محوطه زمین های گلف نفت و جاده منطقه بی بیان به ۲۲ بهمن غرس کردند.
 
رییس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان ضمن تقدیر از حرکت و مشارکت داوطلبانه این شرکت در توجه به توسعه فضای سبز گفت: نقش درختان در بهبود کیفیت زندگی بر هیچ کسی پوشیده نیست و برای استمرار این نهضت لازم است سایر دستگاه های دولتی نیز مشارکت داشته باشند.
 
بهروز نجاتی افزود: از آنجاییکه درختان و در کل فضای سبز تأثیر بسیار زیاد و ارزنده ای در تلطیف هوا ، جذب ذرات گرد و غبار، کاهش درجه حرارت و جلوگیری از فرسایش خاک دارند می توان با استفاده از خاصیت تپه ماهوری بودن شهر و عوارض طبیعی زمین و استفاده از گونه های بومی نسبت به افزایش سرانه فضای سبز اقدام کرد.
 
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان نیز گفت: صنعت نفت در کنار فعالیت های صنعتی و تولید نفت و گاز به گسترش فضای سبز و توجهات زیست محیطی اهتمام جدی داشته است.

ناصری افزود: این شرکت اگر چه در گذشته با کاشت بیش از یکصد هزار اصله نهال درون و بیرون تأسیسات صنعتی و توزیع دهها هزار اصله نهال رایگان میان شهروندان اقدام نموده و علاقمندی خود را به حفاظت از محیط زیست اثبات کرده اما با وجود تهدیدات و آسیب های متعدد زیست محیطی همچون ذرات معلق گردوغبار و افزایش دما ، امروز به همراه همه پرسنل وارد عمل شده ایم تا ضمن گرامی داشت یاد و نام شهدای گلگون کفن این شهرستان نقش کوچکی در افزایش و توسعه فضای سبز شهرستان داشته باشیم.

در پایان با قرائت فاتحه و صلوات به روان پاک شهداء نهال هایی به نام شهید بهنام محمدی – شهید علی عسکر پروین – شهید رضا شهنی فیض – شهید عبدالغفور کاظمی – بانوان شهید – شهدای ورزشکار و … توسط حاضرین در محوطه مجموعه ورزشی گلف نفت مسجدسلیمان و مسیر جاده بی بیان به ۲۲ بهمن کاشته شد. 
 
منبع: پایگاه خبری مسجد سلیمان
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار