کارشناس امور بین الملل:

راه مقاومت ، راهی نیست که تسلیم پذیر باشد

نزدیک به 2 سال است که جبهه غرب به سرگردگی آمریکا تمام فشارش را به لحاظ سیاسی و تبلیغاتی علیه حکومت سوریه و بشار اسد وارد می کند و این که چرا آنها سوریه را برای این امور انتخاب کردند این است که سوریه جزیی از جبهه مقاومتی است که ایران، لبنان و سوریه علیه جبهه غرب بویژه رژیم صهیونیستی دنبال می کند.
کد خبر: ۲۱۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶ - 30May 2013

راه مقاومت ، راهی نیست که تسلیم پذیر باشد

محمد مهدی ملکی (کارشناس مسائل بین الملل) در گفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس خاطرنشان کرد: سوریه هم مرز با اسرائیل است و در واقع فشارهایی که بر سوریه وارد می شود، بمنظور تأمین امنیت بیشتر اسرائیل صورت می گیرد. جبهه غرب تلاش دارد، بدون اقدام نظامی حکومت سوریه را با سناریوهای مختلف براندازی در حد توان تضعیف کند. دراین مسیر کشورهای عربی مثل قطر وعربستان از دو جهت به ایران و سوریه فشار می آورند و کمال همراهی را با سیاست های غرب در منطقه دارند.

وی افزود: همچنین در جبهه مقابل ایران، روسیه و چین و برخی کشورهای دیگر با حمایت های تبلیغاتی و سیاسی خود در مقابل جبهه غرب وعربی موضع گرفته اند. توطئه گران به لحاظ سیاسی، دیپلماتیک و تبلیغاتی زمینه لازم برای حمله به سوریه را مهیا کردند ولی مردم مقاومت سوریه به خوبی می دانند که با پایداری و مقاومت می توان به موفقیت دست یافت.

این کارشناس مسائل بین الملل با تأکید بر اینکه توطئه گران با تمام قدرت و قوا تلاش دارند، مقاومت مردم سوریه را بشکنند خاطرنشان کرد: راه مقاومت راهی نیست که تسلیم پذیر باشد، چه در یک سال چه در 5 سال و چه در 10 سال. ادبیات مقاومت با ظهور انقلاب اسلامی ایران وارد ادبیات سیاسی ما شد و راهکار و فلسفه این ادبیات این است که دربرابر زورگویان و متجاوزان ایستادگی و پایداری کنیم که امیدوارم این مقاومتی که درمردم سوریه نیز وجود دارد عاملی برای پیروزی آنها باشد.

محمد مهدی ملکی در پایان تاکید کرد: مقاومتی که مردم سوریه در پیش گرفته اند حرکتی است در ادامه مقاومت مردم ایران در راه پیروزی انقلاب اسلامی که  قطعا نتیجه بخش خواهد بود. توطئه گران هیچ راهی جز پذیرش خواسته مردم سوریه که همان حفظ  حکومت بشاراسد است، ندارند. به نظر من کشورهای استعمارگر وقت شان راتلف می کنند و به اهداف خود نخواهند رسید.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی وطن خواه
|
-
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
0
1
موافقم ،به امید پیروزی جبهه مقاومت ...........
iman
|
-
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
0
0
زنده باد حزب الله ......
مهدی توحیدی
|
-
|
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
0
0
سلام موفق باشید
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار