شهدای شاخص دانشجویی اردبیل انتخاب شدند

شهیدان «عمران پستی»، «داور یسری» و «فرزاد بهزاد بخت قمیصی» به عنوان شهدای شاخص دانشجویی در سال 93 انتخاب شدند.
کد خبر: ۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۳ - 17August 2013

شهدای شاخص دانشجویی اردبیل انتخاب شدند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در دومین جلسه انتخاب شهدای شاخص شهیدان، فرمانده عمران پستی در سطح ملی، داور یسری در سطح استانی و فرزاد بهزاد بخت قمیصی در سطح قشری شهید شاخص از استان اردبیل معرفی شدند.

در این جلسه، میرودود سیدشنوا مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل هدف از انتخاب این شهدا را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و معرفی الگوهای قابل درک برای قشر جوان بویژه جامعه دانشگاهی عنوان کرد.
 
وی گفت: اردبیل 52 شهید دانشجو دارد و یادواره شهدای دانشجو با مشارکت دستگاههای فرهنگی همزمان با یادواره کشوری در اردیبهشت ماه سال 93 برگزار خواهد شد.
 
سیدشنوا افزود: در جهت ارج نهادن به مقام شامخ شهدای دانشجو ساختمانهای نوساز در سطح استان دانشگاهها به نام این شهدا مزین میشود.
 
عمران پستی از شهدای استان اردبیل است که در نوزدهم اسفند ماه سال 1362 در منطقه طلائیه و در حالیکه فرماندهی «گردان حبیب ابن مظاهر» لشکر 27 محمد رسولالله (ص) را برعهده داشت مفقودالااثر شد.
 
داور یسری ( سردار سبلان) نیز 27 دیماه 1365 در منطقه عملیاتی شلمچه به مقام شهادت رسید و شهید فرزاد بهزاد بخت قمیصی از شهدای مبارز و انقلابی، روز 22 مردادماه 1359 در منطقه سرپل ذهاب شهید شد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار