سردار حاجی‌زاده:

توان کامل دفاع از ایران را داریم/ تکفیری‌ها گریبان اروپا را می‌گیرند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: بیان حضرت آقا در ارتباط با رژیم صهیونیستی قطعا قابل تحقق است و اگر صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند، قطعا این اتفاق می‌افتد و اگر تا به الان این کار را نکرده‌اند به دلیل وحشتی بوده که از توانایی ایران دارند.
کد خبر: ۱۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵ - 10February 2014

توان کامل دفاع از ایران را داریم/ تکفیری‌ها گریبان اروپا را می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تسینم، سردار امیرعلی حاجیزاده دقایقی پیش در نشست اعضای انجمنهای اسلامی دانشجویان دانشگاههای کشور که با موضوع تقابل نظام سلطه، اصلیترین چالش انقلاب اسلامی در محل دانشگاه یزد برگزار شد، اظهار کرد: مسئله استحکام ساخت درونی نظام، بیاعتمادی به دشمنان و قبول نداشتن صداقت آنها مطلبی بوده که مقام معظم رهبری مدتی است بیان میکنند.

سردار حاجیزاده گفت: این مسئله برای کشور ما مسئلهای کلیدی است، ما برای اینکه هم خودمان خوب توجیه شویم و هم مصادیقی برای دیگران داشته باشیم، خوب است به تجربه دیگران و هم به مسائل اتفاق افتاده در کشورمان رجوع کنیم.

آمریکا به تعهداتش در برابر هیچ کشور مخالفی عمل نکرده است

وی خاطرنشان کرد: ما تا الان موردی نداشتیم که آمریکاییها در مسئله اختلافی با یک کشوری توافق کرده و به توافق عمل کنند، مثال این موضوع کشور لیبی است، اختلاف آمریکا و لیبی بسیار کمتر از ما بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این موارد در لیبی بیشتر در ارتباط با اقدامهای نظامی و یا بعضا انرژی هستهای بود، در مقابل هم لیبی خواست خروج از تحریمها را داشت، لیبی پهناورتر از ایران و متکی به نفت بود و به دلیل تحریم با مشکل زیادی برخورده کرده بودند به همین دلیل خواست خروج از تحریم را داشتند.

سردار حاجیزاده افزود: قرار بود لیبی از تحریم خارج شود و در مقابل تمام انرژی هستهای را واگذار کرده و موشکهای بالستیک را از لیبی خارج کنند که البته لیبی هم تمام خواستههای آمریکا را انجام داد، بعد از مدتی دوباره به لیبی گفته شد که باید بیشتر از این همکاری کنید، حتی نیروهای امنیتی لیبی را تحویل آمریکا دهید و لیبی هم این کار را کرد اما در ارتباط با خروج از تحریم لیبی و رای گیری در این رابطه، آمریکا رای ممتنع داد.

وی با اشاره به اینکه اختلاف ما با آمریکا اختلاف راهبردی و اختلاف لیبی اختلاف کاربردی و در یک سری موارد خاص بوده است، عنوان کرد: بعد از انقلاب لیبی آمریکا ۲۸۰ موشک به سمت لیبی شلیک کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این موضوع در ارتباط با کرهشمالی هم به همین صورت اتفاق افتاد و با وجود اختلاف کم و موردی کره با آمریکا، باز هم آمریکا به تعهداتش عمل نکرد، البته نمونه این موارد در ارتباط با ایران هم بسیار زیاد بوده است، در زمینه افغانستان ما برای حل معضل این کشور به آمریکا کمک کردیم اما همان زمان ما را محور شرارت مطرح کردند.

وی افزود: در ارتباط با عراق هم این اتفاق افتاد و ایران دوباره برای حل مشکلات منطقه به آمریکا کمک کرد اما آنها نیروهای ما را در عراق دستگیر کردند.

هر قدم به سمت آمریکا برویم آنها بیشتر تهاجم میکنند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: هر موقع ما یک قدم به سمت آمریکا رفتیم، آنها دشمنیشان را با ما بیشتر کردند، در همین مدت ۵ ماهه، ما هفت بار تهدید نظامی شدیم، این نشان میدهد که ما هر موقع تکیه به آنها کردیم و خواستیم از آنها امتیازی بگیریم و به سمت آنها برویم، آنها به ما تهاجم کردند.

سردار حاجیزاده افزود: از روز اول جنگ به این طرف هرچه که گذشته تجربه و توانمندی ما زیادتر شده و هر روز یک دستاورد جدیدی داشته و داریم، در دوره بوش، که واقعا هم آنها در اوج قدرت بودند و هم وضعیت ما مثل امروز نبود، آنها جرات نمیکردند به ما حمله کنند چه برسد به اینکه الان جرات کنند به ما حمله کنند.

وی خاطرنشان کرد: آنها این امید بد را در ارتباط با ما پیدا کردهاند که تحریمها و مشکلات بر ما اثر گذاشته و ما ضعیف شدهایم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: واقعیت این نیست، قوای نظامی ما و ملت ما، همه و همه پای کار هستند و از انقلاب دفاع میکنند، مگر ما میتوانیم این انقلاب که ثمره خون صدها هزار شهید است را حمایت نکنیم و آنها بتوانند انقلاب را با مشکل مواجه کنند.

وی اضافه کرد: ما در بخشی که خیلی سخت و پیچیده بود و معضل وابستگی داشتیم، توانستیم تولید قدرت را با تکیه بر تواناییهای داخلی کشور انجام دهیم و به استحکام داخلی دست پیدا کنیم.

سردار حاجیزاده با طرح این سئوال که چطور ما در بحث اقتصادی نتوانستیم این استحکام را ایجاد کنیم، گفت: جواب این موضوع خیلی ساده است، ما در این موضوع اراده کامل نداشتیم، اگر تکیه به تواناییهای داخلی شده بود، همان مهندسان و جوانانی که در پهباد و موشک و هزاران مورد دیگر ما را خودکفا کردند، مثل دیگر جوانان هستند که میتوانند ما را در اقتصاد و موارد از این قبیل با کار جهادی خود کفا کنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این موارد را حضرت آقا از گذشته در بحث استحکام درونی مطرح کردند اما چون در بخش دفاع باور وجود داشت و افراد از جنس شهید تهرانیمقدمها بودند، ما خودکفا شدیم، در سال ۵۷ ما ۵۰ هزار خارجی در اداره امور ایران داشتیم، در آن زمان ما انقلاب کردیم، تحریم شدیم و وابستگی مالی ما کم شد و به ما هم کمک نکردند.

وی عنوان کرد: مصر در آن دوران همطراز ما بود و بعد از انقلاب نه تنها آنها را تحریم نکردند بلکه میلیاردها دلار به آنها کمک کردند اما الان ما را با آنها مقایسه کنید و ببینید چه وضعیتی دارد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در زمان جنگ هم سپاه ما هیچ چیزی در اختیار نداشت و با تجهیزات و عدوات غنیمتی عراق خودمان را تجهیز کردیم، درحالی که امروز ما میبینیم در بخش دفاع هزاران قلم کالا و تجهیزات فوق پشرفته در داخل کشور تولید میشود.

وی خاطرنشان کرد: الان موشک خلیجفارس ضد ناو، ناو جماران، هواپیماهای پهباد، تولید تانک، توپ، و غیره مواردی از این هزاران مورد است که در ایران و توسط کارشناسان داخلی ایجاد شدند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران افزود: در آن زمان ما برای خرید هفت رادار با یکی از کشورها قرارداد بستیم اما این رادارها را به ما ندادند و بچههای ما فقط با همان بازدید و تصاویری که گرفته بودند، این رادارها را در داخل کشور تولید کردند.

سردار حاجیزاده تصریح کرد: پهباد را کشوری به ایران نداده است، الان کشوری مثل روسیه با تمام قدرتش پهباد ندارد اما با همین غنیمتهایی که گرفتیم ساختیم و الان به یک قدرت در این زمینه تبدیل شدهایم.

وی بیان کرد: الان کشورهای پیشرفته جهان با توجه به عدم تواناییشان در ساخت این پهبادها، به سراغ ایران میآیند تا از ایران بتوانند خریداری کنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اضافه کرد: ما زمانی که میخواستیم موشکها را در ایران تولید کنیم، به هر قطعهاش که دست میزدیم، میدیدیم زیرساختهای آن در ایران وجود ندارد.

سردار حاجیزاده گفت: رزمندگان عرصه علمی ما، این جهادگران با تمام سختیها ایستادگی کردند و نتیجه هم گرفتند و ما خودکفا شدیم.

وی تصریح کرد: در بحث هستهای هم این استحکام درونی ایجاد شده که آنها میگویند اگر ما میتوانستیم پیچ و مهره انرژی هستهای ایران را از هم باز میکردیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: این خواسته نیروی مقام معظم رهبری را گوشهای شنوا در مثائل دفاعی وجود داشت و آن را عملی کردند اما در بحثهای دیگر این گوش وجود ندارد.

اگر به جوانانمان اعتماد کنیم مشکلات حل میشود

سردار حاجیزاده گفت: در موضوع اقتصاد کار بسیار سادهتر است، چون کشور ما بسیار غنی است، ما نیاز به واردات انرژی و نه نیروی کار و متخصص نداریم.

وی تصریح کرد: آنهایی که تصور میکنند با کمک غرب میتوانند مشکلات کشور را حل کنند، معلوم است که قائل به خیلی از مسائل نیستند و اعتقاد ندارند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ما اگر به جوانانمان اعتماد کنیم و بپذیریم همه چیز قابل دسترسی است، آن موقع مشکلات حل میشود.

سردار حاجیزاده افزود: ما هم چون از اول محروم بودیم توانستیم این توانایی را به دست بیاوریم و اگر به ما موشک و سایر موارد را میدادند، شاید ما امروز آن را در کشور تولید نمیکردیم.

وی بیان کرد: اعتقاد داریم که این استحکام در تمام موارد با زمانهای مختلف اتفاق میافتد، تهدیدهایی هم که انجام میشود، برای ارعاب و ایجاد وحشت در بین جوانان ماست.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: زمانی که عراق و سوریه و کشورهایی از این قبیل سرپا بودند و توانایی نظامی داشتند، آمریکا جرات حمله به آنها را نداشت.

از قِبَل آمریکا برای ما هیچ چیزی به دست نمیآید

سردار حاجیزاده تصریح کرد: ایران پشتوانهای قوی انسانی و معنوی دارد و به سر سوزنی از حق خود کوتاه نمیآیند و بهتر است که همه این سرنوشت دیگران و تجربه خودمان را بررسی کنند و بدانند که از قبل آمریکا برای ما هیچ چیزی به دست نمیآید.

پهپاد ایوب بیش از ۴۰۰ کیلومتر وارد اسرائیل شد

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با پهباد ایوب، گفت: این هواپیما بیش از ۴۰۰ کیلومتر وارد اسرائیل شده و آنها نتوانسته بودند در این مسیر آن را شناسایی کنند و بعد از عبور این مسیر، توسط یک دوربین به صورت اتفاقی دیده شد و آن را زدند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در ارتباط با توسعه کشور و کسب استحکام درونی نظام، گفت: باید به یک توافق و باور جمعی برسیم تا بتوانیم این موضوع را محقق کنیم.

سردار حاجیزاده بیان کرد: ما اگر بخواهیم کار بزرگی از این جنس داشته باشیم، نیاز به یک حرکت جهادی و فراگیر داریم.

وی افزود: پیشرفت ما در بحث دفاعی بسیار بیشتر از خیلی از کشورها است، ما باید متوجه باشیم که گرگها ما را تعقیب میکنند، اگر این باور را در تمام موارد داشته باشیم، میتوانیم به این استحکام در زمینههای مختلف از جمله صنعت هم دست پیدا کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در ارتباط با مذاکرات ژنو، خاطرنشان کرد: توصیههای مقام معظم رهبری در جلسههای خصوصی را تیم مذاکره کننده باید در دستور کار خود قرار دهند.

توان کامل دفاع از ایران را داریم

سردار حاجیزاده افزود: در زمینه نظامی هم ما باید این اطمینان را به آنها بدهیم و میدهیم که سر سوزنی شما ترسی از این زمینه نداشته باشید و با استحکام وارد مذاکرات شوید ما توانایی کامل دفاع از ایران را داریم.

وی در پاسخ به این سوال که ما وقتی میدانیم آمریکا به وعده خود عمل نمیکند، چرا اصرار بر خروج از تحریم داریم و به خواستههای آنها تن میدهیم، اضافه کرد: مذاکره کردن تن دادن به خواستههای آمریکا نیست.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: کسی مذاکره را بد نمیداند، ولی باید پشت میز مذاکره توجه داشته باشیم که طرف مقابل دشمن است و زود دچار اشتباه نشویم.

سردار حاجیزاده تاکید کرد: در کنار این حرکت کار درونی را هم باید ادامه بدهیم، بحث من الان بیشتر متوجه این مسئله است که کار از درون را نباید متوقف کرد و بلکه باید به آن سرعت داد.

وی در ارتباط با آر کیو ۱۷۰، گفت: هواپیمای آر کیو ۱۷۰ یک هواپیمای بسیار پیشرفته آمریکایی بود و به دست آوردن آن کار سادهای نبود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اضافه کرد: طبیعتا ساخت و مهندسی معکوس آن از همان روزهای اول شروع شد و دستاوردهای زیادی برای ما به ارمغان آورد.

سردار حاجیزاده خاطرنشان کرد: یکی از این دستاوردها این است که نمونه اولیه آن را دردست ساخت داریم و تا حد بسیار زیادی در این زمینه پیشرفت کردهایم.

وی گفت: این هواپیما از لحاظ صوت و حرارت به گونهای تولید شده است که به راحتی نمیتوان آن را رهگیری کرد و واقعا کار بزرگی انجام شده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: ما الان به هیچ عنوان رادار از هیچ کشوری وارد نمیکنیم و حتی به دیگر کشورها هم توانایی و امکان صادرات رادار را داریم.

سردار حاجیزاده افزود: اراده در بحث تولید در خیلی از موارد در مسئولین وجود دارد، اینکه ما اراده داشته باشیم طبیعتا از ویژگیهای و ظرفیتهای خود استفاده میکنیم.

وی افزود: این موارد کارهای تیمی است و همه باید بخواهند، نگاه بدبینانه هم نمیخواهیم داشته باشیم، به هر حال وضعیت ما با خیلی از کشورها قابل مقایسه نیست.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در ارتباط با اینکه اگر آمریکا به ایران حمله کند، سپاه چه توانایی در این زمینه دارد، اضافه کرد: در بحث آمریکا، ما نمیخواهیم واشنگتن را بزنیم.

سردار حاجیزاده عنوان کرد: همه پایگاههای آنها در منطقه وجود دارد و اینها قابل برخورد هستند، آنها هم از آمریکا نمیخواهند ما را بزنند.

بیان حضرت آقا در ارتباط با رژیم صهیونیستی قطعا قابل تحقق است

وی بیان کرد: بیان حضرت آقا در ارتباط با رژیم صهیونیستی قطعا قابل تحقق است و اگر صهیونیستها دست از پا خطا کنند، قطعا این اتفاق میافتد و اگر تا به الان این کار را نکردهاند به دلیل وحشتی بوده که از توانایی ایران دارند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: ما امری که مقام معظم رهبری داشتهاند را اطاعت میکنیم و در زمانی که لازم باشد، این اقدام را انجام میدهیم.

سردار حاجیزاده عنوان کرد: اینکه غرب زیاده خواه است را ما شکی در آن نداریم، ما با دشمن مذاکره میکنیم و روحیه استکباری آنها از بین نرفته است.

وی تصریح کرد: نگاه ما اگر به یک کشور دوست باشد میتوان انتظار مخالفت نداشت اما چون با دشمن صحبت میکنیم، نباید انتظاری در این حد داشته باشیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران افزود: هواپیماهای شناسایی آمریکا از جمله آر کیو ۱۷۰ آنها از آسمان همه کشورها عبور میکند و فقط در ارتباط با ایران است که این اقدام را انجام نمیدهند چون از توانایی ایران وحشت دارند.

سردار حاجیزاده اضافه کرد: در جنگ ۳۳ روزه، اسرائیل حمله کرد که شکست بدهد اما نتیجه را دیدیم، علت این بود که توانایی حزب الله فقط یک بخشش رو بود و صهیونیستها میدیدند اما بخش زیاد این توانایی مشخص نبود، ایران هم به همین صورت است.

وی بیان کرد: در حوزه نظامی بسترهای لازم برای حضور دانشگاهها فراهم است، مراکز تحقیقاتی، صنایع مرتبط با بخش دفاع را بیشتر توسط دانشجویان انجام شده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: خیلی از اینها در مراکز جهادی حضور دارند، و خیلی جاها دانشگاهها قطب صنعت مشخصی شدند.

سردار حاجیزاده تاکید کرد: منتهی باید این را اقرار کنیم که نمیتوانیم همه تواناییهای موجود در دانشگاهها را در زمینه صعنت دفاعی استفاده کنیم و باید ظرفیتها و زیرساختهای لازم ایجاد شود.

وی با تاکید بر ظرفیت موجود در دانشگاههای ایران، تصریح کرد: آنچه که امروز ما توانستیم به آن برسیم، بخش عمدهاش مدیون دانشگاهها است.

در تولید هواپیمای مسافربری میتوانیم خودکفا شویم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران افزود: در بخش هواپیماهای مسافربری هم اقداماتی در صنایع هوایی وزارت دفاع و به صورت مشترک با دولت در حال انجام است و انشاالله در این زمینه هم خودکفا میشویم.

سردار حاجیزاده اضافه کرد: اینکه امروز میشود از بمبهای هستهای استفاده کرد یا نه یک مسئله پیچیدهای است، شاید یک زمانی میشد از این بمبها به عنوان یک بازدارنده استفاده کرد.

وی اظهار کرد: الان این ظرفیت هم در این رابطه وجود ندارد، این گونه نیست که آنها بخواهند فکری بکنند و با استفاده از این سلاحها اقدامی انجام دهند چون هزینه و خسارتهای زیاد آن دامنگیر همه میشود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: اساسا شیوه جنگیدن ما اینگونه نیست که بخواهیم با روشها و شیوههای آنها بجنگیم.

شیوه جنگ ما عاشورایی است

سردار حاجیزاده گفت: در جنگ عراق شرائط به گونهای بود که همه دنیا از عراق حمایت میکردند، و همه گونه کمکی به این کشور شد اما نتوانستند کاری انجام بدهند.

وی خاطرنشان کرد: شیوه جنگ ما جنگ عاشورایی است، جنگی نیست که فقط بتوان تجهیزات را در یک ترازو ارزیابی کرد که چقدر نسبت به آنها توانایی داریم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد: بعضی مواقع ما با یک سری ادوات ساده کاری انجام میدهیم که ادوات پیشرفته آنها را به مشکل میاندازد و عملیاتهای مختلفی آنها را با شکست مواجه میکنیم.

سردار حاجیزاده اضافه کرد: ما قرار نیست تجهیزات نظامی خودمان را با آنها مقایسه کنیم، وقتی آنها یک ناو هواپیمابر با ۵ هزار نیرو و تعداد زیادی هواپیما میآورند که نباید ما دو عدد ناو برای مقابله ببریم، دو نفر بسیجی برای شکست این ناو کافی هستند.

وی بیان کرد: ضمن اینکه تجهیزات مهم است و وضعیت بدی نداریم و امکانات خوبی در اختیار داریم، باز هم تمام تکیه و امید ما به تجهیزات نیست.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در ارتباط با فعالیت تکفیریها در منطقه، گفت: با پول عربستان صعودی جریانات فکری خطرناکی ایجاد شده و جوانان کشورهای مختلف را آموزش داده و وادار به عملیاتهای تروریسیتی میکنند و مثل قارچ در حال رشد هستند.

تکفیریها گریبان اروپا را میگیرند

سردار حاجیزاده گفت: الان در سوریه و لبنان و عراق و دیگر کشورها این موضوع ایجاد شده و خیلی زود گریبان کشورهای اروپایی را هم میگیرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در کشور ما خوب مدیریت شده است، اینها به دنبال این هستند که انفجارهای دیگر کشورها را در ایران هم انجام دهند اما تا به الان نتوانستهاند و انشاالله نمیتوانند، اما باید آمادگی لازم را برای مقابله با این تهدید داشته باشیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: ما نیاز به بصیرت و آگاهسازی داریم و اگر اینها تبیین وشد و گفته شود، ما آینده روشنی را پیشرو داریم.

سردار حاجیزاده در ارتباط با رابطه ایران و روسیه، گفت: با روسیه ما از گذشته و بعد از فروپاشی تبادلهایی داشتیم و نیاز به قطع رابطه نیست بلکه با تنظیم سطح روابط این تبادلها صورت میگیرد.

وی تصریح کرد: وضعیت ما با روسیه خیلی حاد نیست که بخواهیم همه کارها و روابط را به دلیل یک اتفاقی که در برخی مواقع میافتد قطع کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: این خواسته غرب است که بحث موشکهای والستیک به مذاکرات کشیده شود.

سردار حاجیزاده افزود: دولت ما هم به دنبال این نیست که بخواهد این بحث را به مذاکرات وارد کند و استکبار فقط از از روی زیادهخواهی این موضوع را مطرح کردهاند.

نظر شما
پربیننده ها