مجموعه «حماسه‌هاي هميشه» قابليت انتشار تا جلد ششم را دارد

کد خبر: ۱۱۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۵۶ - 23July 2008
به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، حبيب‌آبادي  ادامه داد: بعد از انتشار اين مجموعه كه مورد استقبال خوانندگان قرار گرفت، از تمام شاعران دفاع‌مقدس درخواست كردم اشعار و زندگي‌نامه خود را برايم بفرستند. تا به حال براي تدوين جلد چهارم اين مجموعه، 120 زندگي‌نامه از شاعران دفاع‌مقدس جمع‌آوري كرده‌ام. اما اين پروژه فراتر از اين است و تصور مي‌كنم مجموعه «حماسه‌هاي هميشه»، قابليت انتشار تا جلد ششم را دارد.

اين شاعر دفاع‌مقدس به توانايي شاعران جوان در زمينه دفاع‌مقدس اشاره كرد و افزود:‌ با اينكه نسل جوان در جنگ حضور نداشته و آن را از نزديك درك نكرده‌اند، اما حضور موثري در عرصه ادبيات مقاومت دارند و از اين حوزه استقبال مي‌كنند.

حبيب‌آبادي از تدوين دو كتاب با عناوين«همگام با حماسه» و«توصيفات شهيد در شعر شاعران» خبر داد و درباره سير جمع‌آوري اطلاعات براي نگارش اين‌گونه آثار پژوهشي توضيح داد: با بررسي رسانه‌هاي مكتوب منتشر شده از سال 1359 تا 1379 مانند: روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، ماهنامه‌ها و مجلات، حدود 4هزار و دويست قطعه شعر از 4هزار و دويست نفر ثبت كردم كه اين تعداد شامل شاعران معروف و افرادي مي‌شود كه شاعر نيستند اما تعلق خاطر خودشان را به شعر بيان كرده‌اند.

وي افزود: اين اشعار در 20 موضوع مانند جانبازان، آزادگان، وطن، بمباران و شهيد در جنگ تدوين و طبقه‌بندي شده و با عنوان «همگام با حماسه» توسط بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس منتشر خواهد شد.

شاعر مجموعه « آي‍ي‍ن‍ه‌ در غ‍ب‍ار » اظهار داشت: در ادامه تدوين اين كتاب، توصيفاتي كه شاعران در20 سال اخير در اشعار خود و در مدح شهيدان به كار برده‌اند، بررسي كردم كه در قالب كتابي با عنوان «توصيفات شهيد در شعر شاعران» به چاپ خواهد رسيد. اين دو كتاب، تكميل كننده مجموعه كتاب‌ «حماسه‌هاي هميشه» هستند.

بيگي حبيب‌آبادي طبع شعر را در وجود مردم ايران جوشان دانست و اظهار داشت: مردم كشور ما تعلق خاطر خود را به ادبيات دفاع‌مقدس ابراز كرده‌اند. چون شعر، هنر ملي ايرانيان است.

اين شاعر دفاع‌مقدس در پايان، درباره نشست‌هاي سراي اهل قلم گفت: هر قدر اين نشست‌ها صميمي‌تر و گسترده‌تر برگزار شود، بديهي است كه تاثير بهتري بر مخاطبان خود خواهد گذاشت. البته حاشيه‌هاي آن كه باعث آشنايي نويسندگان با يكديگر و ايجاد فضاي فرهنگي مي‌شود، مهم‌تر است.

پرويز بيگي حبيب‌آبادي متولد سال 1323 در شهر اردستان است. وي در سال 1352 وارد نيروي هوايي و در سال 1382 با درجه سرهنگي بازنشسته شد.

شعر معروف "ياران چه غريبانه، رفتند از اين خانه"، يكي از اشعار بيگي حبيب‌آبادي است كه در دوران 8 سال دفاع‌مقدس و به مناسبت آزادسازي خرمشهر مورد توجه همه قرار گرفت.

از جمله آثار مكتوب پرويز بيگي حبيب‌آبادي مي‌توان به: مجموعه شعر غريبانه (1369)، مجموعه شعر برگزيده ( 1373)، گل، غزل، گلوله (1373)، آي‍ي‍ن‍ه‌ در غ‍ب‍ار (1375) و زخم، غزل، زاويه (1383) اشاره كرد.

وي در همايش" پاسداشت حماسه آزادسازي خرمشهر" كه در سال جاري برگزار شد، به عنوان شاعر ماندگار دفاع‌مقدس انتخاب شد
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار