حماسه خرمشهر/ امباشی در گفت و گو با دفاع مقدس مطرح کرد

روایت عیادت شهید جهان آرا و همسرش از مجروحان خرمشهری

بانوی امدادگر خرمشهری با اشاره به ویژگی های اخلاقی و برجسته شهید جهان آرا گفت: عیادت و بازدید از مجروحان وامدادگران دوران دفاع مقدس یکی از برنامه های شهید جهان آرا در دوران دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۱۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸ - 16May 2014

روایت عیادت شهید جهان آرا و همسرش از مجروحان خرمشهری

مژده امباشی از امدادگران خرمشهری با اشاره به روزهای اشغال خرمشهر از سوی دشمن متجاوز به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: دشمن با لشگرهای زرهی خود به سمت خرمشهر حمله کرد بنابراین خاطرات آن روزها دلخراش و ناراحت کننده است، بیمارستان های مملو از مجروح، قطع اعضای بدن مجروحان در دست و پا که با جراحت شید روبرو شده بودند، صدای انفجار توپ های سنگین شرایط حاکم بر خرمشهر بود که بیمارستان ها را ناامن کرد و تا 13 مهرماه سعی شد بیمارستان هاتخلیه شوند.

وی ادامه داد: انتقال مجروحان و رزمندگان به خارج ازخرمشهر بسیار سخت انجام می شد چراکه جاده خرمشهر و اهواز در تیررس دشمن بود و روز های آخر بخش کوچکی از شهر دست نیروهای ایرانی باقی مانده بود این مقاومت تا روزهای آخر موجب شد روحیه دشمن تضعیف شود و نتواند که آبادان را که برای آنها از موقعیت استراتژیک برخوردار بود ، اشغال کند.
 
امباشی خاطرنشان کرد: جنگ ایران و عراق جنگ دو کشور نبود چراکه کشورهای مختلفی عراق را در این عرصه حمایت می کردند و گواه آن اسیرانی از کشورهای اردن، مصر، سودان و سایر کشورها بود.
 
وی با اشاره به حماسه ملت های اسلامی در جنگ های 33 روزه و 22 روزه گفت: مردم خرمشهر نیز در45 روز مقاومت گسترده ای را با کمترین سلاح انجام دادند و در واقع با دست خالی با دشمن مبارزه کردند.
 
وی با اشاره به خاطره ای از شهید جهان آرا گفت: پس از مجروحیت به بیمارستان شریعتی تهران انتقال پیدا کردم که شهید جهان آرا به همراه همسرشان در بازدید هایی که از مجروحان داشتند از من نیز عیادت کردند.
 
بانوی امدادگر خرمشهری خاطرنشان کرد: شهید جهان آرا مرد بزرگی بود و ابعاد وجودی و اخلاقی بزرگی داشت به طوری که با وجود سن کمش در جریان مقاومت45 روزه خرمشهر با تعدادی از رزمندگان سپاه به مقابله با دشمن پرداختند.
 
وی افزود: با وجود اینکه مقر سپاه در اوایل جنگ مورد اصابت آتش دشمن قرار گرفته بود در مسجد جامع رزمندگان را دور هم جمع می کرد به انها اسلحه می داد و به مناطق مختلف آنها را اعزام می کرد که من یکی دوبار شاهد حضور این شهید گرانقدر در مسجد جامع بودم.
 
وی ادامه داد: در روز 24 مهرماه درگیری خونینی در یکی از خیابان های شهر خرمشهر رخ داد که تعدادی از همشهری ها و رزمندگان مورد اصابت گلوله ها قرار گرفتیم و من در آنجا مجروح شدم و تعدادی از مردم و رزمندگان به شهادت رسیدند.
 
امباشی خاطرنشان کرد: ماشین ما به هنگام حمل مجروحین از خیابان 40 متری خرمشهر مورد اصابت قرار گرفت که از ما 8 نفر 5 نفر به شهادت رسیدند.
 
نظر شما
پربیننده ها