وزیر دفاع رژیم صهیونیستی:

در موضوع ایران دیگر امیدی به آمریکا نداریم/ تهران در مذاکرات، دست بالا را دارد

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که این رژیم نباید در موضوع هسته‌ای ایران به آمریکا تکیه کند.
کد خبر: ۱۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵ - 19March 2014

در موضوع ایران دیگر امیدی به آمریکا نداریم/ تهران در مذاکرات، دست بالا را دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از عصر ایران، روزنامه هاآرتص چاپ تل آویو نوشت: "موشه یعلون" وزیر دفاع اسرائیل قبلا مخالف حمله یکجانبه این رژیم به ایران بود اما هم اکنون نظر خود را تغییر داده است و از گزینه حمله یکجانبه و بدون رایزنی و هماهنگی اسرائیل به ایران حمایت میکند.

او در سخنرانی در دانشگاه تل آویو گفت: اعتقاد داشتیم آن کسی که باید رهبری اقدامات علیه ایران را به دست بگیرد آمریکاست اما واشنگتن وارد مذاکرات با ایران شد. متاسفانه آمریکا وارد بازار ایرانی شد و ایرانیها دست بالاتر را دارند.

وی افزود: اگر انتظار داشته باشیم دیگران برای ما کاری انجام بدهند چنین اتفاقی روی نخواهد داد به همین دلیل، اگر من به سود خود کاری انجام ندهم چه کسی باید دست به این اقدام بزند.

روزنامه هاآرتص اضافه کرد: سخنان یعلون نشان دهنده تغییر موضع وی است. او قبل از این به شدت مخالف حمله نظامی یکجانبه اسرائیل به ایران بود و به همین دلیل با ایهود باراک وزیر دفاع سابق اسرائیل به شدت اختلاف نظر پیدا کرد. ایهود باراک از حمله یکجانبه به ایران حمایت میکرد.

یعلون هم اکنون از گزینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درباره حلمه یکجانبه این رژیم به ایران حمایت میکند.
 
یعلون با انتقاد شدید از رفتارهای آمریکا در برابر ایران گفت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ترجیح میدهد تصمیم گیری درباره حمله نظامی به ایران به رئیس جمهور بعدی آمریکا واگذار کند. اوباما ترجیح میدهد او تصمیمی درباره حمله به ایران نگیرد بلکه این موضوع را به مرحله بعدی ریاست جمهوری آمریکا واگذار کند.

وزیر دفاع اسرائیل ادامه داد: همه میدانند که ایران فریبکاری میکند اما مقامات غربی ترجیح میدهند در صورت امکان، رویارویی به سال آینده میلادی به تاخیر بیافتد یا اینکه به افراد بعدی که بر سر کار میآیند منتقل شود ولی در نهایت این وضعیت منفجر خواهد شد.

وزیر دفاع اسرائیل افزود: آمریکا هم اکنون در همه مناطق جهان، از خود ضعف نشان میدهد. اردوگاه "سنی معتدل" در منطقه انتظار حمایت از آمریکا را داشت همانطور که روسیه از محور شیعه در منطقه حمایت میکند. من هم اکنون صداهایی از ناامیدی در منطقه میشنوم. من به سنگاپور سفر کردم و از ناامیدی درباره قدرت گرفتن چینیها و ضعف آمریکاییها سخنانی شنیدم. به آنچه که در اوکراین روی میدهد نگاه کنید. متاسفانه آمریکا در آنجا از خود ضعف نشان میدهد.     

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار