سردار نقدی در جمع دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی:

بسیج در هر دوره‌ متناسب با شرایط روز برنامه دارد/ فرماندهان 25ساله ما فرماندهان با سابقه دشمن را اسیر کردند

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج در هر دوره‌ متناسب با شرایط روز برنامه دارد، گفت:‌ فرماندهان ما در دوران دفاع مقدس 25 سال بیشتر سن نداشتند؛ اما در مقابل فرماندهان جبهه مقابل فقط 25 سال سابقه فرماندهی داشتند که با این حال همین فرماندهان 25 ساله وقتی در صحنه عمل قرار گرفتند، توانستند فرماندهانی که 25سال سابقه فرماندهی داشتند را اسیر کنند.
کد خبر: ۲۱۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ - 22November 2016
بسیج در هر دوره‌ متناسب با شرایط روز برنامه دارد/ فرماندهان 25ساله ما فرماندهان با سابقه دشمن را اسیر کردندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین عصر امروز در جمع دانشجویان دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی که به‌مناسبت دوم آذر سالروز تشکیل بسیج طلبه و دانشجویان برگزار شد، با اشاره به مسئولیت مردم در برابر رویدادهای مختلف جامعه اظهار داشت: ما در جامعه و قانون اساسی اصلی به نام حضور همه مردم در صحنه‌های مختلف داریم که بر اساس آن همه در قبال مسائل مختلف کشور مانند «ذکات»، «نماز»، «نماز جماعت»، «امر به معروف و نهی از منکر» مسئولیت دارند.

وی افزود: بنابراین چنانچه فردی حرف غلطی زد یا کار خلافی در جامعه روی داد، کسی نمی‌تواند در برابر آن از مسئولیتی که دارد بی‌تفاوت باشد و مسئولیت را فقط متوجه بخش حاکمیتی بداند، به‌عنوان مثال همانگونه که در زمان جنگ، جهاد بر همه حتی زنان نیز واجب است، در اینجا نیز آحاد مختلف جامعه در برابر آنچه که در جامعه روی می‌دهد، مسئول هستند.

سردار نقدی ادامه داد: لذا در همین راستا بسیج تشکیل شده تا با سازماندهی مسئولیت‌هایی که مردم در قبال جامعه دارند بتوانند نقش‌آفرین باشند.

وی تصریح کرد: بسیج در هر دوره‌ای متناسب با شرایط روز جامعه فعالیت‌هایی داشته است، به‌عبارت دیگر زمانی که نیاز به کمک به سایر دستگاه‌ها در افزایش امنیت بوده، فعالیت بسیج به‌صورت برپایی تورهای ایست و بازرسی نمود می‌یافت ولی اکنون که با جنگ نرم مواجه هستیم، عمده اقدامات بسیج در مقابله با این جنگ صورت می‌گیرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج 12 اصل دارد که مطابق این اصول برنامه‌های خود را اجرا می‌کند، عنوان کرد: روزی فرماندهان ما در دوران دفاع مقدس 25 سال بیشتر سن نداشتند؛ اما در مقابل فرماندهان جبهه مقابل فقط 25 سال سابقه فرماندهی داشتند که با این حال همین فرماندهان 25 ساله وقتی در صحنه عمل قرار گرفتند، توانستند فرماندهانی که 25سال سابقه فرماندهی داشتند را با تمام تانک‌هایشان اسیر کنند.

وی با اشاره به اینکه اکنون نیز که در عرصه جنگ نرم قرار داریم و باید با توجه به اقتضائات موجود پیش رفت، بیان داشت: یکی از اصول بسیج حضور داوطلبانه است لذا قرار نیست بحث امتیازدهی به بسیجیان مطرح باشد و اگر جایی هم امتیازاتی بوده مانند اعطای رتبه حقوقی به بسیجیان در ادارات، اکنون این امتیازات برداشته شده است.

سردار نقدی در پایان با تاکید بر اینکه ریشه و اساس فعالیت بسیج بر پایه احساس مسئولیت اجتماعی بنا شده است، گفت: اکنون در بسیج 50هزار پایگاه داریم که 50هزار فرمانده مسئولیت هدایت آنها را بر عهده دارند.

انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها