برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز ناحیه2 آموزش و پرورش مشهد + تصاویر

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره 300 شهید دانش آموز و فرهنگی ناحیه 2 آموزش و پرورش مشهد مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۲۱۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸ - 06December 2016
به گزارش دفاع پرس از مشهد، يادواره بزرگداشت ۳۰۰ شهيد فرهنگي و دانش آموز ناحيه دو مشهد در تالار تربيت و با حضور جمعی از فرهنگیان و دانش­ آموزان برگزار شد.

کاظمی مدیرکل آموزش پرورش خراسان رضوی در سخنانی ضمن گرامیداشت مقام شهدا و ایثارگران اظهار داشت: تکریم و تعظیم خانواده های شهدا و ایثارگران و همچنین برگزاری یادواره­ ها و مراسم های منتسب به نام شهدا این دلاورمردان همیشه جاویدان را خشنود می­ کند و بی شک سبب می­ شود تا راه آنان همواره روشن و پررهرو باقی بماند.

وی افزود: باید اثرات مثبت ایمان و جهاد خالصانه دانش آموزان شهید را نسل امروز درک کنند و دانش آموزان امروز در تداوم راه شهدا با انگیزه و هدف خاص که آنها برای احیای دین مبین اسلام تلاش کردند گام های مثبتی بردارند.

کاظمی ادامه داد: دانش آموزان بايد اين موضوع را همواره مد نظر داشته باشند كه شهدا هميشه زنده ­اند و تأثير زيادي در سرنوشت ما خواهند داشت. دانش ­آموزان بايد رفتار خود را به سیره شهدا نزديك كنند و ياد شهدا بايد در بين دانش آموزان و همكاران فرهنگي مورد توجه قرارگيرد.

مدیرکل آموزش پرورش خراسان رضوی خاطرنشان كرد: مقام شهادت را خداوند بزرگ براي هيچ انساني قرار نمي ­دهد، مگر اینکه شايستگي­ هاي ويژه ­اي در وجود فردی باشد که این مقام را به او عنایت فرماید. با توجه به آیات قرآن کریم راه شهیدان راه انبیاء است بنابراین نيازمند این هستیم كه به شهدا توسل كنيم.

کاظمی یادآور شد: براي اين كه ياد شهدا را زنده نگه داريم راهی جز ارتباط قلبي با آنان نداریم و این زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا باعث تحكيم آرمان­ هاي امام راحل مي­ شود.

گفتنی است در پایان این یادواره که با سرایش شعر و روایتگری راویان هشت سال دفاع مقدس همراه بود از خانواده شهدای دانش آموز و فرهنگی ناحیه دو مشهد مقدس با اهداء لوح یادبود تقدیر و تجلیل شد.

یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز ناحیه2 آموزش و پرورش مشهد برگزار شد
 
 
یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز ناحیه2 آموزش و پرورش مشهد برگزار شد
 
 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار