در نخستین روز سال نو صورت گرفت

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا و جانبازان/ سهمیه کارت طرح ترافیک جانبازان زیاد می شود

در نخستین روز سال نو حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی معاون رئیس جمهور از خانواده شهدا و جانبازان دیدار کرد.
کد خبر: ۱۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱ - 21March 2014

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا و جانبازان/ سهمیه کارت طرح ترافیک جانبازان زیاد می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس حجت الاسلام "سید محمد علی شهیدی" نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار از خانواده شهید "محمود ضیاء بشر حق" اظهار کرد: ملت ایران جانبازی ایثارگری و فداکاری شهدا و ایثارگران انقلاب را هرگز فراتموش نخواهند کرد و قدر دان آن ها هستند .


وی تصریح کرد: خوشحالیم که خداوند توفیق کرد تا بتوانیم در ساعات اولیه سال نو به دیدار خانواده شهدا نائل آییم.


شهیدی تاکید کرد: دیدار با خانواده های شهدا سبب پر رنگ شدن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شود و به این دو مقوله ارزشمند رنگ و بویی تازه می بخشد.


وی افزود: شهدا همه دارای احترام وارزش هستند واز نظر بنیاد شهید به یک چشم دیده می شوند، به ویژه شهدایی که در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب به درجه شهادت رسیده اند و آنها به معنی واقعی از سابقون والسابقون هستند.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که ملت ایران تا ابد قدردان شهدا هستند خاطر نشان کرد: شهیدان حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند و همه در هر سمت که هستند مدیون شهدا و خانواده های ایثارگران هستند.


وی ادامه داد: امنیت و آرامش امروز کشور ما مرهون شهدا و ثمره ی خون پاک ی است که در راه دفاع از ارزش های انقلاب و دفاع از نظام مقدس جمهوری ریخته شده است.


معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه استقلال، آزادی، جمهوری و عزت و سربلندی ملت ایران در عرصه بین المللی و جهانی از دستاوردهای دفاع مقدس است گفت: شهیدان جایگاه حقیقی خود را یافتند و در بستری امن آرمیدند و یقینن جایگاه آنان در فردوس برین است و امیدواریم خداوند شهدا را با امام حسین همنشین و مشهور کند.


وی با اشاره به ویژه گیهای "شهید کریمی" از فرماندهان دوران دفاع مقدس اذعان کرد: شهید کریمی فرملانده ای لایق بود و توانست در دوران 8 سال دفاع مقدس ایفای نقش کند و با فداکاری های شهید کریمی و شهدای  دیگر کشورمان، امروز زیر سلطه هیچ ابرقدرتی نیستیم.


معاون رئیس جمهور اظهار کرد: بسیاری از فرزندان و خانواده های شهدا امروز تحصیل کرده هستند و در جامعه خدمت رسانی می کنند که در حقیقت آنها راه شهدا را ادامه می دهند.
 

در ادامه دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از خانواده جانباز "محمد حسین اوصانلو" گفت: اگر ایام نوروز و سال ها با شادی و آرامش پی در پی فرامی رسند همه ثمره خون شهیدان و ایثارگری مردان بزرگی ست که در برابر ظالمان و استکبار ایستادند.


وی به فرمایش "مقام معظم رهبری" که تاکید کردند از خانواده شهدا و جانبازان دیدار کنید اشاره کرد و افزود: امروز آغاز سال نو را با دیدار یادگاران دوران دفاع مقدس شروع می کنیم که قطعا این اقدام برکت و خیر روز افزون را برای همه گان خواهد داشت.


شهیدی خاطر نشان کرد: بنده معتقدم زنان جانبازان تداوم دهنده راه حضرت زینب(س) هستند و به فرموده امام راحل خدمت به جانبازان خدمت به رسول الله(ص) است و همسران جانبازان با این موارد از جایگاه ارزشمند و ویژه ای برخوردار هستند.


وی تصریح کرد: اکثر جانبازان به دلیل وضعیت جسمانی خود کار در آژانس و سرویس دهی به خانواده ها را انتخاب کرده اند تا بتوانند فعالیت اجتماعی داشته باشند.
 

شهیدی تصریح کرد:  باتوجه بته آلودگی هوا و ضعیت زیست محیطی کشور سهمیه ی کارت طرح ترافیک کاهش پیدا کرد و بسیاری از آژانس ها نیز قطع شد که با توجه به اینکه اداره بخش گسترده ای از آژانس ها برعهده جانبازان است بنیاد شهید قطعا برای دریافت سهمیه ی کارت طرح ترافیک به جانبازان پیگیری های لازم را انجام خواهد داد تا به کمک مسئولین این مشکل رفع شود.


وی خاطر نشان کرد: جانبازان بهترین الگوها و اولویت ارزشمند در جامعه هستند و همین که می خواهند روی پای خود بایستند و فعالیت داشته باشند بسیار ارزشمند است.


شهدی اذعان کرد: سعی می کنیم با مسئولان در دولت گفت و گو کنیم تا سهمیه جانبازان در زمینه کارت طرح ترافیک قطع نشود و آنها نیز بتوانند از این طرح برخوردار شوند.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به عنوان مسئول بنیاد شهید برخود لازم می دانم تا به دیدار خانواده شهدا و جانبازان بروم و آنها را مورد تکریم قرار دهم.

نظر شما
پربیننده ها