سعدالله دشتيار

کد خبر: ۱۱۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۰ - 16October 2007

شب دوم در خاكريز سه راه صاحب الزمان (عج) مستقر شديم و پاتك هاي پياپي دشمن را دفع مي كرديم.سعدالله را ديدم كه با اطمينان خاطر مي گويد:( ما پيروزيم چون امام فرموده و سخن امام حق و راست است). ما هم با سخنانش روحيه مي گرفتيم.
احمدوند همرزم شهيد

 

 

 

 


 آثارباقيمانده از شهيد

لاحول ولا قوه الا با الله العلي  العظيم
با سلام و درود بر آن يگانه رهبر انقلاب اسلامي، اميد مستضعفان جهان حضرت امام،اين بت شکن زمان و در هم کوبنده ستمگران و جباران و با سلام به امت قهرمان و هميشه در سنگر مان و با درود به رزمندگان ايثار گر جبهه هاي حق عليه باطل .
در روز 13 آبان سال 1342 بود که تمام روحانيون و مردم به رهبري روح خدا حضرت امام خميني مبارزات خود را بر عليه شاه خائن که خون مردم بي گناه ايران را مخفيانه مي مکيد و اين مردم مستضعف را به سوي نيستي و نابودي مي کشاند و به دستور اربابش آمريکاي جنايتکار هرکاري که مي خواست به سر اين ملت مستضعف مي آورد. در اين رابطه بود که بزرگترين قيام شروع شد .
ماموران ساواک شاه جنايتکارو از خدا بي خبر به خانه امام امت حمله کردند و او را دستگير و به کشور ترکيه تبعيد نمودند. مدتي که رهبرمان در ترکيه بود مبارزات خود را بر عليه اين رژيم خونخوار ادامه داد تا اينکه رهبر عاليقدر مارا از کشور ترکيه به عراق تبعيد نمودند . عراق به ترس و وحشت افتاد و قبول کرد رهبر ما در آنجا باشد. بعدازآن امام عزيز مارا به پاريس تبعيد نمودند .از آنجا ديگر مبارزات خود را بر عليه رژيم پهلوي و ارباب جنايتکارش آمريکاي جنايت کار علني ساخت .
رهبر عاليقدر ما بعد از آن سالها که از خاک خود دور بود، دوباره به خاک عزيز خود بر گشت و حکومت عدل علي را بر قرار کرد و همچنين روز 13 آبان را روز دانش آموز ناميدند چون که در اين روز عده اي از دانش آموزان به دست حکومت سفاک شاه به خاک وخون کشيده شدند.بعد از پيروزي انقلاب اسلامي هم تعدادي از دانشجويان پيرو خط امام به
 لانه جاسوسي آمريکا حمله کردند و آن مرکز جاتسوسي را تصرف کردند که اسناد ومدارک زيادي از خائنين داخلي وخارجي به دست آمد.
مي بينيم که صدام جنايتکار و ايادي مزدورش جنگ تحميلي را بر عليه جمهوري اسلامي آغاز نمودند .ولي چون با بازوان پرتوان حزب الله،سر بازان امام زمان و نايب بر حقش رو به رو شدند روحيه خود را از دست دادند و حال مي بينيم که رزمندگان اسلام اين همه حماسه هاي بزرگ و مهم انجام مي دهندوانجام خواهند داد  . صدام جنايتکار و آمريکاي جنايت پيشه جز رفت و آمد وتلاش بيهوده و عواملي چون سرا ن عرب اميد ديگري ندارند که البته اين اميد شيطاني آنگاه که رزمندگان اسلام و ملت مسلمان عراق در حرم حسيني تکبير پيروزي سر بدهند کور خواهد شد .ما دانش آموزان که اميد رهبر هستيم نبايد پشت جبهه ها را خالي کنيم و سنگر ها را محکم نگه داريم و به نداي «هل من ناصرا ينصروني » صاحب الزمان (عج)و نائب بر حقش لبيک بگوييم و همواره پشت سر امام امت حرکت کرده تا بلکه خدا ياريمان کند .



