امیر آراسته در بزرگداشت شهید صیاد شیرازی:

هوانیروز در هیچ‌یک از عملیات‌های خود شکست نخورد

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی گفت: از زبان شهید صیاد در قرارگاه کمیل شنیدم که ایشان گفت: ما در عملیات‌های زمینی شکست و عدم موفقیت داشتیم اما هوانیروز در هیچ‌کدام از عملیات‌های خود شکست و عدم موفقیت نداشت.
کد خبر: ۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۸ - 18July 2013

هوانیروز در هیچ‌یک از عملیات‌های خود شکست نخورد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ ناصر آراسته عضو هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی عصر دیروز چهارشنبه در همایش شهید صیاد شیرازی و هوانیروز طی سخنانی اظهار داشت: مأموریتهای شهید صیاد شیرازی و هوانیروز در سختترین شرایط انجام میشد و این شهید بزرگوار مافوق شناختهای رسمی و آییننامهای از خلبان و توان پرنده شناخت داشت. شهید صیاد شیرازی علاوه بر دانایی اسمی و علمی از تواناییهای رسمی و عملی در یگان هوانیروز بهطور ارزشمندی استفاده کرد.


وی افزود: من بهعنوان جانشین و سرپرست این یگان تا پایان فرماندهی شهید صیاد شیرازی شاهد بودم که حشر و نشر در روابط عمیق، صمیمانه و عالمانه این شهید بزرگوار با افراد هوانیروز چه سرباز و چه نیروهای فنی بسیار خوب بود.


امیر آراسته گفت: کسی که بیش از همه میان فرماندهان دفاع مقدس حرف هوانیروزیها را میفهمید، شهید صیاد بود و افراد این نیرو زبان تخصصی و علمی خود را به شهید صیاد منتقل میکردند که این جزو مهارتهای شخصی شهید صیاد بود لذا ایشان خواستههای عملیاتی را نیز بهراحتی با یگان هوانیروز مطرح میکردند.


رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی افزود: اعتماد و اعتقاد شهید صیاد به هوانیروز از دوران همراهی شهید چمران بیشتر شد و این نیرو را در عملیاتها به کار میگرفتند. از زبان شهید صیاد در قرارگاه کمیل شنیدم که ایشان گفت: ما در عملیاتهای زمینی شکست و عدم موفقیت داشتیم اما هوانیروز در هیچکدام از عملیاتهای خود شکست و عدم موفقیت نداشت. شهید صیاد این اعتماد را تا پایان فرماندهی خود در ذهن و قلبش داشت که دیدگاه آن فرمانده را نسبت به این یگان ارزشمند نشان میدهد.


وی  خاطرنشان کرد: یک لشگر پیاده یا زرهی و یا یک پایگاه هوانیروز یک یگان راهبردی است و فراتر از آن از منظر شهید صیاد یک پرنده هوانیروز تجهیزات و ساختار راهبردی دارد یعنی یک عنصر راهبردی است. صدای بالگردهای هوانیروز صدای عشق است که عاشقی رزمندگان اسلام را نشان میدهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار