مهدی‌خانی تاکید کرد

ضرورت پاسخگویی علمی به ابهام‌ها در مورد دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان گفت: پاسخگویی علمی به ابهام‌ها و سؤال‌ها در خصوص دفاع‌مقدس ضروری است.
کد خبر: ۱۲۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰ - 02March 2014

ضرورت پاسخگویی علمی به ابهام‌ها در مورد دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "علی مهدیخانی" در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه پس از دوران دفاع مقدس موجی از سوالها، ابهامات و حتی شبهات در مورد دفاعمقدس برای نسل جوان مطرح بود و به صورت پاسخهای علمی به آن پرداخته نمیشد، پس از تصویب تاسیس پژوهشکده علوم و معارف دفاعمقدس در سطح کشور، تدریس دو واحد درس اختیاری و آشنایی با مبانی دفاعمقدس در سطح دانشگاههای کشور مورد توافق قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از الزامات تدریس این واحد، تربیت استادانی بود که در حوزه پاسخگویی به شبهات خبره باشند و بتوانند به سوالات و مباحث طرح شده پاسخ علمی دهند، اقداماتی در راستای جذب و تربیت استادان در این حوزه صورت گرفت. از شرایط مهم حضور استادان در این بخش حضور در جبهههای دوران دفاعمقدس و برخورداری از حداقل سطح علمی و تحصیلات لازم برای حضور در مراکز دانشگاهی بود. پس از شناسایی و جذب واجدین شرایط در سطح استان و طی دوره ویژه در تهران و اخذ مجوز از سوی پژوهشکده علوم و معارف دفاعمقدس، ۲۵ استاد در حال حاضر مشغول به تدریس هستند و ارائه واحد درسی دفاع مقدس با استقبال گستردهای از سوی دانشجویان استان مواجه شده است.

مهدیخانی با بیان اینکه تدریس این واحد یکی از راههای انتقال آگاهی در حوزه دفاعمقدس به جوانان است، گفت: نسل جوان به دلیل روحیه کنجکاوی و پرسشگری که دارد به دنبال بهترین و قانع کنندهترین پاسخها است و تدریس علمی، یکی از راهکارهای آشنایی جوانان با بخشی از ارزشهای دفاعمقدس و پاسخگویی علمی به سوالات و شبهات آنها است.

وی خاطرنشان کرد: این مسیر تئوری که در دانشگاهها طی میشود نیاز به تحکیم و ارتباط بیشتری با دانشجویان دارد که حضور در مناطق عملیاتی در قالب اردوهای راهیاننور یکی از این مسیرهای تا جوانان از نزدیک با حال و هوای جبهه و جنگ آشنا شوند.

مهدیخانی گفت: با انجام یک کار کارشناسانه و فرهنگی که در قالب یک طرح ادامهدار و ممتد باشد میتوان این حرکت را به یک جریان پویا تبدیل کرد تا شاهد نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار