افسانه بایگان:

زبان قاصر از بیان حال و هوای سفر به کربلا است

روایتی جالب از افسانه بایگان بازیگر سینما و تلویزیون درباره سفر به کربلا انتشار یافت.
کد خبر: ۲۱۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ - 21November 2016
به گزارش فضای مجازی دفاع پرس، روایتی جالب از افسانه بایگان بازیگر سینما و تلویزیون درباره سفر به کربلا انتشار یافت. در ادامه این روایت را می خوانیم.
 
حال و هوای سفر به کربلا و نجف در قالب تعریف نمی‌گنجد و زبان قاصر از بیان آن است. تا وقتی طلبیده نشوید، نمیتوانید در این راه پای بگذارید و این سفر خودخواسته نیست. تا پا در این راه نگذارید، متوجه حال و هوای چنین عشقی نمی‌شوید.کربلا یک دنیا و یک بهشت دیگراست. شاید شباهت‌هایی با آنچه که در تصاویر دیده و شنیده‌ایم وجود داشته باشد اما احساس کربلایی بودن را باید تجربه کرد؛ این مسیر همان راهی است که مولانا بیان کرده «من نه خود می‌روم، او مرا می‌کشد؛ خواب سرگشته را، کهربا می‌کشد»؛ در راه حضرت حسین(ع) هیچ سر و عقلی وجود ندارد و تمام وجود آدم دل و عشق می‌شود. همین دلیل کافی است که در این مسیر شاهد این همه خودگذشتگی، فروتنی و گذشتن از نفس باشیم.

زیارت حسین ابن‌علی(ع) در اربعین یک سفر خیلی خیلی خاص بود. در زندگی سفرهای تفریحی و زیارتی زیادی رفته‌ام، الحمداله به مکه مکرمه هم مشرف شده‌ام اما سفر کربلا یک داستان دیگری است و درحقیقت در قالب تعریف نمی‌گنجد و باید هر کسی قسمتش شود و خودش زیارت ارباب را تجربه کرده تا آن حال و هوا را درک کند.

تمام این جملات یک موضوع را فریاد می‌زنند و آن عشق و عشق است و عشق... یک عشق ناب بین انسان و خالقش. وقتی که به ماجرای کربلا و امام حسین(ع) می‌رسیم کمال عشق انسان به خداوند و خداوند به انسان را می‌بینیم. عشق بنده و خالق لحظه به لحظه سفر را تحت‌الشعاع خودش قرار داده و همه چیز از عشق برگرفته شده و جاری است.

یک موضوعی که خیلی مهم است و احساس شخصی من‌هم این مسئله را تایید می‌کند این است که بر اساس آنچه که از بزرگان نقل قول شده است امام فرموده‌اند؛ «قومی می‌آیند که این قوم یاران عزیز من می‌شوند»، کاملا احساس می‌کنم که این قوم «یحبهم و یحبون» و یاران امام، ایرانی‌ها هستند. احساسم این است خیلی به ظهور نزدیک هستیم. این حرکت یک حرکت تازه‌ای نیست که این مقیاس از انسان به صورت جنونی به این سمت حرکت می‌کند.

از محمدرضا شفیعی؛ تهیه‌کننده واقعا ممنونم که به من لطف کرد و به یادم بود بسیار خوشحال شدم و او که زحمات سفر را برعهده گرفته است اجرش ان‌شاء‌اله با حضرت‌مولا باشد.


 
 
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار