جانباز احمدی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

خاطره‌ای منتشر نشده از مرحوم «آیت الله موسوی اردبیلی» + تصاویر

در حال نگهبانی بودم که «آیت‌الله موسوی اردبیلی» به سمتم آمدند و پس از احوال‌پرسی، جویای فعالیت‌هایم شدند. سپس از من خواستند تا استراحت کنم و ایشان جای من نگهبانی بدهند.
کد خبر: ۲۱۴۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ - 23November 2016

جانباز «فیروز احمدی» فرمانده دیدبانان گردان بُریر (ادوات) تیپ 10 سیدالشهدا(ع) و تیپ 110 خاتم (ص) در گفت و گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس به روایت خاطره‌ای از نخستین دیدار خود با مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی پرداخت، که در ادامه می‌خوانید:

تمام فکرم در خط مقدم جبهه بود. تصمیم گرفتم برای اینکه مدت بیشتری در جبهه‌ها بمانم، به عضویت سپاه پاسداران درآیم. 31 شهریور ماه سال 60، سه ماه از حضورم در جبهه گذشته بود که برای ادامه تحصیل به شهرمان برگشتم .

10 آذر ماه همان سال وارد سپاه شدم. نیروها را برای خدمت به اماکن مختلف اعزام کردند. در این قرعه نام من میان گردان‌های سپاه، به گردان 9 سپاه افتاد.

در نخستین روز خدمتم در نهاد ریاست جمهوری که در آن مقطع زمانی امام خامنه‌ای، رییس جمهور بودند، پاسبانی داشتم.

یک روز ساعت 2 بامداد در حال نگهبانی بودم که «آیت‌الله موسوی اردبیلی» به سمتم آمدند و پس از احوال پرسی، جویای فعالیت‌هایم شدند. من هم خودم را معرفی کردم که ایشان گفتند «کار شما بسیار با ارزش است». سپس از من خواستند تا استراحت کنم و ایشان جای من نگهبانی بدهند.

من به این امر راضی نشدم به همین جهت ایشان دقایقی در پست نگهبانی ایستادند و با حالتی افسرده گفتند: «ای کاش من هم می‌توانستم پاسدار کیان اسلامی باشم.»

حسرت مرحوم اردبیلی 

ایستاده از سمت راست: جانباز فیروز احمدی - 1360

 حسرت مرحوم اردبیلی

 حسرت مرحوم اردبیلی

 حسرت مرحوم اردبیلی
 
 حسرت مرحوم اردبیلی

حسرت مرحوم اردبیلی 

 حضور مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی در کنار رزمندگان دوران دفاع مقدس

انتهای پیام/ 131


نظر شما
پربیننده ها