مسئول خادمین خواهر گلزار شهدای هویزه:

در کنار خادمین شهدا احساس حقارت می‌کنم/ ارادت به شهدا سن و سال نمی‌شناسد

مسئول خادمین خواهر گلزار شهدای هویزه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که شهدا راه میانبر هستند،‌ ما اگر به دنبال شناخت امام زمان(عج) هستیم، اگر به دنبال عاقبت بخیری هستیم باید از این میانبرها نهایت استفاده را ببریم.
کد خبر: ۱۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲ - 29March 2014

در کنار خادمین شهدا احساس حقارت می‌کنم/ ارادت به شهدا سن و سال نمی‌شناسد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از بسیج، هر ساله شاهد خدمت رسانی خالصانه تعداد کثیری از بسیجیان جوان و نوجوان در یادمانهای مناطق عملیاتی دفاع مقدس با عنوان «خادم الشهدا» هستیم؛  فاطمه سپهوند، مسئول خادمین خواهر گلزار شهدای هویزه یکی از خادمان شهدا در این منطقه است.

وی در معرفی خود گفت: فارغالتحصیل رشته زبان انگلیسی مقطع کارشناسی که در حال حاضر در دانشگاه کردستان مشغول به کار هستم.

سپهوند افزود: در کودکی به دلایل شرایط کاری پدرم 8 سال در دزفول زندگی کردیم، در این مدت علاقه زیادی به شهدا و دفاع مقدس پیدا کردم و تا حدود زیادی با آنها آشنا شدم، در سال 75 اولین بار به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آمدم، آن زمان یک شور و شوق عجیبی درمن به وجود آمد و تصمیم گرفتم در راه خدمت به شهدای دفاع مقدس و ادای دین آن بزرگواران حرکت کنم.

مسئول خادمین خواهر گلزار شهدای هویزه با اشاره به استقبال پرشور خادمین در نوروز سال 1393 اظهارکرد: امسال با استقبال بیشتری از سوی جوانان بسیجی برای خدمت رسانی به زایرین شهدا روبرو شدیم، آن ها حتی راضی بودند برای یک روز هم که شده خادمی شهدا را بر عهده گیرند اما در نهایت ما 48 نفر را به عنوان خادمین زیارتگاه هویزه انتخاب کردیم که البته این افراد در چند مرحله تغییر میکنند و خادمین جدید به جای خادمین قبل قرار میگیرند.

وی با اشاره به وجود شوقی توصیف ناپذیر در خادمین شهدا گفت: من خودم چند سالی توفیق خادمی شهدا را داشته ام اما وقتی در کنار خادمین شهدا قرار می گیرم احساس حقارت می کنم، حالات معنوی آن ها بارها موجب تلنگری در درون من شده است.

این خادم شهدای 8 سال دفاع مقدس در ادامه بیان کرد: سال 85 کلاس آموزش روایتگری را در بسیج دانشجویی استان تهران گذراندم و از آن زمان بود که علاقه من نسبت به سبک زندگی شهدا افزایش یافت و پس از آن مطالعاتم را در زمینه دفاع مقدس افزایش دادم تا جایی که توانستیم مؤسسه فرهنگی مذهبی «گنج عظیم» را با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دفاع مقدس گنجینه ای عظیم است که پیام های آن باید استخراج شود، با رویکرد دفاع مقدس تأسیس کنیم.

وی در خصوص فعالیت های این مؤسسه اظهار کرد: از فعالیت های اصلی مؤسسه گنج عظیم میتوان به برگزاری کلاسهای آموزش روایتگری و برگزاری اردوهای راهیان نور که هر دو در جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس می باشند اشاره کرد.

سپهوند در خصوص گزینش خادمین خواهر مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس گفت: نحوه گزینش و انتخاب خادمین بر عهده بسیج دانشجویی تهران است که اکثر خدام گلزار شهدای هویزه از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) هستند.

مسئول خادمین خواهر یادمان شهدای هویزه در بیان خاطرهای گفت: ما درب ورودی این مکان را از ابتدای شب می بندیم و خواهران تا صبح در اینجا مشغول راز و نیاز با پروردگار و شهدا می شوند، یک شب دو پسر بچه که سنشان حدودا 10 ساله به نظر می آمد جلوی درب گلزار شهدا آمدند و اصرار میکردند تا داخل آن نماز شب بخوانند، ما ابتدا فکر میکردیم که آن ها قصد شوخی و شیطنت دارند اما بعد که اصرارشان را دیدیم قبول کردیم، باور نکردنی بود آن ها 11 رکعت نماز شب را با تمامی اعمالش به صورت کامل خواندند و سپس به زیارت قبور شهدا رفتند و من آن لحظه فهمیدم ارادت به شهدا سن و سال نمی شناسد، راز و نیاز آن دو نوجوان آن شب خاطره ای فراموش نشدنی در ذهن من به یادگار گذاشت.

وی با تأکید بر اینکه زیارت شهدا موجب ایجاد تحول در زندگی انسان می شود، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که شهدا راه میانبر هستند، ما اگر به دنبال شناخت امام زمان(عج) هستیم، اگر به دنبال عاقبت بخیری هستیم باید از این میانبرها نهایت استفاده را ببریم.

نظر شما
پربیننده ها