   بسم الرحمن الرحيم
اي زن به تو از فاطمه اين گونه خطاب است
ارزنده ترين زينت زن حفظ حجاب است
مي خواهم در باره مقام و منزلت زن در جامعه اسلامي که اصل و ريشه انسان است صحبتي بکنم .براي اينکه به تمام مسائل زن برسيم لازم است که از بانوي نمونه اسلام و صلاله مطهر رسول خدا صدف گرانبها و گرانقدر و درياي نبوت و ولايت، حضرت زهرا عليهم السلام بپردازيم .
بانويي که در مدت کوتاه عمر خويش درس بندگي و عبوديت پروردگار ،آزادگي و حريت و بزرگ منشي و کرامت انساني،دفاع از حق و عدالت مبارزه با ظلم و بيداد ،پيروي و اطاعت از جهت خدا و مقام رهبري و امام زمانش و جانبازي و ايثار و جانبازي و فداکاري در راه دفاع از حريم مقدس ولايت و حاکميت (الله) تا درجه شهادت و پاسداري از سنگر مقام اصيل اسلام و معاني عميق و سنت هاي بنيادي مکتب ومباني اخلاق الهي و صفات متعال و سلوک الي الله و معراج به سوي ملکوت به تمامي خدا پرستان و بندگان و آزاد مردان و پيروان مکتب جاويد اسلام و با لاخره به همگان به خصوص بانوان ،همسران آيين تربيت و پرورش و معاشرت و عفت و حيا و تقوا و حفظ ارزشهاي والاي شخصيت انساني و اسلامي زن درهمه ابعاد آموخت .
دوران کودکي و رشد حضرت فاطمه سلام الله عليها در موقعيتي سخت و بحراني و همزمان با انقلاب صدر اسلام و همزمان با سختيها و شدائد در کشاکش واقع مبارزات با کفر و مشرکين بود .رسول خدا (ص) مدت زيادي نمي گذشت که دعوت خود را علني نموده بود و زماني بود که کفار و مشرکين با قدرت و بي رحمي بسيار مسلمانان را به شعب ابوطالب تبعيدکرده بودند .شدت و سختي و گرفتگي و حالت زندان و تبعيد و خوف و خطر براي وجود مقدس رسول خدا و ساير عوامل که از جانب دشمن اسلام را تهديد مي کرد و حالت کلي مبارزه و فداکاري براي پيشرفت هر چه بيشتر انقلاب اسلامي همه و همه جرياناتي بود که در تاريخ سبز آن روز گذشت و دختر گرامي رسول خدا به طور کامل در متن اين جريانات حضور مستقيم داشت. مدتي از دوران شير خوارگي و رشد حضرت فاطمه در همين شعب ابوطالب در ميان همين اوضاع خطر ناک و سخت سپري گشت. در چنين روزگار بحراني با مشکلات دست و پنجه نرم کرده و درست در سنگر مبارزين اسلام در صحنه رويا رويي با دشمنان اسلام در تبعيد قرار داشت .اسماء و القاب فاطمه(س) از امام صادق (ع) نقل شده است .فاطمه (س) به نام اسم خوانده مي شود (فاطمه – صديقه – مبارکه – طاهره – زکيه – راضه – محدثه و زهرا (س) –)حضرت زهرا در خانه پدر گرامي خويش تحت تربيت مرکز وحي قرار گرفت و رشد نمود و پس از آمادگي کامل از بيت نبوت به خانه ولايت قدم گذاشت و در طي چند سال زندگي در تمامي ابعاد خانوادگي و شوهر داري ، تربيت فرزند و در رابطه با شوهر گراميش حضرت امير المومنين (ع) و موفقيت آن حضرت در اسلام و اجتماع ،عملا فداکاري و صميميت و محبت کامل مسئوليتهاي بسيار سنگين و وظايف خطير خود را به انجام رسانيد و نمونه بسيار با ارزش و والا و آموزنده و سازنده اي از چگونه انسان بودن و چگونه بنده بودن و چگونه به خدا پيوستن و....به تمامي زنان بلکه به تمامي مردان و آزادگان ارائه کرد .تربيت و آموزش خانه محقر و کوچک آن حضرت در حقيقت بزرگترين دانشگاه و کلاس درس وآموزنده عالي ترين دروس اسلامي و انساني بود. فرزنداني چون امام حسين(ع) و امام حسن(ع) حضرت زينب و ام کلثوم(سلام الله عليها) در دامان حضرت زهرا(س) و امير المومنين (ع) تربيت شدند که بعد ها معلمين بزرگ اين دانشگاه و مربي جهان بشريت گشتند .
از اين بانوي نمونه اسلام بايد مردانه درس بياموزيم .درس عبادت ، ايثار  ، فداکاري و جانبازي و با لاخره شهادت در راه خدا .
 درس عبادت .
زندگي حضرت زهرا در عين در گيري با همه ابعاد سياسي ، اجتماعي ، خانواده و در بعد عبادت ياد خدا در همه لحظات .به عظمت قدس پروردگار و عبادت الهي غفلت نداشت .زندگي خانوادگي آن حضرت در همه جهات نمونه کامل براي همه ما به خصوص خواهران ديني است .
حضرت فاطمه تا مرزشهادت و ايثار جان عزيزانش در راه خدا و ياري دين و اطاعت و پيروي و دفاع از رهبر بزرگ اسلام امام زمان خويش به پيش رفت و به ما درس شهادت ، شهامت و عبوديت داد . گر چه در صورت يک زن بود اما به تعبير رهبر عزيز انقلاب اسلامي :...مقابل تمامي مردان و تمام هويت انساني(مظهريت الهي) در او جلو گر بود و اکنون ما بايد به ياري و عنايت الهي از اين ابعاد و ساير جهات و زمينه هاي زندگي اين بزرگ بانوي نمونه اسلام به تمامي بشريت درس بياموزيم که چگونه از اسلام و دين و انقلاب اسلامي دفاع کرده و در مسير عبوديت حق و اطاعت و پيروي از مقام رهبري بزرگ اسلام  که امروز در وجود پر وسعت نائب به حق امام عصر و سلاله مطهر حضرت فاطمه ،خميني کبير تجلي يافته ،فداکاري کنيم تاآنگاه که به خواست الهي زمينه ظهور منجي جهان بشريت بيش از پيش فراهم آيد و انقلاب اسلامي مان به نهضت جهاني توده هاي مستضعف دنيا متصل گردد و آرمانهاي اسلامي حضرت فاطمه (س) و تمام شهداي راه حق به تحقق بپيوندد .
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار