پاسدارن انقلاب/۱

پاسدارانی که آسمانی شدند+تصویر

سرداران شهید کاظمی، خرازی و زین‌الدین پاسدارانی بودند که با لباس سبز پاسداری در صحنه‌ی دفاع از نظام اسلامی مردانه ایستادند و جان خود را فدا کردند.
کد خبر: ۲۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴ - 01June 2014

پاسدارانی که آسمانی شدند+تصویر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرگذشت پاسداران واقعیتی شبیه افسانه است، پاسدارانی که از تمام وجود خود گذشتند تا انقلاب و نظام اسلامی با علمداری خمینی کبیر بماند.

پاسداران بسیاری در هشت سال دفاع مقدس و حوادث گوناگون پر کشیدند و آسمانی شدند تا انقلاب اسلامی بماند. بسیاری از پاسداران جنگ هشت ساله نیز ماندند تا راه دوستان خود را ادامه بدهند، ماندند تا خمینی زمان، امام خامنهای را یاری کنند.



شهید مهدی زین الدین، فرمانده لشکر علی بن ابیطالب(ع) حضور در جبههها و پاسداری از انقلاب اسلامی را از حضور در دانشگاههای فرانسه را مهمتر دانست، چرا که او فهمیده بود جنگ اولویت مهم آن روزهای نظام است. شهید زین الدین در آبان سال 63 به شهادت رسید.

شهید احمد کاظمی فرمانده لشکر نجف اشرف در سالهای جنگ و سالهای پس از شهادت دوستانش در ردههای مختلف فرماندهی سپاه با لباس پاسداری در کنار امام خامنهای ماند. گرچه او زخمهای زیادی در سالهای دفاع مقدس یادگار تن پاسدارش شد اما سرانجام در سال 84 به همراه دیگر دوستان پاسدارش به جمع شهدا پیوست.

شهید حسین خرازی فرمانده لشکر امام حسین(ع) پاسداری بود که بر قلبهای رزمندههای لشکرش فرماندهی میکرد. در عملیات خیبر در سه راهی شهادت با لباس سبز پاسداری ایستاد و دست راستش قطع شد. او سرانجام در سال 65 در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار