همزمان با سا‌لروز فتح خرمشهر؛يادواره 48 شهيد عمليات بيت‌المقدس در خراسان جنوبي برگزار مي‌شود

کد خبر: ۱۲۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۲:۴۷ - 21May 2009
به گزارش سايت ساجد به نقل ازخبرگزاري فارس ،مدير كل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس خراسان جنوبي در مورد برنامه‌هاي گراميداشت هفته فتح خرمشهر در استان افزود: غبارروبي مزار شهدا، برگزاري همايش پياده‌روي خانوادگي، اجرا و پخش عمليات فتح خرمشهر در صدا و سيماي استان، ارائه خدمات رايگان كلينيك توانبخشي بهزيستي و مراكز درماني دانشگاه علوم‌پزشكي، برگزاري شب شعر و خاطره و برگزاري مراسم تجليل از فاتحان عمليات فتح خرمشهر در ادارات و بازديد از خانواده‌هاي شهدا از جمله اين برنامه‌ها است.
مجنوني برگزاري بازخواني عمليات بيت‌المقدس را از ديگر برنامه‌هاي اين هفته دانست و گفت: هدف از اين امر اين است كه نقش خراسان جنوبي در اين عمليات به صورت كتاب و در مرحله بعد به صورت سي‌دي گردآوري شده و در اختيار مردم قرار گيرد.
وي برگزاري همايش بزرگ رزمندگان و بسيجيان، برنامه صبحگاه مشترك نظامي، برگزاري آيين سوگواري خردادي توسط حوزه هنري در سينما بهمن بيرجند، يادمان راهيان نور دانشگاه بيرجند، بازديد رايگان از موزه‌هاي استان در روز سوم خرداد، برگزاري مسابقه ادبي طلوع خرمشهر براي كودكان و نوجوانان و تقدير از كاركنان و خادمان مساجد و قرآن كه در آزادسازي خرمشهر نقش داشته‌اند را از ديگر برنامه‌هاي گراميداشت سالروز فتح خرمشهر در خراسان جنوبي برشمرد.
مدير كل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس خراسان جنوبي در مورد برنامه‌هاي سال جاري اين بنياد نيز اظهار داشت: بازخواني عمليات والفجر 9 و ثامن‌الائمه، جمع‌آوري اسناد دفاع مقدس و تشكيل پارك موزه دفاع مقدس از مهم‌ترين برنامه‌هاي سال جاري بنياد در استان است.
مجنوني ادامه داد: در بخش محدوده جغرافياي مربوط به دفاع مقدس 70 موقعيت در خراسان جنوبي شناسايي شده كه شامل مكان اعزام رزمندگان، خانه‌هاي شهداي شاخص، نقاط شهادت شهدا و تمام مراكزي كه به نوعي بيانگر خاطرات دفاع مقدس است، مي‌شود و 30 نقطه ديگر نيز شناسايي شده است.
وي تدريس درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و تشكيل انجمن خبرنگاران دفاع مقدس را از ديگر برنامه‌هاي سال جاري بنياد عنوان كرد و گفت: طي دو سال گذشته 10 هزار جلد كتاب مرتبط با دفاع مقدس با هدف تقويت كانون‌هاي دفاع مقدس بين كتابخانه‌هاي عمومي استان توزيع شده است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار