جانشین فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع) مطرح کرد

هنر امام(ره) در ایجاد پیوند میان ارتش و انقلاب

جانشین فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع) با اشاره به نقش و رهبری هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره) در پیوند ارتش با نیروهای انقلابی، نوزدهم بهمن ماه را مقدمه انقلاب اسلامی دانست و امام(ره) را بسترساز این پیوند معرفی کرد.
کد خبر: ۲۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱ - 02June 2014

هنر امام(ره) در ایجاد پیوند میان ارتش و انقلاب

امیر سرتیپ دوم «شیرزاد علیپور»، جانشین فرمانده دانشگاه امام علی(ع) در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به نقش بی بدیل حضرت امام(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و ایجاد اتحاد میان نیروهای انقلابی و نظامی اظهار کرد: امام خمینی(ره) از همان دوران پیش از انقلاب، ارتش را یک نیروی مردمی و مستعد میدانست که به علت نوع سیستم سیاسی، مدیریت و هدایت آن به دست استکبار و نااهلان افتاده است.

 وی افزود: از منظر امام خمینی(ره) پذیرش ارزشهای اصیل اسلامی که منطبق با فطرت هر انسان آزاده و حقطلب است میتواند زمینهای برای ایجاد پیوند انسانهای آزاده با انقلاب باشد، لذا از این حیث ایشان هیچگاه ارتش را نیرویی در مقابل مردم قلمداد نکرده و همواره آن را نیرویی در خدمت مردم و انقلاب میدانستند.

امیر علیپور افزود: امام(ره) پس از ایجاد یک نهضت سیاسی و بسیج عمومی، با رهنمودهای الهی خود از نیروهای مسلح دعوت کرد تا به جریان انقلاب بپیوندند، که این امر بیانگر شناخت ایشان از ساختار انقلابی ارتش بود.

وی در این رابطه به جریان ۱۹ بهمن و پیوند ارتش و امام(ره) اشاره و تأکید کرد: بی تردید نقش معنوی و پیامبرگونه حضرت امام در تهییج نیروهای خنثی و پیوند نظامیان مستعد به جریان انقلاب، بی بدیل و قابل تأمل است.

جانشین فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع) در ادامه افزود: اگر بدنه نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن ماه به ملت نمیپیوست و با امام(ره) بیعت نمیکرد، مسلما جریان انقلاب با آن سرعت به پیروزی نمیرسید.

وی تصریح کرد: در آن برهه از زمان که روند جریانات حاکم بر انقلاب با هدف تضعیف ارتش پیش میرفت، این حضرت امام بود که با آن نگاه ویژه و اعتماد قلبی که به نیروهای مسلح داشتند توطئه دشمنان را خنثی کرده و بهعنوان یک ناجی، ارتش را از دام توطئهها و دسیسهها نجات دادند.

علیپور در پایان افزود: ارتش تحت هدایت الهی حضرت امام با گسستن از رژیم فاسد و منفور پهلوی و پیوستن به اقیانوس ملت، درهم شکستن توطئههای گوناگون دشمن بهویژه مقابله با ضد انقلاب، حضور گسترده در جبهههای جنگ و دفاع از مرزهای زمینی، هوایی، دریایی و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی پاسخ اعتماد حضرت امام(ره) و مطالبات رهبری معظم انقلاب را به خوبی داده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار