روز خبرنگار؛

خبرنگاری که در جبهه تخریب چی بود

حضور در درگیری ها و پاکسازی شهرهای کردستان از وجود ضد انقلاب برای روح لطیف حسین تنها ظاهر جهاد بود. او به دنبال تأثیرگذاری بیشتر در جامعه بود. به همین دلیل از دهم شهریور ماه 1359 همکاری خود را با خبرگزاری جمهوری اسلامی آغاز نمود.
کد خبر: ۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳ - 09August 2013

خبرنگاری که در جبهه تخریب چی بود

خبرگزاری دفاع مقدس: حسین فرهادی کوهپایی به سال 1331 در تهران به دنیا آمد. همزمان با خدمت سربازی در نیروی هوایی ارتش در رشته ی ادبیات ادامه ی تحصیل داد. او به خاطر مشاهده ی ظلم و ستمی که در حق مردم روا داشته می شد، مصمم شد تا با رژیم وابسته ی پهلوی به مبارزه برخیزد. رفتارهای ظلم ستیزانه ی حسین باعث شده بود حساسیت نیروهای امنیتی رژیم شاه علیه او برانگیخته شود و حسین را دستگیر کنند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی مرحله ی جدیدی از زندگی حسین آغاز شد. دشمنان اسلام کشور را به آشوب کشانده بودند. حسین هم تصمیم گرفت که برای مقابله با این بحران به کردستان برود. حضور در درگیریها و پاکسازی شهرهای کردستان از وجود ضد انقلاب برای روح لطیف حسین تنها ظاهر جهاد بود. او به دنبال تأثیرگذاری بیشتر در جامعه بود. به همین دلیل از دهم شهریور ماه 1359 همکاری خود را با خبرگزاری جمهوری اسلامی آغاز نمود.
حسین فرهادی کوهپایی عارف بود، عالم بود و یک مبارز پر شور هم بود. همه ی این چیزها را می شود از لا به لای آن وصیتنامه زیبایش فهمید. آنجا که به همسرش درباره تربیت دخترش سفارش کرده که آنگونه او را تربیت کند تا زهرایش کوثر شود. یا آنجا که حقوق والدین را یادآوری می کند و همگان را به رعایت این حقوق نصیحت می کند.
حسین فرهادی کوهپایی پس از مدت کوتاهی مسئول دفتر خبرگزاری در ایلام شد. او در تمام تلاش خود را در راه خدمت به اسلام عزیز و ملت قهرمان این آب و خاک به کار گرفت و سرانجام پس از دو ماه حضور در جبهه های حق علیه باطل در حال خنثی نمودن تله ی انفجاری دشمن با اصابت ترکش به سرش به شهادت رسید.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار