امام جمعه قم:

بسیج باید در صحنه های حساس انقلاب حضور فعال داشته باشد

تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: بسیج در حقیقت نیرویی است که باید حضور موثر در صحنه های حساس انقلاب داشته باشد.
کد خبر: ۲۱۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ - 25November 2016

به گزارش دفاع پرس از قم، آیت الله سعیدی طی سخنانی در جمع امدادگران کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با اشاره به آموزه های دینی و آیات و روایات گفت: امدادگران کمیته امداد که در راه خدمت به نیازمندان گام برمی دارند مجاهدان فی سبیل الله هستند.

وی افزود: وقتی بنده صحنه های خدمت شما را به محرومان و ایتام در کمیته امداد می بینم خوشحال می شوم و همه این کارها تحت عنوان بسیج و بسیجی است و بحمدالله این افتخار از ابتدا تاکنون بنام کمیته امداد امام خمینی (ره) ثبت شده است و ان شاءالله مورد تایید خداوند متعال، حضرات معصومین (ع) ، امام راحل و مقام معظم رهبری خواهد بود.

امام جمعه قم افزود : هر کسی که در راه خدمت گامی برداشته است، او در حقیقت بسیجی است.

استاد حوزه با اشاره به آیات قران کریم تاکید کرد: بسیجی به حق تحقق بخش آیه »إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ »اخوه است چرا که وقتی همه را برادر و خواهر خود می داند در دلسوزانه ترین حالت خدمت می کند.

وی با اشاره به نامگذاری کمیته امداد به نام امام راحل گفت: این نامگذاری صرفا برای قدردانی از امام راحل نیست بلکه فراتر از یک نامگذاری است و هدف از این نامگذاری این بوده است که مردم بدانند مرجعیت و ولایت فقیه در جامعه اسلامی یک عنوان واقعی است و این مهم یکی از شئون ولی فقیه است و توجه به محرومان یکی از وظایف و ماموریتهای مهم ولی فقیه است.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) تاکید کرد: ولی فقیه یک عنوان تشریفاتی نیست بلکه یک شخصیت الهی و کارساز است.

سعیدی با گرامیداشت هفته بسیج قول حضرت امام را یادآور شد و گفت: دفتر بسیج را از ابتدای خلقت تاکنون همه امضا کردند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه طبق آیات قرآن کریم بسیجیان کسانی هستند که از هیچ تهدیدی نمی هراسند گفت: آنها همواره اظهار می کنند که ما خدا را داریم و از هیچ قدرتی نمی هراسیم.

وی با اشاره به اینکه بسیجی کسی است که فقط خداوند را در کارهایش مد نظر دارد تصریح کرد: بسیج در زندگی معمولی جزئی است از همین توده های مردمی است که در قالب ضوابط مشخصی شکل نظامی به خود گرفته است ولی در حقیقت نیرویی است که باید حضور موثر در صحنه های حساس انقلاب داشته باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه بسیج با دستور فرماندهی معظم کل قوا می تواند در همه عرصه ها حضور داشته باشد، گفت: دشمن مرتب در حال رصد کردن ماست؛ عرصه حضور بسیج تنها نظامی نیست و باید در هر جایی که نظام به کار اقتصادی، سازندگی و کارهای جهادی نیاز دارد در صحنه حاضر باشد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار