سردار کوثری در مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام:

استقامت خانواده‌های شهدا افتخار را برای ایران به ارمغان آورد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مردمی که به تشییع شهدای گمنام می‌آیند، کسانی هستند که فرزندان، برادران و همسران خود را به جبهه‌های جنگ فرستادند. هشت سال دفاع مقدس نیز به خاطر تحمل خانواده‌های شهدا این گونه با عزت رقم خورد.
کد خبر: ۱۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹ - 15May 2014

استقامت خانواده‌های شهدا افتخار را برای ایران به ارمغان آورد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "محمداسماعیل کوثری" در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر دو شهید گمنام در بوستان نارنج منطقه ۱۴ تهران که با حضور امت شهیدپرور برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاری از من پرسید که چگونه مردم بعد از ۳۰ سال همچنان به صحنه میآیند و شهیدان خود را تشییع میکند و من گفتم که همین مردم بودند که فرزندان و برادران و همسران خود را به جبهههای جنگ میفرستادند و هشت سال دفاع مقدس این چنین با عزت انجام شد.
 
وی افزود: این به خاطر تحمل خانوادههای شهدا بود. خانواده شهید بزرگوار مانند افراسیابی که پنج شهید خود را تقدیم اسلام و انقلاب کردند و یکی از آنها جواد افراسیابی بود که در عملیات والفجر ۴ با اینکه یک پایش قطع بود اما در این ارتفاعات جلو میرفت و بدون امکانات میجنگید که انسان را حقیقتا یاد سال ۶۱ هجری و حماسه عاشورا و کربلا میاندازد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در مقابل زورگویان و دنیا طلبان و کسانی که میخواستند راه پیامبر خدا و اسلام نباشند بچههای امام(ره) این چنین بودند.
 
سردار کوثری گفت: یکی دیگر از شهدا شهید ابراهیم هادی بود که در همین محله اتوبان شهید محلاتی تصویر بسیار زیبای او با محاسن بلند وجود دارد و در روزهای اول جنگ معلم ورزش دبیرستان ابوریحان بود؛ وی وصیت کرد که کل حقوق ۱۸۰۰ تومانی او را بین نیازمندان و خانه آنها تقسیم کنند لذا هم جان خود را و هم مال خود را در راه اسلام و کمک به نیازمندان گذاشت.
 
وی افزود: در عملیات والفجر مقدماتی همین برادر عزیز گفت که از خداوند خواستم شهید شوم و مانند حضرت فاطمه زهرا(س) تا ابد کسی پیکر مرا پیدا نکند.
 
رزمنده هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: این شهدا با خدای خود خالصانه و با اباعبدالله الحسین پیمان بستند که الگوی آنها را ادامه دهند و مانند خانم زینب کبری و حضرت فاطمه زهرا(س) که آن چنان در مقابل زورگویان مقاومت کردند که آبروی آنها را برملا کردند.
 
سردار کوثری تصریح کرد: گرانی، تورم و بیکاری هست و مسئولین باید آن را حل کنند و خواسته ما نیز همین است اما اگر شهدا رفتند باید مسئولین راه آنها را صادقانه و خالصانه ادامه دهند.
 
وی افزود: آسایش و امنیت در کشور ما وجود دارد اما متاسفانه در کشورهای همسایه ناامنی زیادی هست این را باید ممنون شهدا بود که جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و به لقای خدا پیوستهاند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: باید این راه را محکم تر و با صلابتتر از گذشته ادامه دهیم و پرچم برافراشته شده اسلام ناب محمدی (ص) را بر فراز کاخهای ظالمین به اهتزاز دربیاوریم و دنیا را پر از عدالت کنیم.
 
وی خاطر نشان کرد: به فرموده امام خمینی(ره) قرن آینده قرن اسلام است و اسلام ان شالله ابر قدرتها را به خاک این مذلت خواهد کشاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار