عبرت هاي عاشورا انقلاب اسلامي را حفظ کرده است

کد خبر: ۱۱۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۷:۵۲ - 14February 2007

مراسم شب خاطره سرداران و 830 شهيد شهرستان اسلامشهر ديشب در مصلي چهاردانگه برگزار شد .
در اين مراسم ، سردار حاج علي فضلي ، معانون عمليات ستاد مشترک سپاه گفت : درس هاي گرفته شده از عاشورا، انقلاب اسلامي را حفظ کرده است و مردم ايران با توجه به عبرت هاي عاشورا هر روز به پيشرفت هاي جديدي دست مي يابند .
وي با تاکيد بر اين که در صورت هر گونه غفلت ، تاريخ دوباره تکرار خواهد شد ، افزود : نبايد هيچگاه شهدا را فراموش کنيم چون فداکاري هاي آنها باعث شده اتس امروز در نهايت آرامش زندگي کنيم و اين آرامش با نثار خون بيش از 200 هزار شهدي به دست آمده است و اگر بصيرت شهدا نبود معلوم نبود که انقلاب چه سرنوشتي پيدا مي کرد ؟
وي به آغاز جنگ تحميلي عليه ايران توسط رژيم بعث عراق اشاره کرد و افزود: تا قبل از تجاوز عراق ، مرزهاي ايران 639 بار توسط اين کشور نقض شده بود و عراق در نهايت در شهريور سال 59 با حمايت همه جانبه استکبار به 5 استان مرزي ايران حمله کرد .
سردار فضلي يادآور شد : عراق در اين حمله 12 لشکر پياده ، مکانيزه و زرزهي ، 15 تيپ مستقل ، نزديک 8000 قبضه توپخانه ، چهارهزار و 500 تانک و نفر ، 360 فروند هواپيماي جنگنده ، حدود 400 فروند هلي کوپتر و قريب به 400 قبضه پدافند هوايي به کار گرفته بود . اما جهان آرا و يارانش که هزار نفر هم نمي شدند ارتش عراق را 34 روز در پشت درواره هاي خرمشهر زمينگير کردند و هرچند اما کارشکني بني صدر مشکلاتي ايجاد کرد ، اما رزمندگان اسلام در سايه لطف خدا و اطاعت از امام راحل ، مقاومت کردند .
سردار فضلي در ادامه اظهار داشت : امروز تهديدات جدي تر از ديروز است و سرکده مستکبران با 1710 يا 180 هزار نفر نيرو در منطقه حاضر شده است و اگر فداکاري هاي دفاع مقدس نبود کوچگکترين درنگي براي حمله به ايران نمي کردند و همين فداکاري شهدا نظام را بيمه کرده است .
وي همچنين به 36 هزار شهيد استان تهران اشاره کرد و افزود : اگر اين شهدا به صورت رزمي سازماندهي شود شامل 900 گروهان ، 300 گردان ، 43 تيپ و نزديک به 14لشکر مي شوند .
سردار فضلي ادامه داد : استان تهران در دوران دفاع مقدس و در هر 24 ساعت دو نفر شهيد تقديم نظام اسلامي کرده است . يعني اگر تعداد عمليات هاي شاخص دفاع مقدس 24 عمليات باشد مردم استان تهران در هر عمليات 1500 شهيد تقديم کرده است و اگر قامت هر شهيدي را 170 سانتي متر در نظر بگيريم طول پيکرهاي مطهر شهدا 63 کيلومتر مي شود که مي تواند دور تهران را حلقه بزند .
وي همچنين اظهار داشت : استان تهران در دوران دفاع مقدس 500 برابر شهداي کربلا (72 نفر) شهيد تقديم کرده است .
معاون عمليات ستاد مشترک سپاه گفت : اگر ما با هر يک از شهدا انس بگيريم بيمه خواهيم شد و نتيجه فداکاري شهدا را در مقاومت 33 روزه حزب الله لبنان مشاهده کرديم .

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار