زندگی نامه شهید مهدی نواب - 1

تعابیری که شهید تهرانی مقدم در خصوص شهید نواب به کار می برد

همسر شهید نواب با اشاره به تعجب شهید تهرانی مقدم از فعالیت های مهدی، ادامه داد: در زمان جنگ در یک شب مهدی 7 کلاهک موشکی را می بندد که شهید تهرانی مقدم می گوید: جوانی با این سن کم چگونه این کار را انجام داده است؟
کد خبر: ۱۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸ - 13April 2014

تعابیری که شهید تهرانی مقدم در خصوص شهید نواب به کار می برد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شهید مهدی نواب از شهدای هوافضای سپاه، در ۱۵ شهریور ۱۳۴۶ در محله سرچشمه تهران در خانوادهای متدین و مومن چشم بر این دنیا گشود.مهدی فرزند سوم خانواده و آداب و منش زندگی را از پدر خود به یادگار برده بود. شهید نواب 12 سال داشت که انقلاب پیروز شد و از همان ابتدا به دنبال کمک به مستضعفین و پیگیری موضوعات انقلاب بود.
 
آشنایی با شهید تهرانی مقدم و شهید محمد سلگی زندگی او را تغییر داد و او را به یکی از شهدای اقتدار تبدیل کرد. زمانی که تصمیم گرفتیم به منزل شهید نواب برویم، با مخالفت همسر ایشان مواجه شدیم. پس از جویا شدن علت این مخالفت، دریافتیم که مطهره دختر شهید نواب هنوز نتوانسته است با شهادت پدر آسمانی خود کنار بیاید و هرگاه این چنین از پدرش یاد می شود تا چند ماه به گوشه ای رفته و در تنهایی خود با پدر خلوت می کند.
 
پس از شنیدن این ماجرا، همسر شهید مهدی نواب را به خبرگزاری دفاع مقدس دعوت کردیم، تا گوشه ای از زندگی پر از فراز و نشیب شهید را با گوش جان بشنویم و جرعه ای از ان برگیریم.
 
همسر شهید مهدی نواب با اشاره به دوران نوجوانی همسرش که مصادف با روزهای پر التهاب انقلاب همراه بوده است، اظهار داشت: در زمان پیروزی انقلاب مهدی نوجوانی 12 ساله بود که با توجه به کمبودهای موجود در جامعه ان روز تمام تلاش خود را برای کمک به مستضعفین خرج می کرده است.
 
وی با اشاره به سایر فعالیت های انقلابی همسر خود، ادامه داد: ایشان از بنیانگذاران پایگاه بسیج در مسجد آیت الله کاشانی بود که با شروع جنگ، در حالی که تنها 13 سال داشت با اصرار فراوان اجازه خود را از پدر و مادر گرفته و به همراه برادر بزرگترش راهی جبهه های حق علیه باطل می شود.

همسر یکی از شهدای اقتدار سپاه، با اشاره به ماجرای آشنایی این شهید با شهید محمد سلگی و تهرانی مقدم، اضافه کرد: در کرمانشاه ایشان با شهید سلگی آشنا شده و این دوستی تا اخرین روز زندگی این دونفر ادامه پیدا کرده است.
همسر شهید نواب تصریح کرد: این دو شهید پس از مدتی با شهید تهرانی مقدم آشنا شده و همین مسئله سبب شد تا مرحله جدیدی از زندگی آنها رقم بخورد و همان جا وارد توپخانه سپاه و سپس جهت انجام دوره های آموزش دوره های موشکی به سوریه بروند.
 
وی با بیان علاقه این شهید به منابع سوختی و مواد منفجره از همان ابتدای نوجوانی، تاکید کرد: بارها و بارها این مسئله سبب مجروحیت وی شد که همین موضوع باعث شد تا شهید نواب به یکی از اساتید موشکی کشور تبدیل شود که تعدد تقدیرنامه ها که ایشان دریافت نموده است، نشانه توانایی وی در این خصوص است.
 
همسر شهید نواب با اشاره به تعجب شهید تهرانی مقدم از فعالیت های مهدی، ادامه داد: در زمان جنگ در یک شب مهدی 7 کلاهک موشکی را می بندد که شهید تهرانی مقدم می گوید: جوانی با این سن کم چگونه این کار را انجام داده است؟
 
وی با اشاره به برخی جملات شهید تهرانی مقدم درباره شهید نواب، تصریح کرد: شهید تهرانی مقدم می گفت کاری را به مهدی بسپارم خیالم از بابت انجام شدن آن کار راحت است، زیرا مهدی از تیزهوشی بسیاری برخوردار است.
 
همسر شهید نواب ضمن بیان حضور همسر خود در بیشتر اتفاقات موشکی که در دوران دفاع مقدس روی داده است، اظهار داشت: به دلیل این که شهید نواب مسئول فیلم برداری از شلیک های موشکی کشور در دوران دفاع مقدس بوده است، در اکثر این شلیک ها حضور داشته و خاطرات فراوانی در این خصوص در ذهن خود داشت.
 
وی تصریح کرد: تعداد زیادی از متخصصان موشکی فعلی سپاه از شاگردان شهید نواب بودند که در حال حاضر توانسته اند توان موشکی کشور را به رخ استکبار بکشانند.
 
 
همسر شهید نواب با اشاره به فعالیت این شهید در عملیات مرصاد، ادامه داد: با این که ایشان گواهینامه پایه یک نداشت، اما با یک تریلر دو فروند موشک را از کرمانشاه به همدان می آورد که به آنها آسیبی وارد نشود.
 
وی ضن بیان برخی روحیات شهید نواب اضافه کرد: شهید نواب در زمان خطر و حادثه بسیار صبور بود و با تصمیم مدبرانه به نحو احسن کارها را پیش می برد و صبر ایشان زبان زد خاص و عام بود.
 
این همسر شهید شهید نواب را عاشق امام (ره) دانست و تاکید کرد: در سال۱۳۶۸ و با فوت حضرت امام، ایشان در تمامی روزهای مراسم تشییع و خاکسپاری همراه با دوستان خود شرکت کردند و با اندوهی تمام نشدنی به مردمی که برای این مراسم به بهشت زهرا (س) آمده بودند، خدمت می کردند.
 
وی با اشاره به فعالیت های منافقین برای ضربه زدن به نظام، تصریح کرد: امثال شهید نواب ثابت کردند که منافقین توان این کار را نداشته و نخواهند داشت. در زمانی هم منافقین دست به انفجار حرم امام هشتم شیعیان زدند، تیم موشکی ایران برای اینکه به منافقین ثابت کنند که ایران و ایرانی همیشه برای دفاع از کشور خود آمادهاند، یک فروند موشک به مقر منافیق در عراق شلیک کردند که در این ماموریت شهید نواب و شهید تهرانی مقدم در آماده سازی کلاهک موشک نقش داشتند.
 
همسر شهید مهدی نواب در پایان گفت: شهید نواب در سال ۱۳۷۱ به علت کسالت پدرش از سپاه مرخصی گرفت و در کنار پدرش در نجاری کار و به ایشان کمک میکرد و بعد از مدتی باز به سپاه بازگشت و همراه شهید تهرانی مقدم به ادامه فعالیت خود پرداخت.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار