روایت شهدا از عیدی‌های سال نو

آغاز سال نو و جشن عید نوروز با دید و بازدید و تبریک و تهنیت و عیدی دادن و عیدی گرفتن‌ها کم و بیش در منطقه نیز جریان داشت.
کد خبر: ۱۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵ - 23March 2014

روایت شهدا از عیدی‌های سال نو

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آغاز سال نو و جشن عید نوروز با دید و بازدید و تبریک و تهنیت و عیدی دادن و عیدی گرفتن ها کم و بیش در منطقه نیز جریان داشت. منتها با همان رنگ و روی منطقه ای. موقع تحویل سال، بعضی سفره هفت سین می انداختند که سین های آن بسته به نوع رسته بچه ها توفیر می کرد. در تخریب که بیشتر با مین سر و کار داشتند، به نحوی بود و در زرهی به نحو دیگر. به همین ترتیب بود در سایر واحدها.

شهید آوینی
نوروز رستاخیز خاک است و عید صیام، رستاخیز جان و انسان روح کبریایی است که در خاک فقر دمیدهاند. با نوروز جسم جهان تازه میشود و با صوم، جهان جان، که انسان است.جسم و جان اگرچه تعارض ذاتی ندارد، اما در این جهان از هم انتزاع گرفتهاند، چنانکه جمال و کمال نیز چنینند، نادر است آنکه زیبائی صورت با زیبائی سیرت جمع شود. آنجا که آن یکی هست، این یکی نیست. خاک محتاج زمستان است تا پذیرای بهار شود، و جان محتاج صوم است تا روح به ابتذال ربیع واصل شود.

تا خورشید عشق از افق جان طلوع کند، و نسیم لطف بورزد و درخت دل به شکوفه بنشیند، و این بهار درون است.

شهید ابوالقاسم صفدری

برای عید نوروز تنها تبریکی که میتوانم برای شما بفرستم خبر پیروزی عملیات است. دوستان گرامی! من از شما کمال رضایت را داشته و دارم و از شما میخواهم که سلاح افتاده مرا برگیرید و راه شهیدان را ادامه بدهید و ما باید ان قدر در دریای خون شنا کنیم تا به ساحل پیروزی که همان ازاد سازی مظلومان عالم از دست ظالمان است برسیم...


شهید احمد غفاری
مادر و پدر عزیزم سلام عرض می کنم امیدوارم که حالتان خوب باشد من عید نوروز را به شما پدر و مادر و خواهران و برادرانم تبریک می گویم مادر جان شاید دیگر همدیگر را نبینیم .اگر خدا بخواهد من به آرزوی خود برسم بهترین پاداش این دنیای خود را گرفته ام... خداحافظ احمد غفاری

شهید امیر عشقی قوچانی

مادر و پدرم و خانواده عزیزم عیدتان پیروز ولی این عید، عید ما نیست. روزی که اسلام به پیروزی نهایی برسد عید نوروز ماست . پدر و مادرم هدف شهدا تحقق اسلام بود و با خون شهدا انقلاب تقویت میشود و هر روز که اسلام پیروز شد عید نوروز ماست که پرچم اسلام بر فراز بیت المقدس به اهتزاز در اید .

شهید قدیر خلیلی
چون دیدم که امروز درخانه نشستن برای من ننگ است و واجب دیدم که به امام لبیک گویم و نتوانستم که دراین ایام عید نوروز بچه های شهدا را درخانه ببینم که عید ندارند و فرزندان من عید وشادی داشته باشند و فقط برای رضای خدا به جبهه حق علیه باطل می روم و اگر خداوند به من لطف فرماید که درخدمت شهدا باشم وهمگی درخدمت سرور شهیدان حسین بن علی (ع) وصیت این حقیر این است که امت حزب الله اسلام را یاری کنند وامام عزیز را تنها نگذارند خانواده های شهدا را فراموش نکنند.

شهید اصغر نیرین دستجردی
خداوندا در این ایام که سال نو در پیش است و من به جبهه می روم ، نه به این خاطر است که در کنار خانواده ام نباش ،

بلکه برای رضای تو و یاری کردن رزمندگانت که سربازان امام زمان ، می باشد ، خداوندا از تو می خواهم که مرا یاری کنی و به معبودم که تو هستی برسانی ، خداوندا این چندین ساله من است که شهید شدم و از تو می خواهم که بازماندگانم را صبر عنایت کنی که بعد از شهادت من ناراحت نشوند و بدانند که ، من امانتی بودم که چند سال دستشان بوده و اکنون به تو بر گردانده اند وباید تو را شکر کنند که این امانت را در راه تو داده اند.

شهید رضا طاووسی

الان که این وصیتنامه را می نویسم درست سال نو تحویل شده و نمی دانم چطور شکر خدای را بجا اورم که در این زمان مقدس، در این چنین مکان مقدسی هستم. من نمی دانم در این حمله چه خواهد شد ، ولی اگر انشا الله در این حمله راه کربلا باز شد و رزمندگان ما به پیروزی نهایی رسیدند که این ارزوی همه مسلمین جهان است ولی اگر باز هم راه کربلا باز نشد و من توفیق زیارت کربلا را نداشتم ، از شما مردم شهید پرور و مخصوصا مـــادران شهدا و پدر و مادر خودم و خواهر عزیزم تقاضا دارم که برای پیروزی رزمندگان اسلام و باز شدن راه کربلا دعا کنید . هر وقت دلتان شکست ، ان زمان بهترین وقت برای دعا کردن است

شهید ظهیر شکری گرجان

مادر! امروز که روز عید می باشد و سال نو می گردد تمام دنیا در نظرم به ارزش یک مشت خاک کشورم و مصلحت دینم نیست و انچه به جرات و شهامت می توانم برایت و قلب پر مهرت نثار نمایم این است که جان و روحمان در کالبد جسم مادیمان امانتی از جانب پروردگار است که دیر یا زود به امر الله بسویش پر می کشد و چه بسا بهتر است این روح در راه الهی طی طریقت نماید.

منبع: شهدای ایران

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار